"Päivi Räsänen haluaa, että hallitus kieltää valtaosan aborteista"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaikka en olekaan Päivin kanssa samaa mieltä uskoasioista tai monesta muustakaan, ihailen hänen tiukkaa pysymistä periaatteissaan.

Onko se sitten hyvä, että ihminen pysyy tiukasti periaatteissaan? Siitä huolimatta, että on useita eri perusteita muuttaa kantaansa?

Minusta ei ole kovinkaan järkevää perustella mitään pari tuhatta vuotta vanhan tekstikokoelman perusteella, joka on muokattu sen hetken polittiisiin tarpeisiin ja jonka sisältöä on muokattu ajan saatossa useita kertoja. En myöskään ymmärrä, miten kyseisestä kokoelmasta voi valita mihin siitä uskoo ja mihin ei. Kyseisen opuksen perusteella Päivin pitäisi raahata rumat ja vammaiset kirkon takapenkeille ja kivittää avionrikkojia.

Ei sitä muut voi tietää kenen elämä on arvokas ja merkityksellinen.
Ehkäisköön se joka ei lasta halua.
Jokaisella alkuun saatetulla on oikeus syntyä. Se on mun näkemys tähän.
Ehkäisyvälineitä on niin paljon, että jos niistäkin huolimatta tulee raskaaksi, niin silloin sen lapsen pitää antaa syntyä. Koska niin on selkeästi tarkoitettu.

Mikään ehkäisy ei ole 100%. Eli sitten pitäs elää nunnana/munkkina lopun elämää. Pystysitkö itse siihen?? Onko sun mielestä vaikeavammaisen lapsen ja myöhemmin aikuisen elämä merkityksellistä, jos makaat vaan petissä muiden hoidettavana, etkä pysty evääsi liikuttamaan tai edes puhumaan. Mun mielestä se ei ole mitään arvokasta elämää. Tai että vanhemmat kohtelee sitä lasta kaltoin ja vaikka kiduttaa kuoliaaksi vain, koska se lapsi piti synnyttää väkisin. Sekin on varmaan tosi arvokasta ja merkityksellistä elämää...

Onko se sitten hyvä, että ihminen pysyy tiukasti periaatteissaan? Siitä huolimatta, että on useita eri perusteita muuttaa kantaansa?

Minusta ei ole kovinkaan järkevää perustella mitään pari tuhatta vuotta vanhan tekstikokoelman perusteella, joka on muokattu sen hetken polittiisiin tarpeisiin ja jonka sisältöä on muokattu ajan saatossa useita kertoja. En myöskään ymmärrä, miten kyseisestä kokoelmasta voi valita mihin siitä uskoo ja mihin ei. Kyseisen opuksen perusteella Päivin pitäisi raahata rumat ja vammaiset kirkon takapenkeille ja kivittää avionrikkojia.

👍

Mikään ehkäisy ei ole 100%. Eli sitten pitäs elää nunnana/munkkina lopun elämää. Pystysitkö itse siihen?? Onko sun mielestä vaikeavammaisen lapsen ja myöhemmin aikuisen elämä merkityksellistä, jos makaat vaan petissä muiden hoidettavana, etkä pysty evääsi liikuttamaan tai edes puhumaan. Mun mielestä se ei ole mitään arvokasta elämää. Tai että vanhemmat kohtelee sitä lasta kaltoin ja vaikka kiduttaa kuoliaaksi vain, koska se lapsi piti synnyttää väkisin. Sekin on varmaan tosi arvokasta ja merkityksellistä elämää...

Olen minä pystynyt siihen, että olen saanut vain sen määrän lapsia mitä on ollut tulossakin. Enkä ole ottanut mitään sikiöseulontoja vaikka niitä on ollut tarjollakin.
Enkä pidä itseäni mitenkään tavallisuudesta poikkeavana.

Olen minä pystynyt siihen, että olen saanut vain sen määrän lapsia mitä on ollut tulossakin. Enkä ole ottanut mitään sikiöseulontoja vaikka niitä on ollut tarjollakin.
Enkä pidä itseäni mitenkään tavallisuudesta poikkeavana.
Kyllä sinä olet vahva poikkeus säännöstä. Olet ilmeisesti eilinen tradwife, joka pahoitti mielensä kirjoituksestani.
Ei pidä jumittua uskomukseen, jolla ei ole laillista ja lääketieteellistä perustetta. Uskontoa voi tulkita kuten haluaa.
Olen elänyt avioeroni jälkeen selibaatissa, eikä se ole ollut yhtään vaikeaa.
Olen miesmagneetti, ja olen odottanut aikaa, kun minuun ei enää kiinnitetä mitään huomiota. Ehkä se päivä on jo koittanut. En ole saanut tänä kesänä yhtäkään kommentia olemuksestani tuntemattomilta ohikulkijoilta.
Ymmärrän täysin miksi itämaisessa kulttuurissa ollaan mustissa kaavuissa.
Tällä palstalla joku pervo kertoo naineensa alaikäisiä tyttöjä koulun vessassa.
Palsta vetää puoleensa seksihulluja kuin hunaja mehiläisiä.

Pinja tuli raskaaksi yllättäen ja halusi pitää lapsen. Mies halusi, että tekee abortin. Lapsi syntyi, miehestä ei kuulunut mitään.

"Väestöliiton vuoden 2024 perhebarometrista selviää, että nuorten miesten halu sitoutua parisuhteeseen on heikentynyt.
18–29-vuotiaista miehistä 17 prosenttia piti itselleen ihanteellisena parisuhdemuotona avioliittoa. Parisuhdetta erillään asuen piti ihanteellisena samassa ryhmässä 24 prosenttia. Vastaajista 10 prosenttia piti ihanteellisena tilannetta, jossa ei ole parisuhdetta, mutta on satunnaisia tai vakituisia seksikumppaneita.
Väestöliiton tutkimusjohtaja Anna Rotkirch ei osaa sanoa, miten tämä vaikuttaa nuorten miesten ja naisten lapsihaaveisiin. Hän arvelee, että nuorten miesten heikentynyt halu sitoutua parisuhteeseen vaikuttaa kuitenkin jollain tasolla myös lapsihaaveisiin."

"Jos ikääntyneellä on lihasvoimaa vähän jo ennestään, jo muutaman päivän vuodelepo sairastumisen yhteydessä voi olla kohtalokasta.

On arvioitu, että jos seitsemänkymppinen joutuu sairaalahoitoon, hän saattaa menettää kolmen sairaalavuorokauden aikana kilon verran lihasmassaa.

Vuodelevon aikana ikäihmisen lihasmassa vähenee 25 prosenttia viikossa ja kuukaudessa jopa 60 prosenttia."-IL-
Lue uudelleen

Yhteistyössä