päiväraha ja kotihoidontuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

abc

Uusi jäsen
30.06.2004
27
0
1
Onko joku hakenut liiton päivärahoilla ollessaan myös kotihoidontukea?

Kuulin huhuja että ei kannattais kun tulee vaan mutkikkaammaksi täytellä niitä lappusia ja rahallisesti ei hyötyä kun päivärahoista sitten kuitenkin vähennetään se kotihoidontuki.
Pitääkö paikkansa? Siis ettei ollenkaan hyödyttäs hakea niitä päällekkäin?

ilmeisesti sait jo vastauksesi.. =)
Mutta itse siis olen samassa asemassa ja työkkäri suositteli kodinhoito tulee mutta kelasta sanovat että jos lappusotaa haluat, se on ok. Mutta enempää siinä en tienaa... :/
Eli siis päivärahoista vähennetään kodinhoitotuki......
Ja itse tykkäsin että rahat tulee samasta paikasta, eikä ripotellen......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 18:50 ä-78 kirjoitti:
ilmeisesti sait jo vastauksesi.. =)
Mutta itse siis olen samassa asemassa ja työkkäri suositteli kodinhoito tulee mutta kelasta sanovat että jos lappusotaa haluat, se on ok. Mutta enempää siinä en tienaa... :/
Eli siis päivärahoista vähennetään kodinhoitotuki......
Ja itse tykkäsin että rahat tulee samasta paikasta, eikä ripotellen......

Paitsi jos on kuntalisä. Sitä ei nimittäin lasketa kun päivärahasta vähennetään. Elikkä menee vaan perusosa ja sitten se lisäosa. Minusta rahojen tuleminen kahdesta paikkiaa on hyvä, koska silloin tulee jostakin koko ajan rahaa, vaikka sattuisi esim. päiväraha jostain syystä katkeamaan. Ei se sitä paperisotaa lisää sen enempää. Alussa vaan täytät kahdet paperit. Niin, ja kaksi verokorttia kannattaa pyytää. Mulla esim. sosiaalietuusverokortit molempiin paikkoihin.

Joo en mä ala mitään paperisotaa käymään jos tulos on rahallisesti sama. Kuntalisää ei täällä saa, pian joutuu varmaan alkaa maksamaan kunnallekin lapsenteosta, sellaiselta vaikuttaa tämän kylän touhut!

Ihan niinku oisimme samalta kylältä... :laugh:
Täällä myöskään ei kuntalisää, vaikka väkee muuttaa enempi ku laki sallii... :laugh: Ollaan nii lähellä kaupunkia, mutta silti niin halpa asua.

Varmaan toi kuntalisä sais vieläki enempi ihmisiä tuleen, kun kaikis ympäri kunnis se on!! :x
Tolloa sanon minä!!! :/

Mutta tosiaan en minäkää paperi sotaa halunnu. Ja kiva kun rahat tulee yhestä paikasta. 900e on ihan kiva könttä! Kun jos ois tullu 250e ja 650e...... :/

Mutta entäs jos työttömyyspäiväraha katkeaa? Jos tulee työkkärissä joku väärinkäsitys ja ne katkasee sen tuen. Kun tulee rahaa myös kelalta, niin ainakin jostain tulee aina. Kannattaa ihan miettiä tätäkin kantaa. Ja esim. jos tulee työkkäristä työosoitus ja jos et sitä halua ottaa vastaan, niin karenssin aikana ainakin jostain saat rahaa. Ei siinä minusta mitään paperisotaa edes ole... Pari hassua lappua vaan täyttää...

Oon ollut päivärahalla pian vuodn, eikä ole tullu "sekaannuksia". Ja jos tule semmonen työ mitä ei halua, voi jäädä kodin hoito tuelle. ei tule karenssia.........

Minulla päättyy äitiyspäivärahakausi tammikuun lopussa, jolloin poika on vasta reilu 8 kk. Kotihoidon tuella emme mitenkään pärjää, joten aion koettaa elellä työttömyyspäivärahalla, eikä aikomus ole mennä töihin ennen syksyä. Saapa nähdä, toivottavasti ei kysytäkään...Toisaalta, olen joskus hakenut pelkästään osa-aikatyötä vanhempien lasteni ollessa pieniä, enkä saanut karenssia jos kokoaikatyötä tarjottiin enkä sitä pystynyt ottamaan vastaan. Asun melko isossa kaupungissa ja kohdalleni on sattunut varsin ymmärtäväinen ja joustava virkailija työvoimatoimistossa.

Yhteistyössä