päiväkodin kommentista tuli paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on vielä yksi lapsi päiväkodissa. On siis eskarissa. Itse teen erittäin epäsäännöllistä vuorotyötä, joten lasta kuljettaa hänen isänsä. On päiväkodissa arkisin klo 6.30-15.40. Siis ei ole koskaan arkipyhinä tms. On vaan silloin hoidossa kun mies on töissä. Minulla on joulun aikaan vapaata (siis pyhät) kuten myös miehelläkin. Molemmilla töihin meno sitten välipäiviksi ja mulla uutenavuonnakin. Lisäksi loppiaisen molemmin puolin on töitä.
Kävin itse pari päivää sitten hakemassa lapsen tarhasta niin eskariope halusi jutella kanssani. Sanoi että he ovat täällä sitä mieltä, että lapsella pitäisi olla kunnollinen joululoma että saisi levätä rauhassa. Tuli sellainen olo, että kyllä sitä ollaan paskoja vanhempia taas. Mutta miten ihmeessä sille sen pidempi loma järjestetään kun joudutaan välipäivinä töihin? Lapsi on siis kotona aatonaatosta joulunpyhien yli ne 5 päivää. Palkattomalle vapaalleko sitä pitäisi jäädä et lapsi saisi sen "kunnollisen" joululoman. En tiedä miksi taas otín tuon niin vakavasti mutta pahoitin kyllä mieleni. Lapsen parastahan ne aattelee tuossa mutta ei se 6 v kotona yksinkään pärjää.

lapso kyllä tarvitsee välillä oikean loman,että jaksaa taas,muutama päivä ei tee mitään,just ku alkaa lapsi levähtyyn joutuu taas lähtemään,joten en ole nyt sinun kanssasi samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
lapso kyllä tarvitsee välillä oikean loman,että jaksaa taas,muutama päivä ei tee mitään,just ku alkaa lapsi levähtyyn joutuu taas lähtemään,joten en ole nyt sinun kanssasi samaa mieltä.

Mitenkäs käytännössä ajattelit loman järjestää? Kaikilla paikoilla kun ei SAA palkatonta lomaakaan :whistle: ja oma saikku ei sovi mun omalletunnolle tuossa tilanteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Marttiina Maitolehmä:
Ota asia uudestaan puheeksi kyseisen hoitajan kanssa, asiallisesti :kieh:

Se oli päiväkodin johtaja ja eskarin opettaja joka noin sanoi. Ei kai pahaa tarkoittanut mutta oikeesti mulla kotona tuli tosi paha fiilis. Ei se mun vika oo, ettei meillä ole tuttuja tai sukulaisia, jotka hoitaisi lasta.

Hei mä joudun ottamaan palkatonta vapaata noi välipäivät. Onneksi edes se onnistuu. Mä en tajua, että miten normiperheessä hoidetaan esim. viikon syysloma plus pitkä kesäloma, joululoma, hiihtoloma, pääsiäinen... Mulla on lomaoikeutta 36 vrk miinus lauantait. Siitä sitten repimään... Kyllä tulee lapsille varahoitopaikat tutuiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja no:

Tiedän, mutta miten se mahtaa järjestyä kun on pakko mennä töihin? Mulla on lomaa vasta ensi kesänä. Miehellä on talvilomaa viikko, jolloin on lasten kanssa kotona.

No, onhan se hoitaja oikeassa siinä, että loma tekisi lapselle hyvää. Ja itse olet varmasti samaa mieltä. Mutta sinähän ne teidän mahdollisuudet sellaisen järjestämiseen tiedät, ja niissä raameissa mennään tietysti.

Hankala tilanne. Mun mielestä pk:sta turha tuollaisia kommentteja heitellä, onhan se selvä että lapsi on hoidossa kun vanhemmat töissä. Harva pystyy vaan ottamaan lomaa kun itseä huvittaa. Tietysti olisi kiva jos lapsella olisi pidempi loma mutta jos ei pysty niin sitten ei pysty,.

Törkeää syyllistää vanhempia tuolla tavalla! Monilla ei ole mahdollisuutta edes palkattomaan vapaaseen, eikä monella olisi siihen varaakaan vaikka vapaata saisi.

Voi hyvänen aika, kai te nyt antaisitte lapselle pitkän joululoman jos suinkin pystyisitte, uskomatonta toimintaa päiväkodin suunnalta :( ja tosiaan, kyllähän vanhemmatkin mielellään yleensä lomaa pitäisivät jos vain voisi, mutta nykyisten pätkätöiden aikaaudella niitä lomiakaan ei välttämättä kerry paljoa ja se mitä kertyy menee kesälomaan.

En tiedä apn lapsesta, mutta meillä lapsi ainakin tykkää olla pk:ssa kavereitten kanssa ja onkin jo vähän protestoinut sitä vastaan että joululomaaon kolme viikkoa -on kuulemma liian kauan erossa kavereistaan ja ikävä tulee...

Ap :hug: älä pahoita mieltäsi, kun ei se asiaa auta, ethän sinä voi sille mitään ettei lomaa nyt vaan ole enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marttiina Maitolehmä:
Ota asia uudestaan puheeksi kyseisen hoitajan kanssa, asiallisesti :kieh:

Se oli päiväkodin johtaja ja eskarin opettaja joka noin sanoi. Ei kai pahaa tarkoittanut mutta oikeesti mulla kotona tuli tosi paha fiilis. Ei se mun vika oo, ettei meillä ole tuttuja tai sukulaisia, jotka hoitaisi lasta.

tiedän tunteen ! meillä on mies reissuhommissa ja itse olin töissä ja koulussa niin vapaita ei ollut juuri koskaan ja siitäkö he jaksoivat kysellä :/
mutta en usko että he tosiaan pahalla, pää pystyyn vain :hug:

Niin ja kyllä mä itsekin toivoisin lomaa, mutta kun ei sitä ollut viime kesänä eikä ole kuin ensi kesänä tai oikeestaan vasta syyskuussa. Palkatonta meillä ei pysty nyt ottamaan kun muutenkin on hoitsuista pulaa.

Meidät lapset on myös hoidossa kaikki välipäivät ja rivien välistä minäkin luin että hoitajatkaan eivät saa kaikki lomaa koska lapsia on hoidossa. En tiedä miten muut saavat vapaapäiviä töistä mutta mulla ei ole kuin talvi- ja kesälomat. Talviloman pidän helmikuussa. Muuten joutuisin tehdä kaikki muutta päivät sisään plussatunteija ja se taas pidentäisi lasten hoitopäiviä... Eikä meillä saa edes tehdä mitään plussatunteja jos ei ole kiire eikä tarvitse.

Ja toiseksi: maksan kolmesta lapsesta korkeinta hintaa. Niitä ei tietenkään hyvitetä vaikka lapset ovat kotona. Miksi en siis veisi heitä hoitoon?

ihmettelen kovasti että tämmösenä aikana laukovat päiväkodista tuommosta scheissea! totta munassa jokaikinen ois kotona lasten kanssa vaikka kolome viikkoa putkeen joulun aikaan JOS ois mahollisuutta pittää lomaa!

tällä hetkellä on piettävä kiinni siittä työpaikasta mikä on jos meinaa työllistää sitä päiväkodin johtajaakin...

mie olen tänään niin pirullisella päällä että sanoisin sille johtajalle tänään että jos sie maksat miulle niien päivien palakan puhtaana kätteen ku joudun ottamaan palkatonta vapaata että saan pittää lasta kotona pidemmän aikaa. tosihan se on että lapsi, siinä ku aikunenki, tarvittee lomaa että jaksaa. mutta mitenkäs järkkäät jos ei vaan onnistu? :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi hyvänen aika, kai te nyt antaisitte lapselle pitkän joululoman jos suinkin pystyisitte, uskomatonta toimintaa päiväkodin suunnalta :( ja tosiaan, kyllähän vanhemmatkin mielellään yleensä lomaa pitäisivät jos vain voisi, mutta nykyisten pätkätöiden aikaaudella niitä lomiakaan ei välttämättä kerry paljoa ja se mitä kertyy menee kesälomaan.

En tiedä apn lapsesta, mutta meillä lapsi ainakin tykkää olla pk:ssa kavereitten kanssa ja onkin jo vähän protestoinut sitä vastaan että joululomaaon kolme viikkoa -on kuulemma liian kauan erossa kavereistaan ja ikävä tulee...

Ap :hug: älä pahoita mieltäsi, kun ei se asiaa auta, ethän sinä voi sille mitään ettei lomaa nyt vaan ole enempää.

Tykkää se olla siellä. Tänään on kotona ja oli eilisenkin. Oltiin käymässä sairaalassa muutaman sadan kilsan päässä ja saa levätä matkaväsymystä. Mutta jo aamulla alkoi marina et ei oo tekemistä. Joka kesä on lapsi ollut kotona miehen kesäloman ajan ja talviloman. Mulla ei oo lomia ollut kun aina maksettu rahana. Olen ollut siis vuosia sijaisena.
Jotenkin siitä kommentista vaan tuli paska fiilis. Vuosia koittanut raataa ja ilman omia lomia että saisi hommattua leipää pöytään. Välillä lapset olleet puolipäiväisinäkin tarhassa kun ei ollut töitä. Nyt sain vakipaikan mutta ilmeisesti ois pitänyt työttömäksi kotiin jäädä et lapsi sais joululoman.

Olen itse palkattomalla välipäivät jotta ekaluokkalainen ja 4v saavat kunnon loman.
Ei ton 4vuotiaankaan tarvitse mennä vieraaseen päiväkotiin vieraiden hoitajien hoitoon .

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
ota päiväkotijohtajaa yhteyttä sanot ei kaikki voi olla vapaalla

Se oli se johtaja itte joka niin sanoi.
Mä kun oon yrittänyt järkätä vuoroni niin et oisin aina viikonloppuisin kotona et saatas olla koko perhe yhdessä. Nytkö niitä vapaita pitäs järkätä niin et oltas eri aikaan miehen kans vapaalla. Sittenhän se saisi lapsikin pidemmän loman.

Yhteistyössä