päiväkoti vai perhepäivähoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nanakuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 5v on pk:ssa ja sille just oikea paikka. Tarpeeksi virikkeitä, tekemistä, aivan ihanat ja ammattitaitoiset hoitajat... 2v9kk on ryhmiksessä, jonottaa samaan päiväkotiin kuin veljensä.

riippuu paljon lapsesta ja siitä hoitajasta, mun lapset ollu aina päiväkodissa ja lapset on viihtyny ja tykkää + mä oon tykänny, perhepäivähoitajasta ei kokemuksia paitsi et mun pari kaveria toimii perhepäivähoitajina.

Ainoa toive olisi että se, joka lastani hoitaa, olisi henkisesti tasapainoinen ja ammattitaitoinen.

Typerä vastaus, ja menee aiheen vierestä, mutta...

Etenkin täällä meidän seudulla lastentarhat on niin täynnä että hoitajat joutuvat hoitamaan liian suuria lapsiryhmiä. Harvemmalla on kuitenkaan taitoa paimentaa 30 lasta yksin..

Ite veisin päiväkotiin. Siellä kuitenkin ammattitaitoista henkilökuntaa; sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia, yliopiston käyneitä opettajia sekä paljon oman ikäistä vertaistukea. perhepäivähoitajan ammattitaito ei yleensä ole niin pätevää. Molemmissa kuitenkin hyvät ja huonot puolensa. Ite oon ollut heti 9kk ikäsenä kolmivuotiaaks perhepäivähoitajalla ja siitä eteenpäin päiväkodissa ja oon kuulemma tykännyt kovasti molemmista.

Meidän lapsille päiväkoti, jossa nyt ovatkin syyskuun alusta olleet. Mie en kykene luottamaan vieraaseen ihmiseen niin paljoa että yksin hänen vastuulleen lapseni antaisin. Erityisesti tuota viikaria :whistle:

Yhteistyössä