Päiväkodeista: onko tapana vastata aina "Ei", jos kysyy, että onko tapahtunut vahinkoja pihalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei oo tapana valehella ja se on tosi että joskus sattuu. Toinen asia jos usein tapahtus. En ala koskaan selittää enempää mutta vastaan jos vanhempi kysyy. Mutta sekin ap on muistettava että monessa päiväkodissa vaihtuu porukkaa eikä voikaan tietää sitä vuoden takaista hoitajana, ei sellasista puhuta sen enempää jos joskus käy pahempi vahinko.

[QUOTE="madame";23954779]tosi typerää,tässä on juuri syy sille miksi en luota yhteenkään päiväkodin johtajaan/työntekijään.

ootko kuullut että luottamus=rehellisyys.[/QUOTE]

ootko itse koskaan kuullut vaitiolovelvollisuudesta?? hoitaja ei voi kertoa sellaisia asioita muiden lasten vanhemmille joista jonkun lapsen voisi tunnistaa!! ÄLYHOI!!
varsinkin jos on pienempi paikkakunta niin asiat leviää muutenki tarpeeksi nopiaa!

hoitaja ei voi tietää sitä että tunnetko sinä tämän lapsen jonka jalka on murtunut.
itsekin olisin sanonut että, ei ole murtumia. juurikin vaitiolovelvollisuuden takia, sillä eihän hoitaja saa kertoa toisen lapsen asioista, ei vaikka sinä sen lapsen tuntisitkin.

[luin ketjua parin päivän jälkeen ja huomasin, et tähän oli tullu vielä vastauksia]

voisitko tai voisiko joku muu selittää tätä vaitiolovelvollisuutta? Ihan nätisti pyytäisin, sillä en oikein tätä tajua. En siis halunnut tietää kysyessäni murtumista, että kenelle ja koska noita murtumia on sattunut vaan sitä, onko pihalla tapahtunut onnettomuuksia.

Mä olen vissiin outo mutta lähden ajatuksesta että aina sattuu ja tapahtuu. Lähinnä jos jotain EI tapahtuisi olisin kovin hämmästynyt. :D Meillä on vanhempainillassa muistutettu joskus että kunnan vakuutus kattaa vain julkisen terveydenhuollon, on siis tullut kautta rantojen selville että jotain on tapahtunut. Asia ei kuitenkaan kuulu mulle niin kauan kun mitään mun lapseeni vaikuttavaa ei satu. Enkä haluaisi että mun lapsen asioita reposteltaisiin vieraitten kanssa niin että joku saattaisi tunnistaa.

JOo, en mäkään haluaisi, että asioita reporteltaisiin, kuka nyt haluaisikaan :) Musta tässä tilanteessa eli kun kysyy asiasta, niin jos ei voi vastata, niin vois vaikka kertoa, että miten toimitaan, jos jotain sattuu. Esim. soitetaanko vanhemmille ja pyydetään viemään lääkärille vai viekö hoitajat lääkärille jne.

Kyse oli siis pienten ryhmästä, jossa oli tutustuminen niille, jotka eivät ole olleet päiväkodissa ennen. Joten kaikki asiat eivät ole itsestäänselviä vaan uusia...

Kun se asia ei kuulu sinulle tai muillekaan vanhemmille. Päiväkodeilla on vaitiolovelvollisuus.

Tottakait niitä vahinkoja voi sattua päiväkodissa yhtä lailla kuin kotonakin. Päiväkodeilla on kuitenkin vakuutus, mitä ei välttämättä kotona ole.

Vielä kertaan, ettei mua sinänsä kiinnosta, että kenelle lapselle vahinko on sattunut vaan oon omastani huolissani. Siksi en ymmärrä tuota vaitiolovelvollisuutta tai sitä, miten se tähän liittyy.

Ja tottakai, vahinko voi sattua missä vaan, mutta jos olen ite paikalla, niin tiedän, mitä teen ja mitä tapahtuu.

Mitä muuten tuo päiväkodin vakuutus korvaa?

[QUOTE="just";23954186]Niin kuka sitä nyt kysykään, sinä vai joku muu vanhempi???[/QUOTE]

Tosiaan, olisin kysynyt kysymyksen, mutta esittelytilaisuudessa sen kysyi toinen vanhempi eli kerkesi ensin :) [en siis ole ainoa, jota asia kiinnosti]

[QUOTE="madame";23954779]tosi typerää,tässä on juuri syy sille miksi en luota yhteenkään päiväkodin johtajaan/työntekijään.

ootko kuullut että luottamus=rehellisyys.[/QUOTE]

Mulla meni kanssa luotto tohon päiväkotiin tai sen työntekijöihin :(

Yhteistyössä