Painonnousu urheilun aloittamisen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Mun mielestä toi vaaka menee nyt ihan väärään suuntaan :whistle: Kun aloitin hölkkäjuoksun reilu kolme viikkoa sitten, aloituspaino oli 67,9 kg. Paino putosi nopeasti 66,00 kg:n. Nyt se nousee hiljalleen ylöspäin ja näyttää jo 67,8 kg.

En syö kovin paljoa, nälkääni vain. Pitäisikö vähentää hiilareita?

Vaatteet ei kiristä sen enempää, mittoja en ole ottanut.

Laihtuminen pelkällä liikunnalla on hidasta, hyvin hidasta. Vuositasolla varmasti laihdutkin, mutta jos haluat tuloksia nyt, niin vaihda ruokavaliota. Hiilarien vähentäminen voi olla hyvä sulle, mutta sen tietää vain kokeilemalla

Ei ne lihakset kolmessa viikossa niin paljon kehity että paino sen takia nousisi, ja todennäköisesti sulla on rasvaakin lähtenyt (riippuen siitä kuinka paljon syöt). Urheilun aloittamisen jälkeen kroppa kerää kuulemma nestettä, eiköhän se paino lähde siitä jossain vaiheessa tippumaan.
Mulla on aikalailla sama ongelma parhaillaan. lähtöpainoa on enemmän kuin sulla, viime viikolla esim liikuin 421min ja Kiloklubin mukaan kulutin liikunnalla 2300 kcal, söin päivittäin km. 1400 kcal ja paino noussut viikossa lähes 2 kiloa, ei oikein motivoi :(

Mä taidan mennä takaisin karppilinjalle, mutta jotenkin mua hirvittää se ketoosi ja urheilu-yhdistelmä. Ja menen todella helposti ketoosiin.

Muoks: En ole laskenut minuutteja, mutta juoksuhölkkää tulee päivittäin 4-8 km (sunnuntai lepopäivä). Ei varmaan kuullosta paljolta, mutta totaalisohvaperunalle ihan positiivinen muutos. =)

Viimeksi muokattu:
Mulla samat lähtölukemat, ja paino vain nousee vaikka kuin liikun ja tarkkailen syömistä! Liityin kiloklubiin mutt ei oikein enää motivoi mikään kun paino vain nousee. Mitä teen väärin? se onkin suurin kysymykseni tässä projektissa!

Mulla samat lähtölukemat, ja paino vain nousee vaikka kuin liikun ja tarkkailen syömistä! Liityin kiloklubiin mutt ei oikein enää motivoi mikään kun paino vain nousee. Mitä teen väärin? se onkin suurin kysymykseni tässä projektissa!

Mä en ainakaan luovuta, enkä ala kituilemaan, kun muutenkin syön vähän. Sitten kun puntari näyttää 70 kg, saan totaalisitsoraivarit, mutten vielä :) Punnitsen itseäni harvoin. Peilin ja käsikopelon mukaan lisää rasvaa ei ole mulla kertynyt lisää, entäs mikä on sun tuntuma, näyttääkö plösähtäneemmältä?

3 viikkoa sitten...

huoh...

jos et söisi mitään, niin 1500 kulutuksella olisit tässä ajassa laihtunut noin 4 kg.

Jos vetäisit McMättöä urakalla olisit ehkä pystynyt lihoamaan 6kg. Jos maha/pää mitenkään sallisi sitä syömistä.

huoh...

Huoh itsellesi. Kyse ei ole siitä, että mun olisi pitänyt laihtua tässä ajassa, vaan siitä, että paino nousee, kun sen luulisi pysyvän samassa. Syömiseni ei ole muuttunut, mutta liikuntaa on lisätty ja kunto on noussut. Jos tällä syömisellä paino on pysynyt samassa ilman liikuntaa, miksi se nyt nousee kun liikun? on minun pointtini.

3 viikkoa sitten...

jos et söisi mitään, niin 1500 kulutuksella olisit tässä ajassa laihtunut noin 4 kg.

Jos vetäisit McMättöä urakalla olisit ehkä pystynyt lihoamaan 6kg. Jos maha/pää mitenkään sallisi sitä syömistä.

Jos kroppa saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa niin lihakset eivät kasva vaan pienenevät. Eli samanaikainen liikunta ja laihdutus eivät kasvata lihasmassaa.

Lihaksia haluan kyllä, laihtuminen ei ole pääpointti. Mutta luulisi nälän kertovan jotain ruoantarpeesta?

Veikkaan itse, että syömästäni on liikaa hiilareita ja liian vähän protskua.

huoh...

Huoh itsellesi. Kyse ei ole siitä, että mun olisi pitänyt laihtua tässä ajassa, vaan siitä, että paino nousee, kun sen luulisi pysyvän samassa. Syömiseni ei ole muuttunut, mutta liikuntaa on lisätty ja kunto on noussut. Jos tällä syömisellä paino on pysynyt samassa ilman liikuntaa, miksi se nyt nousee kun liikun? on minun pointtini.

Kolme viikkoa.

Paljonko sitä liikuntaa on ja millä sykkeellä? Neljä tunnin lenkkiä viikossa, joissa vartin palauttelu ja vartin jäähyttely? Yhteensä 6 tuntia ja noin 3000 kcal? Se olisi määrältään lasillinen rasvaa...

joo,lihasta ei tuossa ajassa vielä kehity,eikä lihas kyllä pelkällä juoksemisella edes kasva. teetkö jotain muuta? käyt esim salilla?
ootko harrastanut nyt jotain poikkeuksellisen rasittavaa liikuntaa että ois kertyny siitä nestettä?

ei sun tarvi kaikkia hiilareita jättää pois,jos liikut paljon siinä 50-100g vrk voi olla passeli. ja tankkaat ne puoliksi ennen ja jälkeen liikuntasuorituksen. (tunti ennen )

Enemmän se kertoo esim. leptiinitasosta.

Tiedät näistä asioista paljon. Itse en ajatellut tätä kovin ammattimaisesti ja kaikki sykemittarien hankkimiset sun muut ei innosta jostain syystä :( Raha on yksi hyvä syy.

Pääajatus ja oletus oli, että nostetaanpa kuntoa ja kulutusta, mutta painonnousu alkoi hirvittämään (mistä sen tietää milloin se lakkaa).

Syömiseni on ollut ihan mitä sattuu. Vaikea tosiaan on sanoa, mitä ja kuinka paljon sitä on syönyt, kun en ole merkannut ylös.

Yhteistyössä