päivä päivältä olen varmempi siitä että

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
mun on pakko laittaa toi 2v päiväkotiin viimeistään syksyllä tai mun mielenterveys järkkyy.
vaikka se olisi yhtenä päivänä viikossa 4-5tuntia niin se antaisi hetken hengähtää.
siis oikeasti sillä aikaa kun olen vaikka vessassa se saa aikaan jo aivan kamalasti.
Se on niin kerkeäväinen villi otus että harvalta varmaan löytyy saman laista.
Oikeasti mun voimavarat on kulutettu loppuun.
oon just sellanen hätänuttura, väsynyt, tuulipuku äiti, joka ei jaksa joka päivä ulkoilla, soittelen päivät kavereille sen ohella että siivoan koko ajan jotain täystuhon jälkiä etten kerkeä edes leikkimään lasteni kanssa.
tytön kaveri huomauttaa joka kerta kuinka sekaista meillä on ja mua hävettää.
jos joku ei usko niin voin lainata tota poikaa ihan milloin vaan.
elkää tulko sanomaan ettenkö ois kaikkea yrittäny.
Voi vitamiini! nyt olin tyystin unohtanut että mun ois aamulla pitäny mennä neuvolaan jutteleen asiasta :headwall: :'( :'( :'( :'(
ihme kun ei oo neuvolatäti soittanu vaikka sanoin että oon niin väsynyt etten jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja marru:
Näytät olevan Rovaniemeltä kuten minäkin. Eikö sinulla ole täällä ketään joka tulisi jelppimään?

Mun vanhemmat auttaa kun kerkiää (töissä ja asuu toisella paikkakunnalla) ja mies yrittää parhaansa mukaan auttaa siivoamisessa tai lasten katsomisessa.
Mut ei mulla ole muita. kaikki kaverit ja sukulaiset on töissä ja viikonloppuisin omat menot.

Ai kun kuulostaa tutulta. Meillä juuri tuollaista ja vielä puoli vuotta sitten uskoin, että poika ei tule ikinä järkiinsä, mutta kyllä on tilanne parantunut.

Siihen auttoi joustamattomuus. Jokaisesta pahasta teosta seuraa rangaistus, ei sormien läpi katsomista. Viikkotolkulla päivästä toiseen istuttiin jäähypenkillä, sitkeästi ja nykyisin on tilanne se, että pelkkä uhkaus riittää. :)

Ja kyllä, tiedän, mitä villi ja tottelematon lapsi on. ;)

No voi harmi. Meillä on kaksi pojan viikaria, 1 ja 3 vuotiaat. Ollaan melkein saman ikäisiäkin, minä 2vuotta vanhempi. Toimin tällä hetkellä perhepäivähoitajana. Hoidossa on 2 ja 3 vuotiaat lapset.

Teksti oli kuin minun suusta elettiin viimevuoden syksyä olin ihan kypsä/väsynyt kotona oloon ja siihen että minulla ei ole hetkeäkään mitään "rauhaa.Meidän poika oli kuin apina ja täys termiitti ehti minuutissa tehdä vaikka mitä ja kokoajan oli kauhee kaaos.Ja itse olit kuin suo-ojasta noussut.Saatiin pojalle päiväkoti paikka ja aloittaminen oli vaikeeta mutta et uskokaan miten hyvää teki mulle ja pojalle olla erillään päivä.Itse ehdin ennen työni alkua lomailla itselleni 2vkoa kun poika tutustui pkotiin isänsä kanssa.Nyt eletään tammikuuta ja et varmaan usko mutta poikamme on rauhoittunut,(tosin riittää sitä virtaa vieläkin)mutta nyt jo siedän sitä,ryhmässä oleminen ja muista lapsista mallin ottaminen tekee hyvää,niin teki meidänkin vesselille.Malttaa syödä pöydässä,on omatoiminen jne.Ja pk.n väeltä on tullut hyvää palautetta.Muutaman kerran on istunut jäähypenkillä mutta hyvää tekee kun muu vanhempi komentaa ja pistää miettimään mitä tuli tehtyä?VOIMIA SULLE

ja minua kun ei tahtonut kotona uskoa vaikka laitoin jäähylle jne.mutta kun vieraampi aikuinen tekee sen niin malttaa istua tovin ennenkuin pääsee jäähyltä pois.

Yhteistyössä