Päivätyö vai 2-vuorotyö, jos miehellä päivätyö ja lapset pk-iässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Kumman valitsisit ja miksi? Eli säännöllinen klo 9-17 tai klo 10-18 arkisin vai 2-vuorotyö klo 8-16 tai 13-21 + viikonloput la ja su. Viikonloppu olisi vapaa noin joka kolmas viikko ja palkka toki päivätyötä parempi. Pyhät vapaita molemmissa. Lapset päiväkoti-ikäisiä.

2-vuorotyö. Lapset saisivat lyhyemmät hoitopäivät, koska äiti ja isä voivat vuorotella viemisessä/hakemisessa. Palkka parempi. Ja 8-16 tai 13-21 on minusta ihan kivat työajat.

jotenkin en saa millään päätettyä. Säännöllisessä päivätyössä olisi helppo suunnitella menoja ja olisi aina samaan aikaan perheen kanssa kotona. Onnistuisi viikonloppumatkat jne. Vuoroissa taas olisi hyvänä puolena tuo lasten hoitopäivien säätäminen, mm. vapaa keskellä viikkoa, sekä se parempi palkka.

Päivätyön työajat aika inhot... Vuorotyön takia perhe ei voisi yhdessä kovin usein tehdä "mitään", tosin arkivapaa on hyvä joissain asioissa kuten päikkysysteeminkin säätö...Mutta sitten kun lapset kouluiässä niin tulee ehkä harrastuksia jotka iltaisin...Vaikeaa olis valita :)

Vuorotyötä tein aikaisemmin esikoisen ollessa pieni. Perheen yhteistä aikaa ei jäänyt juuri ollenkaan. Viikonloput melkein aina töissä ja vapaaviikonloput täynnä menoja. Kun minulla oli aamuvuoro, halusi mies iltasin tavata omia kavereitaan ja urheilla ja minä olin lapsen kanssa- Vastaavasti minun ollessa iltavuorossa mies hoisi lapsen ja minä urheilin aamuisin. Lapsi oli päiväkodissa joka päivä, jotta omaa aikaakin jää.

Lopulta kyllästyin tähän ja vaihdoin päivätyöhön. Palkka on huonompi, mutta minä ja muu perhe voidaan paremmin. Vapaa-aikaa jää kaikille ja voidaan harrastaa jokainen jotakin, lapsikin. Viikonloput eivät ole täyteen puukattu, keretään kyläillä ja tavata kavereita yhdessä ja erikseen ja koko perhekin tehdä paljon asioita yhdessä.

Eli minä suosittelen päivätyötä perheellisille ehdottomasti!

Jos miehellä säännöllinen päivätyö niin ottaisin vuorotyön.

Toi iltavuoroaika 13-21 ei kyl oo kauheen kiva; menee koko päivä.
Mieluummin "oikea" iltavuoro esim. 16- 23 tai 17-24. Ton myöhempään en kyl kuitenkaan enää viittis olla duunissa...

Ottaisin kyllä säännöllisen päivätyön, lapset kasvavat vauhdilla, sitten kun ovat koululaisia niin säännöllinen päivätyö mielestäni parempi. Koulusta kun eivät voi sitten olla pois vaikka äidillä olisikin vapaata... :D

Päivätyön ottaisin ehdottomasti! Mä inhoan iltatöitä, koska siinä menee koko päivä hukkaan.. Eli mulle mieluiten joko päivä- tai yötyö.
Mun mielestä muutenkin on vähän hassu yhtälö lapsiperheessä, että toinen vanhemmista ei käytännössä ole koskaan kotona kun se menee iltaan töihin.

Yhteistyössä