Auttakaa! Laihduttamisesta, painonvartioista tietäviä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraaas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraaas

Vieras
Mun ongelma on se, että mä en vaan laihdu, en vaikka mitä oon yrittäny. Syön kevyesti, liikun mahdollisimman paljon, mutta paino ei putoa. Ajattelin sitten että alan laskea noita painonvartioitten pisteitä, mutta kun menin katsomaan niin yli 100e maksaa se aloituspaketti missä tulee cd-romppu yms sälää. Mulla ei kyllä ole varaa sitä nyt ostaa. Mietin myös että kannattaako se edes? Onko siellä siis niin, että voin syödä tavallista kotiruokaa, ja laskea siitä ne pisteet. Täytyykö jokaikinen öljytilkkakin, mitä ruuanlaitossa käytän, punnita että saan tietää paljon siitä tulee pisteitä? Mulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta tehdä itselleni eri ruokaa kuin muulle perheelle. Meillä mies ja lapset ovat alipainoisia, joten heille on kuitenkin tarjottava ihan kunnon ruokaa. Toki itse käytän rasvatonta maitoa jne.
Ja onko siellä esim. valmiina, paljon tulee pisteitä yhdestä leipäpalasta jne? Onnistuuko se oikeasti niin että itsekseni kotona niitä pisteitä lasken? Mulla ei ole mahdollisuutta mennä mihinkään ryhmään.

Mä alan kohta oikeesti seota tän laihduttamisen (tai sen yrityksen) kanssa. Terveellinen ruokavalio ja liikunta muka auttaa, ja paskanmarjat. Ilmeisesti mä syön liian vähän, eli mun elimistö käy säästöliekillä tai jotain. Toinen ongelma on tuo mun äärettömän hidas aineenvaihdunta, tosin nyt olen alkanut syödä activia-jukurttia, joka on vähän auttanut siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
juo paljon vettä, vihreetä teetä. proteeniä tarvitset ja kuituja. muista ruokaympyrä!

Kalorilaskurissa näkee "piirakan" mistä näkee et syökö oikein tasapainossa hiilareita, protskuja ja rasvaa. Sekä kuidun määrän yms. Siksi mun mielestä parempi kuin painarit.

Kyllä se onnistuu kotona yksinäänkin. Ja ihan hyvin voit syödä normaalia kotiruokaa. Painonvartijoissa lasketaan jokaiselle henkilökohtainen, päivittäinen PISTEmäärä. Sitten jokaiselle ruoka-aineelle on annettu oma PISTEarvo. Esim. yksi ruisleipäviipale on 1p. ja rasvattomasta maidosta menee 1p./2dl jne. Eli ei niitä sen kummemmin tarvitse punnita.

Jos haluat ton cd-rompun niin kattele huutonetistä. Siellä on niitä ainakin ennen ollut tai sitten ostat Ostajan oppaan, niitäkin on siellä myyty.

Mä suosittelen kiloklubi.fi -sivuja.. oon itse ollut siellä vajaan kuukauden ja olen laihtunut niillä ohjeilla. Tarkoituksena on muuttaa elämän tapaa / ruokailu tottumuksia, jolloin laihdutuksesta tulee pysyvää... hyvä sivusto, löytyy paljon ruokaohjeita ym. Vähän aikaa meni, että ymmärsin sivut, mutta nyt ne helpottuu.. ja sivut on ilmaset!!!

Kiitos vinkeistä! Nyt vertailen noita kalorilaskurin ja kiloklubin sivuja, ja katson kumpaan lähden mukaan. Tosin mulla on jo valmiiksi niin skeptinen asenne, en usko laihtuvani! Mutta kokeilen nyt kumminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Käyppä tutustuu www.kalorilaskuri.fi
Sieltä löyty valmiina lasketut kalori vaikka ja mille. Ja helppo sekä halpa. Itellä takana laihdutusta sen avulla -19kg

kannattaako liittyä?!

Mulla ainakin kannatti ;) J>a eipä paljon jää tappiolle jos kokeilee/tutustuu sen 2vko.

Alkuperäinen kirjoittaja tilda harmailee:
Mä suosittelen kiloklubi.fi -sivuja.. oon itse ollut siellä vajaan kuukauden ja olen laihtunut niillä ohjeilla. Tarkoituksena on muuttaa elämän tapaa / ruokailu tottumuksia, jolloin laihdutuksesta tulee pysyvää... hyvä sivusto, löytyy paljon ruokaohjeita ym. Vähän aikaa meni, että ymmärsin sivut, mutta nyt ne helpottuu.. ja sivut on ilmaset!!!

mistä tohon kiloklubiin lisätään niitä ruoka-ainenta tai siis kerätään mitä on syöny??sekava sivusto tosiaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieraaas:
Mun ongelma on se, että mä en vaan laihdu, en vaikka mitä oon yrittäny. Syön kevyesti, liikun mahdollisimman paljon, mutta paino ei putoa. Ajattelin sitten että alan laskea noita painonvartioitten pisteitä, mutta kun menin katsomaan niin yli 100e maksaa se aloituspaketti missä tulee cd-romppu yms sälää. Mulla ei kyllä ole varaa sitä nyt ostaa. Mietin myös että kannattaako se edes? Onko siellä siis niin, että voin syödä tavallista kotiruokaa, ja laskea siitä ne pisteet. Täytyykö jokaikinen öljytilkkakin, mitä ruuanlaitossa käytän, punnita että saan tietää paljon siitä tulee pisteitä? Mulla ei ole aikaa eikä mahdollisuutta tehdä itselleni eri ruokaa kuin muulle perheelle. Meillä mies ja lapset ovat alipainoisia, joten heille on kuitenkin tarjottava ihan kunnon ruokaa. Toki itse käytän rasvatonta maitoa jne.
Ja onko siellä esim. valmiina, paljon tulee pisteitä yhdestä leipäpalasta jne? Onnistuuko se oikeasti niin että itsekseni kotona niitä pisteitä lasken? Mulla ei ole mahdollisuutta mennä mihinkään ryhmään.

Mä alan kohta oikeesti seota tän laihduttamisen (tai sen yrityksen) kanssa. Terveellinen ruokavalio ja liikunta muka auttaa, ja paskanmarjat. Ilmeisesti mä syön liian vähän, eli mun elimistö käy säästöliekillä tai jotain. Toinen ongelma on tuo mun äärettömän hidas aineenvaihdunta, tosin nyt olen alkanut syödä activia-jukurttia, joka on vähän auttanut siihen.

googletppa virtuaaliravintola niin saat hieman osviittaa paljonko syöt kaloreita..hyvin epätodennäköistä että syöt liian vähän ja et laihdu,ellei sulla ole jokin sairaus

Alkuperäinen kirjoittaja hehehheheheh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraaas:

googletppa virtuaaliravintola niin saat hieman osviittaa paljonko syöt kaloreita..hyvin epätodennäköistä että syöt liian vähän ja et laihdu,ellei sulla ole jokin sairaus

Kävin kerran jostain sivuilta (on ollut täälläkin joskus mutta en enää muista mikä se oli) katsomassa ja laskemassa, niin sen mukaan syön liian vähän. Samaa sanoi työterveyshoitaja, kun hänelle kerroin mitä syön ja minkä verran. En sitten tiedä, eikä sillä ole väliäkään, koska haluaisinkin juuri oppia syömään oikein.

Mun mielestä Kiloklubi on varsin helppo ja yksinkertainen käyttää. Ruuat haetaan sieltä oikealta ja valitaan halutut jolloin ne siirretään sinne vasemmalle omaan kohtaansa. Kiloklubin sivuilla on aloittelijoille väännetty kaikki ihan rautalangasta.

Yhteistyössä