päiväkodista :((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Vein lapset päiväkotiin, poika 4v alkoi huutaan autossa jo ettei tule päiväkotiin kun näki ketkä hoitajat pihalla (pelkää toista) Vein sit ekaksi pienemmän sisälle, ja hain pojan, kannoin rimpuilevana sisälle. Anoppi kävelyltään hönkäsi paikalle myös, hoitaja pyysi meitä lähtemään *he jäävät rauhoittumaan* (tähän asti kaikki meni ihan oikein) Anoppi ei lähtenytkään mun kans, soitti sit myöhemmin mulle että hoitaja oli uhannut että poika ei saa ruokaa, joutuu loukkoon. Ja että äitin syy että poika kiukuttelee, kun on laittanut väärät vaatteet päälle. (poika valitsi itse kahdesta vaatteesta m ieluisemman. em usko että tämä hoitaja joka otti pojan ois näin sanonut, vaan toinen niistä pihalla olleista, jota poika tuntuu pelkäävän) Lisäksi anoppi kertoi että päiväkodissa kiroillaan lapsille, ja kiroilijan olevan juuri se jota poika pelkää.

Kannattaisi ottaa yhteyttä päiväkodin johtajaan. Ja myös jutella tuon hoitajan kanssa, jota poikasi pelkää. Itse ottaisin asian heti käsittelyyn, koska päiväkodin pitää olla paikka jossa lapsi tuntee olonsa turvalliseksi.

Soittaisin sinuna jo tänään kuntaasi ja kantelisin asiasta! Vaadi asian selvittämistä! Järjestäisin varmaankin jotenkin, ettei lapsia tarvitse viedä hoitoon ennen kuin asia on selvitetty jos suinkin mahdollista. Kaikille tämä ei ole helppoa.. ei olisi meillekään.

Hei

Onko anoppisi kotona päivät, jos on niin sinuna pyytäisin häntä hakemaan pojan luokseen kunnes pääset töistä ja sitten soittaisin päiväkodin johtajalle ja sanoisin, etä tulen sinne töiden jälkeen ja silloin siellä on paikalle se hoitaja jota poika pelkää ja päiväkodin johtaja ja puhutte asiat selväksi.

En tosiaankaan jättäisi lasta tuollaiseen paikkaan jos anoppikin todistaa, että siellä on vähän outoa toimintaa. Muutenhan voisi myös ajatella osan pojn kiukusta olevan vain kiukuttelua ettei halua hoitoon.

Ja ei muuten riitä että ottaa päiväkodin johtajaan yhteyttä, ne yleensä tietosia asiasta, mutta eivät tikkuaristiin laita. Joten päiväkodin johtajan esimieheen vain yhteyttä suoraan!

Surullista mutta totta että on paljon lapsia jptka joutuvat kärsimään ollessaan päikyssä, onneksi ei kaikki! Itse tiedän mitä menoa se on enkä ole tuosta yllättynyt :´(

Anoppi on jo vanha, ei jaksa hoitaa vauhdikasta lasta. Mulla poika on alkanut haukkumaan toisia kotona, päiväkodissa oli kiroillut (yksi hoitajista kertoi, ja mä siihen että meillä ei kotona kiroilla. Ei mieskään, sain sen opetettua ennen lasten syntymää) mä käyn vähän kuumana näitten asioiden suhteen nyt :/

No ompas kamala paikka! tuosta kannattaa kyllä valittaa aika äänekkäästi. Minä en veisi lastani tuonne. Itse olin päiväkodissa, jossa koin, ettei minusta tykätty. Uskon, että se on vaikuttanut minuun jonkin verran.

Onneksi siellä on ihaniakin hoitajia useampi, ja niistä lapset puhuvatkin ja jäävät heidän aikanaan innolla päiväkotiin. Mutta esim tämän hoitajan ohi kun ajetaan, poika sanoo että ei tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onneksi siellä on ihaniakin hoitajia useampi, ja niistä lapset puhuvatkin ja jäävät heidän aikanaan innolla päiväkotiin. Mutta esim tämän hoitajan ohi kun ajetaan, poika sanoo että ei tykkää.

Minkä takia nää ihanat hoitajat antaa tän kamalan hoitajan sitten kiusata lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Minkä takia nää ihanat hoitajat antaa tän kamalan hoitajan sitten kiusata lapsia?

empä osannut ajatella, ei ne aina samassa vuorossa ole. en tiedä mitä nyt sanoivat tuolle uhkailijalle, vai sanoivatko mitään. Vai ovatko sit liian kilttejä .

Se on tosi inhottavaa että päikyissä on tommosia ihmisiä töissä. Ja kuten joku aiemmin jo totes, niin johtaja on mitä luultavimmin tietonen asiasta, muttei tee mitään koska ei saisi tilalle pätevää (lue koulutuksen saanutta, koulutus ei mielestäni tee yksin päteväksi vaan oikeasti pätevä on ihminen joka osaa hyödyntää koulutustaan ja on TYÖHÖN LUONTEELTAAN SOPIVA). Ota kuitenkin yhteyttä ensin päiväkodin johtajaan, hän voi herätä asialle kun kuulee valituksen vanhemmalta ja jos se ei auta, ota yhteys kuntaan. Lapsella on oikeus hyvään hoitoon.

empä osannut ajatella, ei ne aina samassa vuorossa ole. en tiedä mitä nyt sanoivat tuolle uhkailijalle, vai sanoivatko mitään. Vai ovatko sit liian kilttejä .

Jos se inhottava hoitaja pitää muita otteessaan, esim. työpaikkakiusaa? Ei ole helppoa puuttua työkaverin toimiin, vaikkakin toimet ovat törkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maalaastolloo:

Jos se inhottava hoitaja pitää muita otteessaan, esim. työpaikkakiusaa? Ei ole helppoa puuttua työkaverin toimiin, vaikkakin toimet ovat törkeitä.

Jos näin olisi, niin muut työntekijät luultavasti huokaa helpotuksesta, kun toi p-pää saadaan sieltä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Maalaastolloo:

Jos näin olisi, niin muut työntekijät luultavasti huokaa helpotuksesta, kun toi p-pää saadaan sieltä pois.

Sitä ajattelin itsekin. Näitähän meillä lähes joka työpaikassa riittää.

Noista suurin osa ei ole koulutettuja, entisiä pph jotka siirty systeemiuudistuksessa aikoinaan päiväkotiin. Tietääkseni vain yhdellä on alalta kunnon koulutus, toisilla ehkä jotain kursseja takana.. esim päiväkotiin ei voi ottaa opiskelijoita, koska ei ole näytön vastaanottajaa (eli tarpeeksi koulutettua) Ja tällä sanojalla ei varmasti ole mitään koulutusta, keski-ikäinen kärty akka :/ yli 50vuotias jos ei jo kuuttaa kymppiä lähentele

Hmmmm. harvoin sanon mutta nyt kyllä haiskahtaa provolta.... Että anoppikin sattui sopivasti paikalle koko kurjuutta todistamaan? Anopin aikana hoitaja uhkasi laittaa loukkoon ja olla antamatta ruokaa? Eikö pienemmät sitten ollut ulkona kun toisen veit sisälle? Ja hoitaja oli sitten anopin aikana vielä kiroillutkin? Ok, näinhän se homma etenee....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmmmm. harvoin sanon mutta nyt kyllä haiskahtaa provolta.... Että anoppikin sattui sopivasti paikalle koko kurjuutta todistamaan? Anopin aikana hoitaja uhkasi laittaa loukkoon ja olla antamatta ruokaa? Eikö pienemmät sitten ollut ulkona kun toisen veit sisälle? Ja hoitaja oli sitten anopin aikana vielä kiroillutkin? Ok, näinhän se homma etenee....

En siis ole ainoa, jota alkoi hieman mietityttää :xmas:

Soitin päiväkotiin, hoitaja (taas eri) vastasi, ja sanoi että hän ei ainakaan kuullut mitään uhkausta. Eikä kiroilujakaan ole kuullut, esikouluikäiset lapset kuulemma kiroilevat. Ei ihan mennyt selitys läpi, mut ainakin tietävät että heidän toimiaan seurataan. Varsinkin naapurimummojen toimesta :)

Yhteistyössä