painonvartijoista, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikee enkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

oikee enkeli

Uusi jäsen
05.12.2005
9
0
1
eli tänään aloin noita pisteitä laskea. Kertokaas monta pistettä saan syödä kun painan 92kg? Ja pitääk ne kaikki pisteet syödä?
Kun aikasemill yrityksillä on aina jäänyt pisteitä niin onko se miten oleellista että ne kaikki pisteet tulee syötyä?

Ja kun sitten laihdun niin pitääkö sitä piste määrää vähentää sitä mukaan?

Pistemäärä tulee sellaisen testin mukaan, sen saa aloituspaketissa Painonvartijoihin liityttäessä. Siinä on useampi eri kohta josta lopullinen pistemäärä sitten tulee, se on siis henkilökohtainen. Pisteitä ei saisi ylittää eikä alittaa, tosin pistepankkia voi tarvittaessa käyttää ja säästää esim. viikonloppuun muutaman pisteen päivässä. Myös liikuntapisteet voi halutessaan syödä. Kannattaa liittyä painonvartijoihin, sieltä saat kaiken tarvittavan tiedon pisteiden käytöstä jne.

ei sun tarvii joka päivä syödä sitä täyttä pistemäärää jos et halua, voit hyvin säästää pisteitä viikolla esim. johonkin juhlapäivää varten tai sit jos vaan muuten haluat herkutella esim. viikonloppuna, ei se nopeuta tulosta vaikka ahtaisitkin määrätyn pistemäärän päivässä, vaan tulosten saamiseksi vaaditaan oikea ruokavalio ja huomioi annoskoko!! ja tietenkin liikunta lisäksi niin aivan varmasti saat tulosta aikaiseksi. Mutta muista että se määrä mikä sulla on pisteitä käytettävissä ja säästelet pisteitä ni ne on kumminkin käytettävä sen viikon kuluessa etkä voi säästellä seuraavalle viikolle. Liikunnasta saat lisäpisteitä ja niitä voit käyttää omien pisteiden lisäksi päivässä 1-4pist. ja viikossa kaikenkaikkiaan 12pist. nämä ovat oiva apu jos haluaa herkutella hyvällä omalla tunnolla.
Itse noudatan tällä hetkellä uutta syö ja nauti painonvartioiden ohjelmaa ja käyn myös ryhmässä vaikka kotona laskeskelenkin pisteitä. Pistelasku on muuttunut uuden ohjelman myötä, ennen jokaiselle kilomäärälle oli omat pisteet nyt uuden ohjelman myötä ne lasketaan testin mukaan ja pisteet aina vähenee kun uusi kilo lukema vaihtuu.

siis pisteet lasketaan näin

1 oletko
nainen 7 pistettä
mies 15 pistettä

2 ikä
18-20 5 p
21-35 4
36-50 3
51-65 2
yli 65 1 p

3.mikä on painosi nyt.merkitse painosi 1.kymmenluku. esim jos paino 87 merkitse silloin 8

4.kuinka pitkä olet
alle 160 1p
160 tai pidempi 2p

5. millainen on päivittäinen työsi
a. pääasiallisesti istumatyötä 0p
b. pääasiallisesti seisomatyötä, osittain istumatyötä 2 p
c. pääasiallisesti liikkuvaa, osittain seisomatyötä 4 p
d. fyysisesti rasittavaa 6p

6. haluatko
a.pudottaa painoasi 0p
b. lopettaa laihduttamisen ja pitää painosi nykyisellä tasolla 4 p

laske pisteet nyt yhteen

täysimetät niin lisää 10p ja jos lapsesi syö jo muutakin niin lisäys on 5p

Kuitenkin vähintään 17p. ( testistä voit saada vähemmänkin pisteitä )

Kannattaa liittyä painonvartijoihin ja käydä pari kertaa,saa hyvät ohjeet ja sit voi jäädä pois ja jatkaa niillä itsenäisesti,parin viikon maksut yht. noin 20 eur.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 13:17 harmaa kirjoitti:
itsekkin olisin kiinnostunut tietämään lisää näistä pisteistä. eli mistä sen tietää montako pistettä on missäkin ruuassa?
painonvartijoista saa vihkosen jossa näkyy mitä mistäkin ruuasta tai makeisesta menee..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 14:25 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 13:17 harmaa kirjoitti:
itsekkin olisin kiinnostunut tietämään lisää näistä pisteistä. eli mistä sen tietää montako pistettä on missäkin ruuassa?
painonvartijoista saa vihkosen jossa näkyy mitä mistäkin ruuasta tai makeisesta menee..

Tai ostat esim. huutonetistä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 21:03 vieras kirjoitti:

1 oletko
nainen 7 pistettä
mies 15 pistettä

2 ikä
18-20 5 p
21-35 4
36-50 3
51-65 2
yli 65 1 p

3.mikä on painosi nyt.merkitse painosi 1.kymmenluku. esim jos paino 87 merkitse silloin 8

4.kuinka pitkä olet
alle 160 1p
160 tai pidempi 2p

6. haluatko
a.pudottaa painoasi 0p

laske pisteet nyt yhteen

Jopas on synsteemit muuttuneet :o Silloin kun mä olin pv:ssä, pisteet meni painon mukaan. "vanhoilla" ohjeilla nyt laihdutankin ja uskoakseni toimii ihan yhtä hyvin kuin nuo uudetkin.. ;) vielä en osaa sanoa, kun on vasta 3. pvä menossa. Kaveri kyllä laihtui 2 viikossa 5 kiloa :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2006 klo 16:00 pullukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 21:03 vieras kirjoitti:

1 oletko
nainen 7 pistettä
mies 15 pistettä

2 ikä
18-20 5 p
21-35 4
36-50 3
51-65 2
yli 65 1 p

4.kuinka pitkä olet
alle 160 1p
160 tai pidempi 2p

6. haluatko
a.pudottaa painoasi 0p

laske pisteet nyt yhteen

Jopas on synsteemit muuttuneet :o Silloin kun mä olin pv:ssä, pisteet meni painon mukaan. "vanhoilla" ohjeilla nyt laihdutankin ja uskoakseni toimii ihan yhtä hyvin kuin nuo uudetkin.. ;) vielä en osaa sanoa, kun on vasta 3. pvä menossa. Kaveri kyllä laihtui 2 viikossa 5 kiloa :D

Ovat tarkentaneet pisteitä. Ja ainakin mulla on nyt vähemmän pistetitä käytössä kuin sillä vanhalla ohjelmalla. Ja ruokien pisteisiin on tullut myös muutoksia. Esim. broileri, satsumat, viinirypäleet...

Kannattaa käyttää joko kokonaan vanhaa tai kokonaan uutta. Toki sillä vanhallakin laihtuu.

Katselin yhden sukulaisen vanhoja Painonvartijoiden vihkosia ja minä aiankin sain näillä uusilla ohjeila enemmän pisteitä kuin vanhan systeemin mukaan. Ja kannattaa todellakin liittyä, sieltä helpoimmin saa tiedot erilaisten ruokien pisteistä!

Jos ei tarvi ryhmän tukea niin "vanhoillakin" Painonvartijoiden ohjeilla laihtuu varmasti ihan yhtä hyvin jos niitä vaan noudattaa... Uusia tulee koko ajan mm. siksi että Painonvartijat ovat kaupallinen yritys ja haluavat että moni liittyisi aina uudestaan ja uudestaan... Eivät kai ne haluaiskaan että kaikki laihtuisivat kerralla hoikaksi ja pysyisivät aina laihoina. Sehän olisi niille huono homma. Ei tulis lisää liksaa. :)

Kyllä laihtuu, tänään tasan 4 kiloa reilussa viikossa! :D syön niitä "uusia"pisteitä, eikä tule nälkä, ja vaihtelua riittää, ja kirjastosta muuten kannattaa hakea painonvartioiden ruokaohjekirjoja, mä löysin kolme kirjaa, pisteillä ja ilman :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2006 klo 12:35 plussapallo kirjoitti:
Kyllä laihtuu, tänään tasan 4 kiloa reilussa viikossa! :D syön niitä "uusia"pisteitä, eikä tule nälkä, ja vaihtelua riittää, ja kirjastosta muuten kannattaa hakea painonvartioiden ruokaohjekirjoja, mä löysin kolme kirjaa, pisteillä ja ilman :wave:

Siis reilussa kahdessa viikossa!! alku on aina nopeeta...nyt menee semmosta 1 kilon viikko vauhtia.

Vanhoilla ohjeilla olen minäkin nyt 7 kuukaudessa laihtunut 18kg.Mulla käytössä taulukko jossa pistetaulukko on tämän näköinen: Paino 70kg tai alle pisteet 18
71 - 80kg 20
81 - 90kg 22
91 - 100kg 24
yli 100kg 26

Eikä niitä kaikkia pisteitä tartte päivän aikana käyttää voi niitä säästää esim.viikonlopuksi.Näin mä teen.Enkä mä käy ryhmässä nyt tällä kertaa .Muutama vuosi sitten olin ja silloin lähti painoa 22kg.Valitettavasti kilot vaan tuli sit kahden raskauden myötä takaisin.Mutta nyt kun on lapsiluku täynnä niin toivottavasti myös kilot pysyy kurissa.Kyllä se on kivaa kun taas mahtuu vanhat farkut jalkaan eikä tartte vaatekaupassa aina pyytää isoimpaa kokoa.Mahtava fiilis! :) :) :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2006 klo 12:00 pallo kirjoitti:
ööh.. :ashamed: entäs jo luku alkaa 100, mitenkäs mä sen sitten merkkaan?

Ja jos paino olisi vaikka 124kg, niin pisteet olisi 12. Paino 119, niin pisteet olis 11.

Eli jokaisesta 10kg:sta saa 1 pisteen.

Yhteistyössä