"Päivi Räsänen haluaa, että hallitus kieltää valtaosan aborteista"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen vain ylimalkaisesti seurannut uutisointia keinohedelmöityksistä.
Sen tiedän, että hoidot ovat kalliita, naisen elimistölle kova rääkki ja henkisesti raskaita.
Voima-lehdessä on juttu Minna Canthin kirjoittamaan näytelmään pohjautuvan Anna Liisan tanssiesityksestä. Olen joskus katsonut Yle Areenalta kyseisen tv-näytelmän.
Ahdasmielisyys ja oikeaoppisuus ovat monen suomalaisen helmasyntejä. Myös elokuva Pieni Pyhiinvaeltaja kertoo salaraskaudesta.
Päivi Räsänen tekee valtavaa hallaa naisten mielenterveysongelmille myllynkivivisiollaan. Hän jatkuvasti tuomitsee ja pisteyttää ihmisiä samoin kuin palstalla vuosikymmeniä riehunut nm Echo.
Yllätyin viime vuosituhannen aborttitilastoista. Suuret aborttiluvut luultavasti menevät huonon valistuksen ja senaikaisen runsaan ja holtittoman alkoholin käytön piikkiin. Samoin sen aikainen käsitys naisten kohtelusta kikkelikortteineen oli pöyristyttävää.
Kaikki on koettu ja nähty. Olkaa ihmisiä toisillenne. Kun tulee tarve tykittää netissä, laskekaa sataan, ja sulkekaa sitten netti kirjoittamatta yhtäkään kirjainta bittimaailmaan, jossa viestit säilyvät astronomisen ajan.
"Hän jatkuvasti tuomitsee ja pisteyttää ihmisiä"

Sinäkö et tuomitse ja pisteytä ihmisiä?

Tietenkään en jättäisi tekemättä nyt kun tiedän, mutta jos olisin ollut tekemättä, niin en myöskään tietäisi. Minulle lapset eivät koskaan olleet jotain, jota ehdottomasti halusin tai olin haluamatta.

Ei se silti sitä tosiasiaa poista, että kaiken sen hyvän ja syvän rakkauden rinnalla kulkee aina suuri vastuu, huoli ja murhe. On älytöntä uskotella ihmisille muuta. Ei vanhemmuus ole pelkään onnea ja autuutta. Kyllä siinä venytetään ajoittain ihmistä ihan äärimmilleen.

Mutta et voi tietää sitäkään, olisiko lapsista myöhemmin tullut asia jonka ehdottomasti haluat, ellet niitä olisi tehnyt.

Ja totta helvetissä se on rankkaa ja vaativaa. Mutta myös palkitsevaa ja antavaa.

Minusta Päivi Räsänen suoraselkäisenä ihmisenä tuo ennemminkin toivoa ja iloa minulle. Että ehkä kaikki ihmiset eivät olekaan ihan moraalittomia ja turmeltuneita. Että edes on pyrkimystä kristinuskon mukaiseen elämään ja hyvän tekemiseen.

Kirkkohan on ihan lakannut tukemasta Raamatun mukaista opetusta ja elämää. Tällaiselle perinteiselle konservatiiviselle naiselle se on suuren surun aihe.

• Tykkää
Reactions: Echo
Minusta Päivi Räsänen suoraselkäisenä ihmisenä tuo ennemminkin toivoa ja iloa minulle. Että ehkä kaikki ihmiset eivät olekaan ihan moraalittomia ja turmeltuneita. Että edes on pyrkimystä kristinuskon mukaiseen elämään ja hyvän tekemiseen.

Kirkkohan on ihan lakannut tukemasta Raamatun mukaista opetusta ja elämää. Tällaiselle perinteiselle konservatiiviselle naiselle se on suuren surun aihe.
👍

Olisi kamalaa elää lähiympäristössäsi.
Säälin perhekuntaasi.

Mutta et voi tietää sitäkään, olisiko lapsista myöhemmin tullut asia jonka ehdottomasti haluat, ellet niitä olisi tehnyt.

Ja totta helvetissä se on rankkaa ja vaativaa. Mutta myös palkitsevaa ja antavaa.

Olin jo suhteellisen kypsässä iässä saadessani lapseni. On toki selvää, etten voi tietää olisiko lapsettomuus harmittanut vanhoilla päivillä. Toisaaltaan, en juuri käytä aikaani harmitellakseni mennyttä tai aiempia päätöksiä vaan menen niillä korteilla mitä kädessä on.

En kai ole muuta väittänytkään, etteikö lapset myös toisi paljon iloa elämääni tai etteikö heidän vaikutuksensa olisi positiivinen elämässäni. Vaikka minun kokemukseni on tämä, tässä maassa on paljon vanhempia, joiden kokemus on toisenlainen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Kannatan keinohedelmöitystä ja kannatan sekä vastustan aborttia.
En halua ehdotonta aborttikieltoa. Sen sijaan nykyistä aborttilakia voisi tiukentaa.

Miten sinusta keinohedelmöitys eroaa abortista? Tiesithän, että useimmiten hedelmöitetään munasoluja ja nämä alkiot pakastetaan. Kun ylimääräisiä ei enää tarvita, ne tuhotaan. Miksi tämä on sinusta ok?

Entä hyväksytkö katumuspillerit?

Kenen etua se mielestäsi palvelee, jos ihminen, joka ei lasta halua tai pysty ottamaan vastuuta lasesta, sellaisen saa? Oletko tutustunut lastenkotien olosuhteisiin tai tilastoihin millainen ennuste on lastenkodissa kasvaneella lapsella?

Minua kiinnostaa ihan puhtaasti, miten sinä nämä asiat näet ja mieluusti kuulisin näkemyksiäsi.

Olin jo suhteellisen kypsässä iässä saadessani lapseni. On toki selvää, etten voi tietää olisiko lapsettomuus harmittanut vanhoilla päivillä. Toisaaltaan, en juuri käytä aikaani harmitellakseni mennyttä tai aiempia päätöksiä vaan menen niillä korteilla mitä kädessä on.

En kai ole muuta väittänytkään, etteikö lapset myös toisi paljon iloa elämääni tai etteikö heidän vaikutuksensa olisi positiivinen elämässäni. Vaikka minun kokemukseni on tämä, tässä maassa on paljon vanhempia, joiden kokemus on toisenlainen.

👍

Minulla sama juttu eli sain lapseni kypsemmässä iässä. Kerran oli käydä "vahinko" paljon nuorempana, ja kaikenlaisia suunnitelmia oli silloin mietittynä. Onneksi ei tarvinnut miettiä, mitä sitten, jos olisin tullut raskaaksi.

Myöhemmin se hetki oli oikea.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Miten sinusta keinohedelmöitys eroaa abortista? Tiesithän, että useimmiten hedelmöitetään munasoluja ja nämä alkiot pakastetaan. Kun ylimääräisiä ei enää tarvita, ne tuhotaan. Miksi tämä on sinusta ok?

Kenen etua se mielestäsi palvelee, jos ihminen, joka ei lasta halua tai pysty ottamaan vastuuta lasesta, sellaisen saa? Oletko tutustunut lastenkotien olosuhteisiin tai tilastoihin millainen ennuste on lastenkodissa kasvaneella lapsella?

Minua kiinnostaa ihan puhtaasti, miten sinä nämä asiat näet ja mieluusti kuulisin näkemyksiäsi.

👍

Embryo adoption eli alkioiden adoptointi on yksi vaihtoehto ylijääneille alkioille. Ainakin ulkomailla toimitaan näin luovuttajien suostumuksella.

Koska hoidot ovat yleensä aika hintavia, niin varsinkin sinkkunaisille embryo adoption on hyvä vaihtoehto. Varsinkin silloin, jos on jotain häikkää omissa munasoluissa.

Onko jotenkin lapsen edunmukaista syntyä äidille, joka ei lasta halua?

Jos sos.perusteiset abortit kielletään, tulee Tee se itse- henkarilla abortit lisääntymään.
Onko tämä toivottavaa ja miksi lääkäri Räsänen tätä haluaa?

Mennään takaisin pimeälle keskiajalle ja syvälle.

Olen eronnut kirkosta ja tähän on itsellä perustelut. Olin sitten sunnuntaina kuuntelemassa rippijuhlan takia myös kirkossa papin juttuja.
Ihan hirveetä p....skaa, jotenkin äärettömän ahdistavia satuja.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä