Päiväkodin oveen oli ilmestynyt lappu ns virikelasten vanhemmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mulla itsellä vain 4vkoa kesälomaa, mutta lapset ovat 10viikkoa pois koulusta ja tarhasta, koska nauttivat kesälomasta joka solullaan :heart:

Kenen kanssa ne kotona ovat?
Kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen, että lapset olisivat kotona isän tai isovanhempien kanssa. Vaikka nauttisivatkin kesälomasta joka solullaan...

no se tarkoittaa tietysti sitä, että mies ja minä pidetään eri aikaan lomiamme =) ei tietenkään kaikille ole mahdollista, on meilläkin ollut yksi kesä sellainen 8vuoteen, ettei oikein olla mitenkään saatu järjestettyä edes kesä-heinäkuuta.. mutta siis tämä ei poista sitä, ettenkö ole sitä mieltä, että kyllä lapsi pitkän talven jälkeen on jonkunlaisen tauon arkiseen päiväkötiaherrukseen ansainnut, edes vaikka viikko tai pari, jos vanhemmat vaan mitenkään pystyvät järjestämään...

mulla itsellä vain 4vkoa kesälomaa, mutta lapset ovat 10viikkoa pois koulusta ja tarhasta, koska nauttivat kesälomasta joka solullaan :heart:

Kaikilla ei ole mahdollisuutta siihen, että lapset olisivat kotona isän tai isovanhempien kanssa. Vaikka nauttisivatkin kesälomasta joka solullaan...

Mulla ei ole lainkaan kesälomaa (olen painanut kesäisin töitä opiskelujen ajan, nyt sain määräaikaisen pestin valmistuttuani, en voinut kieltäytyä töistä tällaisena aikana!) ja lapsilla sitä lomaa on pari viikkoa. Olen tyytyväinen ja onnellinen, että sain heille järkättyä kaksi lomaviikkoa maalle.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mulla ei ole lainkaan kesälomaa (olen painanut kesäisin töitä opiskelujen ajan, nyt sain määräaikaisen pestin valmistuttuani, en voinut kieltäytyä töistä tällaisena aikana!) ja lapsilla sitä lomaa on pari viikkoa. Olen tyytyväinen ja onnellinen, että sain heille järkättyä kaksi lomaviikkoa maalle.

just tätä tarkoitin... =)

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Hoidin lapseni kotona viisivuotiaaksi, silloin ei enää srk-kerho riittänyt ikäistensä kaveritarpeeseen vastaamaan. Hän aloitti "virikelapsena" 15krt/kk n.4h/pv, nuorimmainen oli tällöin 2,5 ja olin hoitovapaalla. Oliko hänellä pienempi oikeus paikkaan, kun kuitenkin pitkään kotihoidossa ollut, mitä se pieni 1v, joka voisi vielä kotonakin olla? Asia ei ole aina niin mustavalkoinen ja on myös suuri merkitys sillä, minkäikäisistä lapsista puhutaan.

tässä uusiksi tämä pointti, mitä ei juurikaan ketjussa mainita.. p.s minullakin lainaa maksettavana...

Tämä on kyllä vaikea asia... itse olen sitä mieltä, että alle 1,5-vuotiaan lapsen on hyvä olla kotona. Mutta jokainen tekee oman ratkaisunsa lapsensa hoidosta ja monilla on pakkoratkaisu. Itse olen hoitanut 2-vuotiaan täysin kotona ja kävimme ahkerasti aiemmin kerhoissa. Puoli vuotta sitten meille tuli vauva ja hoidan nykyäänkin molemmat lapsemme kotona. Kävimme kerran kerhossa, mutta siitä ei tullut tällä kokoonpanolla mitään. Olen erittäin väsynyt kun on erittäin vilkas uhmaikäinen ja pieni vauva. Vaihdoimme asuntoa ja olen yrittänyt täällä uudella paikkakunnalla tutkia kerhomahdollisuuksia. Kesäthän monet paikat on kiinni. Nykyään olen sitä mieltä (kun mietin onko minulla jo synnytyksen jälkeinen masennus/ totaaliväsymys) että lapsille (ja vanhemmilleen) pitäisi olla YKSILLÖLLISEMPÄÄ asiointia mm.neuvolassa eli siis sitä ennaltahekäisyä mikä voisi parantaa tämän maan kansalaisten olotilaa ennakoivasti... itse mietin mitä teen syksyllä. Äitiysloma loppuu, mutta haluaisin olla vielä hetken vauvan kanssa kotona. En vain tiedä miten jaksan hoitaa tuota vilkasta 2-vuotiasta. Missä niitä kerhoja on? Pääsemmekö oikeasti niihin? Koska oman jaksamiseni kanssa helpottaa? Ja älkää pelätkö, en ole niin hölmö että hankkisin lisää lapsia. Minulla on kaksi ihanaa lasta ja nykyään usein tuntuu että niissäkin on vähän liikaa...

Lisää rahaa päivähoitoon - kerhotoiminnasta infoa neuvoloihin - yksilöllistä räätälöintiä subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen liittyen!

Yhteistyössä