Todellisuus on se,että molemmissa plussansa ja miinuksensa.Se pitää vaan katsoa itse omalla kohdalla,että kumpi sopii paremmin.Lapsen luonne,etäisyydet,yms tällaset asiat vaikuttaa asiaan aina.Tomeito,tomato...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ohooh:Kerropa kuinka perhepäivähoitajan päivä menee jos lapsien vierestä ei saa poistua? onko hoitaja virtaamatta koko työpäivän ajan, vai kenties ottaako se vessaan kaikki lapset mukaansa? Entäpä ruuan laitto? ovatko kaikki 4 lasta siinä jaloissa kuuman hellan vieressa ruokaa laittaessa vai tilaako hoitaja kenties ruuat valmiina sitten jostain?
Nämäkin asiat täytyy ajatella järjen kanssa, eivät ne teidän pienet pirjopetterit rikki tai pilalle mene jos leikkihuoneessa tmv. leikkivät keskenään hoitajan välillä poistuessa juurikin vessaan, ruokaa tekemään tai kattamaan pöytää.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja ohooh:Kerropa kuinka perhepäivähoitajan päivä menee jos lapsien vierestä ei saa poistua? onko hoitaja virtaamatta koko työpäivän ajan, vai kenties ottaako se vessaan kaikki lapset mukaansa? Entäpä ruuan laitto? ovatko kaikki 4 lasta siinä jaloissa kuuman hellan vieressa ruokaa laittaessa vai tilaako hoitaja kenties ruuat valmiina sitten jostain?
Nämäkin asiat täytyy ajatella järjen kanssa, eivät ne teidän pienet pirjopetterit rikki tai pilalle mene jos leikkihuoneessa tmv. leikkivät keskenään hoitajan välillä poistuessa juurikin vessaan, ruokaa tekemään tai kattamaan pöytää.
En tiedä kuinka hoitaa. Päiväkodissa ei noita tilanteita tule, koska siellä on aina aikuisia lapsia varten. Lapsia ei jätetä koskaan keskenään.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Kasvatan kyllä lapsiani itse, mutten todellakaan halua olla vaan kotona...
Mielipidettä kysyttiin, mun valintani on monestakin syystä päiväkoti eikä pph, ja olen ollut valintaan tosi tyytyväinen. Joku toinen pitää sitten pph:ta parempana.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:En tiedä kuinka hoitaa. Päiväkodissa ei noita tilanteita tule, koska siellä on aina aikuisia lapsia varten. Lapsia ei jätetä koskaan keskenään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Kasvatan kyllä lapsiani itse, mutten todellakaan halua olla vaan kotona...
Mielipidettä kysyttiin, mun valintani on monestakin syystä päiväkoti eikä pph, ja olen ollut valintaan tosi tyytyväinen. Joku toinen pitää sitten pph:ta parempana.
sullahan oli lapset hoidossa jo aiemmin vaikka olit kotona. mikset kasvattanut itse silloin kokonaan?
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja hämmästynyt:Miksi se toiminta täytyy keskeyttää jos jollekin tulee vessahätä? Vessassa avustamiseen menee aikaa minuutti-pari, sen aikaa muut lapset varmasti pärjäävät viereisessä huoneessa jatkaen tekemistään, (piirtämistä, nukkeleikkejä, kirjojen katselua ym.)
No minusta olisi huolestuttavaa, jos kolme parivuotiasta jätettäisiin keskenään toiseen huoneeseen kun hoitaja menee yhden kanssa vessaan. Päiväkodissa ei tapahdu sellaista. Kyllä siinä laulu- tai jumppahetki tai askartelutuokio aina häiriintyy.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Voi pyhä yksinkertaisuus! Jos lapsi on niin iso, että hänellä tulee vessahätä ja on pakko mennä vessaan niin ei se hoitaja sinne perässä mene! Eihän ne hoitajat päikkärissäkään lasten perässä vessassa kulje. Erityislapset sitten erikseeen, mutta heidät sijoitetaan useimmiten päiväkotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:En tiedä kuinka hoitaa. Päiväkodissa ei noita tilanteita tule, koska siellä on aina aikuisia lapsia varten. Lapsia ei jätetä koskaan keskenään.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Kasvatan kyllä lapsiani itse, mutten todellakaan halua olla vaan kotona...
sullahan oli lapset hoidossa jo aiemmin vaikka olit kotona. mikset kasvattanut itse silloin kokonaan?
Koska en ole sitä äitityyppiä, joka haluaa pitää lapset 24/7 vieressään vaikka väkisin, lasten edun uhallakin...en ole niin epävarma äitiydestäni että pidän päivähoitoa uhkana.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Juu, toki eri asia jos lasten edun mukaista on olla päiväkodissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs:Pk, syistä joita edellä on jo lueteltu. Lisäksi:
- jos on hoitaja tai sen lapsi kipeänä lapsi pääsee silti tuttuun paikkaan.
- ulkoilu tapahtuu turvallisissa olosuhteissa, ei kävellä pitkin poikin kuntaa vilkkaitten autoteitten vieressä
- enemmän valvovia silmiä, kukaan ei tiedä mitä siellä pph:n seinien sisällä tapahtuu.
Mitä me ollaan katseltu meidän puistossa paikallisia pph:a niin siellä ne juoruaa keskenään ja kersat saa tehdä ihan mitä vaan keskenään. Juuri mihinkään eivät puutu, töniä saa, roikkua vaarallisesti korkealla ym. Toki hyviäkin pph:a epäilemättä on ja huonoja päiväkoteja, mutta mun valinta on ehdottomasti pk omille lapsilleni.
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:näin.
mutta ryhmäperhepäivähoitoon veisin, jos olisi vaihtoehtona ison päiväkodin rinnalla..
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja hmm:näin.
mutta ryhmäperhepäivähoitoon veisin, jos olisi vaihtoehtona ison päiväkodin rinnalla..
Täällä siirrettiin ryhmikseen se pph, josta tuli paljon valituksia. Esimies ilmeisesti ajatteli että parempi kun hänen touhujaan valvotaan jatkuvasti. En silti haluaisi lastani samaan paikkaan hoitoon kuin missä tämä hoitaja on.