Päivähoitomaksujen määräytyminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiittääavusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiittääavusta

Vieras
Olen ollut työttömänä työvoimapoliittisessa koulutuksessa vuoden alusta joka päivä, joten lapsen ovat olleet hoidossa. Toukokuun lopussa piti päivittää tulotiedot päiväkotiin. Ilmoitin, että olisi näkymiä töistä ja pääsenkin töihin elokuun lopusta. Miten päivähoitomaksu määräytyy? Palkka on työssäni aika kehno, joten suhteessa ansiosidonnaiseen ei suurta eroa tule, mutta määräytyykö loppuvuodeksi päivähoitomaksu palkan mukaan vai vuoden keskimääräisten tulojen mukaan?

Suuri kiitos asiallisista vastauksista :)

Meillä ainakin nousee päivähoitomaksut elokuun alussa. Uudet tulotositteet pitää toimittaa päiväkotiin ellei halua maksaa täyttä maksua. Käsittääkseni tavallisesti ne toimitetaan kerran vuodessa.

Juujuu. Ne pyydettiin toukokuun lopussa. Kerroin, että on toiveita työllistymisestä ja että päivittäisin tiedot sitten, mutta ne päivitettiin työttömyyden jatkumisen mukaan.

Jos pääset töihin, toimitat tulotiedot päivähoidon laskutuksesta vastaavalle ja laskee maksun uudestaan. Näin minä olen toiminut kun tulot ovat vaihtuneet suuntaan tai toiseen.

Meillä ne toimitetaan tosiaan kerran vuodessa, joten se vuosi mennään sillä mitä on. Ohjeissa kyllä on että jos tulot muuttuvat olennaisesti, tulee tositteet toimittaa oma-alotteisesti kesken toimintakaudenkin. Eli voisin kuvitella jos saat töitä, sulta kysyttäisiin uusia tositteita. Mutta ellei kysytä, on se sun omantunnon varassa toimitatko niitä.

Yhteistyössä