Päiväkoti vs. perhepäivähoitaja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KJOR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KJOR

Vieras
Hei!

Antakaas mielipiteitä lasten päivähoidosta. Kumpi teidän mielestä jollakin tapaa parempi tai kumpaan veisitte omat lapsenne? Siis päiväkotiin vai perhepäivähoitajalle?

Jos löytää hyvän perhepäivähoitajan, on hän kultaakin kalliimpi aarre!!! Perhepäivähoitaja-systeemin heikkous on juuri noi yksilölliset erot eri hoitajissa eli paikka on just niin hyvä kuin on hoitajakin. Päiväkodissa on useita hoitajia ja toivottavasti he yhdessä tsemppaavat toinen toistaan parempaan työhön. Päiväkodissa taas on lapsia enemmän ja ryhmäkoot ovat isoja..

Mulla oli esikoinen yksityisellä pph:lla pienenä, sittemmin lapset ovat ollet päiväkodissa. Molempiin systeemeihin olen tyytyväinen ollut ja lapset ovat viihtyneet. Nyt olen nuorimman kanssa vielä vuoden kotona ja hänelle haen paikkaa ryhmiksestä, jossa toivottavasti yhdistyisivät molemman hoitomuodon parhaat puolet..

Molemmat lapset olleet sekä pph:lla että päiväkodissa ja valittamista ei ole ollut.
Alle 3v veisin mielummin pph:lle.Sitä vanhemman sitten jo ehkä päiväkotiin riippuen tilanteesta.
Esikoinen meni päiväkotiin 5v ja kuopus 4v.

Yhteistyössä