Hakeako perheellisenä monimuoto-opiskelijaksi vai päiväopiskelijaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sannuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sannuli"

Vieras
Meillä on 2 pientä lasta ja haluaisin lähteä opiskelemaan. En osaa päättää hakeako nuorten puolelle päiväkouluun vaiko aikuispuolelle monimuoto-opiskelijaksi, jolloin lähiopetusta on vain noin viikko kerran kuukaudessa. Tuleeko sitä opiskeltua kotona kun on kotityöt siinä?! Lapset veisin hoitoon joka tapauksessa, muuten siitä opiskelusta ei tulis kyllä hevon h****tiä, tämän viestinkin kirjoittaminen on siinä ja siinä saako tehtyä, edellisen ne onnistui sähläämään tästä bittien taivaaseen.
Itsekuria vaatii monimuoto-opiskelu varmaan enempi, päiväopiskelu olisi sen suhteen helpompaa että ainakin ois pakko olla paikalla. Emmietiijä, kertokaas mielipiteitä ja/tai kokemuksia.

Mä olen monimuoto-opiskelija tykkään kun ei aina tarvitse olla koulussa. Mulla 1 pieni lapsi ja hän on hoidossa että voin tehdä tehtäviä kotona, itsekuria kyllä vaatisi enemmän kun mulla tuppaa olemaan.

Itse olen päiväopiskelijana ammattikorkeassa ja hyvin onnistuu. Tosin läsnäolopakkoa ei ole tunneilla, ja tunteja on suhteellisen vähän viikossa. Pakollisten tehtävien ja tentteihin lukemisen yms. takia taapero on hoidossa 10pv/kk. Nyt olen kylläkin äippälomalla ja osan opinnoista suoritan tässä samalla. Syksyllä molemmat muksut menee hoitoon jotta saan loputkin opinnot suoritettua.

Niin ja esikoisen sain siinä vaiheessa kun oli ekan vuoden opinnot suorittanut.

Itselle tuo päiväopiskelu sopii paremmin. Monimuoto tosiaan vaatii aika paljon itsekuria, mitä minulla ei tarpeeksi ole =)

Mä opiskelin aikoinaan monimuotona, mutta se oli mulle oikeastaan ainoa vaihtoehto, koska piti käydä päivisin töissä - aluksi osa-aikaisena, sitten kokopäiväisenä. Itsekuriahan se vaatii ja eka puoli vuotta oli vähän outoa totutella pitkän tauon jälkeen yleensäkään opiskeluun ja siihen, että viime tippaan jättäminen kostautuu.

Yhteistyössä