paistaako joku vielä tavallista jauhelihaa ?

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Alkuperäinen kirjoittaja Seireeni:
Juuh, kyllä...Onko siinä jotain outoa ? :o

Ei ei , tuli vaan mieleen kun itse olen jäänyt tuohon paistiversioon koukkuun.
Ihan yhtä terveellisiä/epäterveellisiä ne kai on molemmat.

Paistijauhelihassa on paljon vähemmän rasvaa kuin nauta-siassa.

Musta se haisee sialle. :D Mutta joskus teen lihapullia tai kaalikeittoa/-laatikkoa siitä. Siis sika-naudasta.

Paistia ostan lähestulkoon aina, vaikka se onkin kalliimpaa, tai no, meidän kaupassa lähes aina "tarjouksessa". Kyllä rasvaprosentissa on todella paljon eroa- paistissa on n. 7 % rasvaa, sikanaudassa helposti 25 %...Ja kilossa tuo ero on n. 15 % eli 150 g enemmän PELKKÄÄ RASVAA.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Paistijauhelihassa on paljon vähemmän rasvaa kuin nauta-siassa.

Ja fiksu se, joka ei sitä paistovaiheessakaan lisäile.

Meillä on enimmäkseen sika-nautaa kaupassa tehdyssä pakkauksessa.

En edes muista, milloin olen käyttänyt rasvaa paistaessani ruokaa. :D

Me kun olemme kuopukseni kanssa O+ ja O- veriryhmiä, meidän täytyy syödä vähän lihaa ja se vähä sitten naudanlihaa! Siitä saa monta hyvää!
Vihanneksia paljon mutta kun allerginen, kaikki pitää keittää!

Alkuperäinen kirjoittaja veriryhmällä merkitystä:
Me kun olemme kuopukseni kanssa O+ ja O- veriryhmiä, meidän täytyy syödä vähän lihaa ja se vähä sitten naudanlihaa! Siitä saa monta hyvää!
Vihanneksia paljon mutta kun allerginen, kaikki pitää keittää!

Miten toi veriryhmä asiaan vaikuttaa?

Nimim. O+

Pakko kysyä että miksi pelkäätte rasvaa?! Miksi käytetään esim.kevyt levitteitä ym. joissa paljon hiilihydraatteja,sokereita.. Nainen tarvitsee rasvaa 30g päivässä! Aivot tarvitsee rasvaa. Oliiviöljyyn vaan lihat paistumaan,nam nam!

Alkuperäinen kirjoittaja piipaa:
Pakko kysyä että miksi pelkäätte rasvaa?! Miksi käytetään esim.kevyt levitteitä ym. joissa paljon hiilihydraatteja,sokereita.. Nainen tarvitsee rasvaa 30g päivässä! Aivot tarvitsee rasvaa. Oliiviöljyyn vaan lihat paistumaan,nam nam!

Meillä ei käytetä kovin paljoa kevyt tuotteita, mutta meillä syödään(yleensä) aika terveellisesti. Lapsemme ovat riskiryhmässä mieheni kanssa sairastua sydän -ja verisuonitauteihin.
Ennaltaehkäisyä parhaimmillaan sanoisin. B)

Yhteistyössä