Päiväkodissa isovanhempien päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummot ja papat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
esim. retkiin ja kulttuuritapahtumiin jne. Minusta äitienpäiväkahvit, isänpäiväkahvit j isovanhempipäivät on täysin turhia ja niihin menee helposti monen päivän energiat (henkilökunnalta) ja sitten monen päivän juorut takana päin...

T. 8vuotta pk:ssa työtä takana

Vähän samoilla linjoilla. Nykyään perheet ovat niin moninaisia ja esim. isovanhemmat vain onnekkaimmilla mukan lasten elämässä, että muistamiset voisivat olla perheen sisäisiä asioita.

Se on tylsää kun ei koskaan pääse mihinkään äitikahvituksiin tms. työn luonteen vuoksi. En minä lapsen pettymyksiä pelkää, niitä on kyllä riittänyt... Mutta eivät nuo mitään välttämättömyyksiä ole. Kaikkein parhaimmat jutut ovat tietysti sellaisia, että kaikki lapset voivat nauttia ja osallistua.

esim. retkiin ja kulttuuritapahtumiin jne. Minusta äitienpäiväkahvit, isänpäiväkahvit j isovanhempipäivät on täysin turhia ja niihin menee helposti monen päivän energiat (henkilökunnalta) ja sitten monen päivän juorut takana päin...

T. 8vuotta pk:ssa työtä takana

Mä peesailen tätä!

minusta tämmöinen nurina on typerää :o

päiväkodit järjestää vaikka mitä kivaa lapsille, nyt esimerkkinä tämä isovanhempien-päivä, ja se pitäisi lopettaa koska kaikilla ei ole isovanhempia/ eivät pysty olemaan paikalla? olen hämmästynyt.

pitäisikö isäin-/äitienpäivä askartelutkin lopettaa, koska kaikilla lapsilla ei välttämättä ole isää/äitiä?? enkä edes viitsi mainita uskonnoista....

oikeasti alkaa hävettämään meidän vanhempien puolesta, kun AINA täältä saa lukea jonkun näköistä narinaa ja vikinää päiväkodeista/pph:sta jotka järkkäävät lapsille jotain. :/

itse ainakin annan ison kiitoksen ja kukkapuskan päiväkotien tädeille ja sedille sekä pph:lle (vaikkei lapseni pph:lla olekaan) kun järkkäävät ja tekevät toisten lapsille kaikkea kivaa puuhaa joka päivä. :flower: :hug: vaikkakin saavat siitä palkkaa,kohta joku tarttuu siihenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Rikkoivat sitten lakia, hieno homma.
Jaa? Mä näen päivittäin äitejä lapsineen bussissa eikä heillä ole kuin sille nuuorimmaiselleen vaunut tai rattaat. Mitään turvaistuimia kukaan ei raahaa mukanaan.

Minäkään en tiennyt, että bussilla lapsen kanssa liikkuessani rikon lakia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

päiväkodit järjestää vaikka mitä kivaa lapsille, nyt esimerkkinä tämä isovanhempien-päivä, ja se pitäisi lopettaa koska kaikilla ei ole isovanhempia/ eivät pysty olemaan paikalla? olen hämmästynyt.

pitäisikö isäin-/äitienpäivä askartelutkin lopettaa, koska kaikilla lapsilla ei välttämättä ole isää/äitiä?? enkä edes viitsi mainita uskonnoista....

oikeasti alkaa hävettämään meidän vanhempien puolesta, kun AINA täältä saa lukea jonkun näköistä narinaa ja vikinää päiväkodeista/pph:sta jotka järkkäävät lapsille jotain. :/

itse ainakin annan ison kiitoksen ja kukkapuskan päiväkotien tädeille ja sedille sekä pph:lle (vaikkei lapseni pph:lla olekaan) kun järkkäävät ja tekevät toisten lapsille kaikkea kivaa puuhaa joka päivä. :flower: :hug: vaikkakin saavat siitä palkkaa,kohta joku tarttuu siihenkin.

Ne tekee sitä hei työkseen. Niille maksetaan siitä ja niillä on oikein opetussuunnitelmakin olemassa, et mitä kuuluu lasten kanssa tehdä. Mäkin teen omassa työssäni ihan sen mitä työtehtäviini kuuluu, enkä oleta saavani siitä mitään erityispalkintoja. Palkkapäivä on kerran kuussa ja siinä se.

Mun mielestä noi erilaiset teemapäivät lisäävät vuorovaikutusta pk:n ja kodin välillä ja on varmasti kivaa vaihtelua suurimman osan mielestä. Isovanhemmatkin varmaan suurelta osin ovat kiinnostuneita näkemään lapsenlapsensa päiväkodin arjessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin kyllä, mitä hyötyä siitä turvaistuimesta edes olisi. Lapsi tietty pysyisi kolarin sattuessa siinä turvaistuimessa, mutta turvaistuin lentäisi kaaressa penkiltä.

VARSINKIN kun tietää, että niihin oikeasti menee monen päivän työtehot ja se on lapsilta pois. Monesti näissä kahvituksissa ja askarteluissa halutaan vain miellyttää niitä vanhempia kun ensisijainen asiaksryhmä on lapset ja heidän viihtyminen..

T. se entinen pk:n täti

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Mun mielestä noi erilaiset teemapäivät lisäävät vuorovaikutusta pk:n ja kodin välillä ja on varmasti kivaa vaihtelua suurimman osan mielestä. Isovanhemmatkin varmaan suurelta osin ovat kiinnostuneita näkemään lapsenlapsensa päiväkodin arjessa.
Samaa mieltä. Mulle ei olisi tullut ikinä mieleenikään alkaa rutista päiväkodin isänpäiväkekkereistä sen takia, että likalla ei ole ollut isää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mietin kyllä, mitä hyötyä siitä turvaistuimesta edes olisi. Lapsi tietty pysyisi kolarin sattuessa siinä turvaistuimessa, mutta turvaistuin lentäisi kaaressa penkiltä.

Näin kerran tällaisen virityksen autossa. Vauva oli kaukalossa ja kaukalo äidin sylissä. Äideillä on sitten ihmeellisiä voimia suojella lastaan.

Ihan varmasti normaalit isovanhemmat olisivatkin kiinnostuneita näkemään, mutta entä ne jotka asuu 500 km päässä? Ei siinä paljon halut auta, jos on töissä monen sadan kilometrin päässä. Ei kaikki saa vapaapäivää ja onko edes järkevää ottaa vapaata muutaman tunnin kestävän päiväkotijutun takia.

Ne tekee sitä hei työkseen. Niille maksetaan siitä ja niillä on oikein opetussuunnitelmakin olemassa, et mitä kuuluu lasten kanssa tehdä. Mäkin teen omassa työssäni ihan sen mitä työtehtäviini kuuluu, enkä oleta saavani siitä mitään erityispalkintoja. Palkkapäivä on kerran kuussa ja siinä se.

noniin, mainitsinkin jo, että saavat työstään palkkaa. ammatinvalinta kysymys =)

ja minun mielestäni, nämä ylimääräiset 'teema-päivät' mitä lapseni päiväkodin hlökunta järjestää lapsille, ei ole pakollisia (esim. runebergin päivänä olivat leiponeet runebergintorttuja ja järjestäneen hienon kahvilaleikin, yms) minusta on UPEAA, että viitsivät, vaikkakin siihen varmasti pitää nähdä enemmän vaivaa, kuin normaali päivän kuluun.

VARSINKIN kun tietää, että niihin oikeasti menee monen päivän työtehot ja se on lapsilta pois. Monesti näissä kahvituksissa ja askarteluissa halutaan vain miellyttää niitä vanhempia kun ensisijainen asiaksryhmä on lapset ja heidän viihtyminen..

T. se entinen pk:n täti

jaa, minä ainakin näen lapsestani, että hänkin nauttinut noista erilaisista jutuista kovasti =)

kovasti kertoo mitä päivällä tehty, vaikkei sitä puhetta (oikeaa) vielä 'normaalisti' tulekkaan...

Ihan varmasti normaalit isovanhemmat olisivatkin kiinnostuneita näkemään, mutta entä ne jotka asuu 500 km päässä? Ei siinä paljon halut auta, jos on töissä monen sadan kilometrin päässä. Ei kaikki saa vapaapäivää ja onko edes järkevää ottaa vapaata muutaman tunnin kestävän päiväkotijutun takia.
Mä en ole aina päässyt töitteni takia lasteni päiväkodin äitienpäiväkahvillekaan. Oisko mun pitänyt päiväkodissa sanoa, että ette saa järjestää sellaista tilaisuutta, kun MINÄ en sinne pääse? |O

Eiköhän ne isovanhemmat ole ainakin yleensä ottaen normaaleja vaikka asuisivatkin kilometrien päässä. Se että joillain on esteitä päästä osallistumaan esim. isovanhempien päiville ei tarkoita sitä että kaikki tuollaiset päivät pitäisi perua. Vai perutaanko joulujuhlat ja kevätjuhlat ja pääsiäisaskartelut milloin kenenkin vakaumuksen tai esteen takia..

en ymmärrä tätä. minun lapseni jää tästä ja tästä paitsi... hohhoijaa... kuule joudut elämässä vielä sata miljoonaa kertaa vastaavaan tilanteeseen.
Jos lapsesi ei jo pienenä opi että kaikkea ei aina voi saada. niin millonkas aattelin sen opettaa?
Voi lapsi raukkoja kun aikuisena parisuhteessa kaks lellittyä kakkara jotka aina saanut kaiken. siinä sitten kilpaa syytellään kessä on vika.
Olen osallistunut vastaaviin päiviin. ja sinne tultiin romaniaa myöten! että jos isovanhemmillasi on kiinni työelämästä niin ei taida paljoo kiinnostaa. siellä oli myös suomalaisia joilla isovanhemmat eivät halunneet osallistua vaan hakivat lapset vaan aijemmin päiväkodista. näistä lapsista ei kyllä mikään suru tai kateus näkynyt.
Sinä päätät pitkälti sen miten lapsesi asennoituu.
Kauhistele ihmeessä lapsisi kuullen miten raukka hän on kun jää tästäkin paitsi! opetat lapsisi jo pienenä marttyyriksi.
ihme vinkujia täälä

jos lapsen arki on niin kamalaa että kaikki juhla pyhä t tekee kipeää ja kaikki juhlat on kamalia ja traumaattasia niin sitten varmaankin kannattaa ottaa muu hoitomuoto kuin päiväkoti. PK:T järjestävät juhlat lasten kanssa. lapsille on tärkeää että he saavat järjestää juhlia mistä heidä läiheiset nauttivat.
Jos haluaa olla kovin erilainen, rajoittaa lasten tekemisiä ja estää kaikki mielipahat. niin ehkäpä julkinen päiväkoti ei ole oikea paikka.