paistaako joku vielä tavallista jauhelihaa ?

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja veriryhmällä merkitystä:
Me kun olemme kuopukseni kanssa O+ ja O- veriryhmiä, meidän täytyy syödä vähän lihaa !

Mikä tämä juttu on, en ole koskaan ennen kuullutkaan.

Pelkkää humpuukia.
Kaikkein huikeinta mielikuvitusta edustavat "Veriryhmädieetti" -kirjan (D'Adamo & Whitney 2002) tapaiset vaihtoruokavaliot. Tässä kirjassa on lähtökohtana se, että jos on eri veriryhmä, pitää myös olla erilainen ruokavalio. Kirjassa annetaan listoja ruoista, joita voi syödä ja niistä joita pitää välttää. Kirjassa on aivan yhtä vahva tiedepohja, kuin jos esittäisi että ruokavalion tulisi perustua kengännumeroon, silmien väriin tai etusormen pituuteen.
Lähde:http://www.skepsis.fi

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja veriryhmällä merkitystä:
Me kun olemme kuopukseni kanssa O+ ja O- veriryhmiä, meidän täytyy syödä vähän lihaa !

Mikä tämä juttu on, en ole koskaan ennen kuullutkaan.

Pelkkää humpuukia.
Kaikkein huikeinta mielikuvitusta edustavat "Veriryhmädieetti" -kirjan (D'Adamo & Whitney 2002) tapaiset vaihtoruokavaliot. Tässä kirjassa on lähtökohtana se, että jos on eri veriryhmä, pitää myös olla erilainen ruokavalio. Kirjassa annetaan listoja ruoista, joita voi syödä ja niistä joita pitää välttää. Kirjassa on aivan yhtä vahva tiedepohja, kuin jos esittäisi että ruokavalion tulisi perustua kengännumeroon, silmien väriin tai etusormen pituuteen.
Lähde:http://www.skepsis.fi

No mä vähän ihmettelen...

Ite O+ ja mä kyllä syön lihaa todella reilusti. Eikä mulle ikinä oo kukaan sanonu et tolla veriryhmällä pitäis vältellä lihaa. Joskus ollut keskustelua painosta lääkärin kanssa... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Santtulin äiti:
Ite O+ ja mä kyllä syön lihaa todella reilusti. Eikä mulle ikinä oo kukaan sanonu et tolla veriryhmällä pitäis vältellä lihaa.

Älä suotta lihaa välttelekään. Tuo on tosiaan ihan satua. Keksineet hyvän keinon rahastaa uudella ihmedieetillä. Aina niihin joku hurahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtulin äiti:
Ite O+ ja mä kyllä syön lihaa todella reilusti. Eikä mulle ikinä oo kukaan sanonu et tolla veriryhmällä pitäis vältellä lihaa.

Älä suotta lihaa välttelekään. Tuo on tosiaan ihan satua. Keksineet hyvän keinon rahastaa uudella ihmedieetillä. Aina niihin joku hurahtaa.

Mutta siis onhan se niin että nykyään ihmiset syövät lihaa aivan liikaa, jotkut jopa viidellä aterialla päivässä. joten siinä mielessä se yletön lihansyönti ei ole välttämättä paras vaihtoehto. Mutta veriryhmädieetti on kyllä moneen kertaan todettu humpuukiksi

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
No harvemmin tulee ostettua ja nyt on tarkoitus taas ostaa lihaa könttinä ja jauhaa itse. On muuten parasta jauhelihaa :saint:

Sianlihakin itsejauhettuna on paljon parempaa kuin kaupan valmis.

Syksymmällä tulee lapista poroa ja se jauhetaan myös ja se on hyvää
:p

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Mutta siis onhan se niin että nykyään ihmiset syövät lihaa aivan liikaa,

Tällaisesta tutkimustuloksesta en ole kuullutkaan.

Havaintojeni pohjalta väitän itse asiassa päinvastaista, ainakin naisten osalta. Puputetaan pastaa, leipää, rasvatonta jogurttia ja hedelmiä. Lihaa ja juustoa melkeinpä pelätään.

Yhden lapsen odotusaikana sika-nauta jauheliha alkoi haista ihan kuvottavalle. sen jälkeen ei oo tässä talossa syöty tuota kyseistä lihaa.. ja jos on mies sattumoisin tuonu kaupasta tuota lihaa niin armotta laitan sen roskakoriin ihan tuoreeltaan. tuhlaustahan se on, mut kun ei saata siitä mitään valmistaa niin sama se on heittää menemään. meillä syödään joko paisti tai naudan jauhelihaa..

Yhteistyössä