Päiväkodin työntekijöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi se on nykyään niin?
Miksi lapsi ei saa olla lapsi edes siihen kouluikään asti?
Itse silloin kauan kauan sitten olin lapsuuteni kotona ja kouluun mennessä osasin ne samat perusjutut mitä ne hoidossakin olleet....Eikä äitini ollut millään tavalla koulutettu.

Ja tämän nykyisen aikaisen opetuksen hyötyä ei näy missään...ihan hurja meininki tuolla kouluissa jo ala-asteella..kielenkäyttökin korvia kuumottaa.

Päiväkodissa on toiminta on jo ryhmätoimintaa, toisin kuin kotihoidossa olevilla lapsilla. Vaatii hoitajalta hiukan erilaista otetta. Ryhmädynamiikan tunteminen ja erilaisten lasten ohjaaminen samalla kertaa vaatii toisenlaisen näköalan kuin kotona äiti omien lasten kanssa. Kummassakin loppu tulos yleensä hyvä, mutta toimintatavat on tietysti ympäristöön sopeutettuna erilaiset.

Mun mielestä on ihan turhaa tapella kumpi olisi pätevämpi, lastenohjaaja vai lähihoitaja jos tilanne on se että hoitajaa kohti on liikaa lapsia. Omat lapset päiväkodissa, jossa ei riitä edes kaikille lapsille omaa naulakkoa. Joskus kun siellä on keskellä päivää käynyt jotain asiaa hoitamassa löytyy vain yksi hoitaja ja melkein kymmenen lasta joista osa alle 3v.

Ei siinä paljoa virikkeitä ehditä antaa, eli työ on pitkälti sitä perushoitoa noin.