päivä/monimuoto-opiskelusta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olli opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
monimuoto= ei olla joka päivä koulussa, vaan suurin osa tehtävistä/opiskelusta tapahtuu kotona. Lähipäiviä vain muutama kuukaudessa. Itse opiskelin monimuotona työn ohessa

riippuu niin paljon koulusta ja koulutusalasta ettei voi tyhjentävästi kertoa. Tosin päivä/monimuoto-opetuksessa on lähijaksoja käsittääkseni enempi kuin ilta/monimuotoselaisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
riippuu niin paljon koulusta ja koulutusalasta ettei voi tyhjentävästi kertoa. Tosin päivä/monimuoto-opetuksessa on lähijaksoja käsittääkseni enempi kuin ilta/monimuotoselaisessa.

Näimpä, se monimuoto tarkottaa just sitä et on räätälöityä mm koulutusohjelman tai opiskelijan mukaisesti. Voi pitää sisällään vaikka työn ohessa opiskelun. Samassa ryhmässä voi olla vaikka oppisopimus porukkaa ja työn ohessa opiskelijoita tai ihan muuten opiskelevia.
Kannattaa ottaa yhteyttä siihen koulutuksen järjestäjään ja kysellä, jos on joku tietty koulutus tiedossa, vastailevat varmasti mielellään.

Tiedän yhden ilta-monimuodon, jossa on kaksi iltaa viikossa lähiopetusta ja loput tehdään verkko-opintoina (erilaisia tehtäviä), lisäksi tietty tutkintotilaisuudet (aikuisten ammattitutkinnossa). Päivä-monimuodosta ei ole mitään kokemuksia eikä tietoa. Lisäksi ammattitutkintoihin kuuluu työssäoppimista, eli ollaan työpaikalla ohjatusti töissä ja opetellaan samalla työtehtäviä, ellei kyseessä ole oppisopimuskoulutus.

nimim. minäkin antoi hyvän vinkin: kysele koulutuksen järjestäjältä, mielellään vastaavat asiallisiin kysymyksiin. Ja jos haluat antaa itsestäsi hyvän kuvan mahdollista hakuprosessia silmälläpitäen, niin esittele itsesi ja asiasi selkeästi puhelimessa ja valmistele kysymyksesi etukäteen. Tuppaa ihmisillä nykyään olevan niin huonot puhelintavat, että jo tuolla erottuu edukseen joukosta!

Meillä on maanantai ja torstai illat koulua sekä joka toinen lauantai. Nyt esimerkiksi alkoi kurssi jossa on lähiopetusta 20 tuntia ja itsenäistä opiskelua 30 tuntia, eli tehtäviä tuli kotiin paljon ja ne ovat todella laajoja.

Momu opiskelijalla pitää olla itsekuria että tekee kanssa ne tehtävänsä, mulla välillä vähän hakusessa, mutta pitää vaan skarpata.

Opiskelen siis lähihoitajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Meillä on maanantai ja torstai illat koulua sekä joka toinen lauantai. Nyt esimerkiksi alkoi kurssi jossa on lähiopetusta 20 tuntia ja itsenäistä opiskelua 30 tuntia, eli tehtäviä tuli kotiin paljon ja ne ovat todella laajoja.

Momu opiskelijalla pitää olla itsekuria että tekee kanssa ne tehtävänsä, mulla välillä vähän hakusessa, mutta pitää vaan skarpata.

onko sulla siis ilta/monimuoto-opetusta? mä olen siis kanssa jo päässyt kouluun,aikuiskoulutuslinjalle lähihoitajaksi lukemaan. meillä on kohtapuolin tiedotustilaisuus,mut ajattelin kysellä josko täällä olis kokemuksia tästä monimuoto-opiskelusta kun tässä pähkäilin et vieläköhän onnistuu pojan pitäminen tarhassa osa-aikaisena...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:

onko sulla siis ilta/monimuoto-opetusta? mä olen siis kanssa jo päässyt kouluun,aikuiskoulutuslinjalle lähihoitajaksi lukemaan. meillä on kohtapuolin tiedotustilaisuus,mut ajattelin kysellä josko täällä olis kokemuksia tästä monimuoto-opiskelusta kun tässä pähkäilin et vieläköhän onnistuu pojan pitäminen tarhassa osa-aikaisena...

kyllä monimuotokoulutuksessa jossa opetus tapahtuu iltaisin. Eli just ma / to illat ja joka toinen lauantai päivä 8h. Rankkaa on. Hoito ja huolenpito osio on kaikkein vaativin ja rankin, mutta kun se on ohi niin helpottaa.

Yhteistyössä