Painonhallintaongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kolmen päivän ruokapäiväkirjani. Annokset ihan normaaleja aikuisten annoksia. Miltä kuulostaa?

Pe: aamiaiseksi kaksi palaa ruisleipää ingmariinin ja oltermannin kera, lounaaksi jauhelihakastiketta (sisälsi tomaattimurskaa, porkkanoita, sipulia ja herkkusieniä lihan lisäksi) ja pastaa, päivälliseksi uunikalaa ja riisiä, iltapalksi jogurtti ja puolikas levy lontoon rae- suklaata.

La: aamiaiseksi kaksi palaa ruisleipää ingmariinin ja oltermannin kera ja jogurtti, lounaaksi vuohenjuustotoast (sisälsi pestoa ja kasviksia vuohenjuuston lisäksi), välipalaksi omena, päivälliseksi itse leivottuja isoja sämpylöitä sisältäen runsaasti kasviksia, kinkkua (lihapitoisuus yli 90%) ja majoneesia, iltapalaksi itse leivottuja korvapuusteja (ehkä kolme- neljä) ja loput suklaalevystä, 0,33 siideri.

Su: aamiaiseksi itseleivottu iso sämpylä ingmariinilla ja oltermannilla. Lounaaksi grillattua kanaa ja halloumia, kasvisnyytti jossa sipulia, paprikaa, herkkusieniä ja koskenlaskijaa, puolikas grillattua maissintähkää ja salaattia, pieni jäätelöpuikko, välipalaksi 3 korvapuustia. Tivolissa yksi hattara. Päivälliseksi ranskalaisia perunoita ja sipulirenkaita ja mozzarellalla täytetty jalapeno uunissa paistettuna, puoli litraa light kokista, iltapalaksi jogurtti ja pari korvapuustia.

Päivittäin lisäksi 5-6 kuppia teetä, joko mustaa tai vihreää.

Liikuntaa päivittäin muutama kilometri (päivästä riippuen 5-10) reipasta kävelyä vaunujen kanssa, lauantaina puolituntia kevyttä uintia.

Aika kaloripitoiselta toi mun mielestä näyttää, siis jos jotain painonhallintaa kaipaat? Paljon juustoja ja sokereita... Mutta kyllä mä itsekin melko samalla tavalla syön melko usien, joskus on parempiakin kausia, tällä hetkellä on tollanen menossa ja turvotuksena ja huonona olona mä sen tunnen.
Pitäisi ryhdistäytyä.
Tollasta kevyttä liikuntaa sulla on paljon, mutta jos laihtua haluat niin pitäsi enemmän olla rasittavempaa? Kuntosali toimii parhaana kehonmuokkauksena, kävelemällä et laihtumaan pääsee, ainakaan noiden kalorimääriä syömällä :)
Tsemppia!

Syö vähän rasvaisempaakin. Avokadot on hyviä. Pähkinät myös. Kuntosali olisi hyvä harrastus siinä mielessä että lihaksilla nousisi paino terveesti ja lihaksia saa kun käyt ahkeraan ja muistat syödä tarpeeksi proteiinia.

Tarkoitukseni on pitää pitempiaikaistakin ruokapäiväkirjaa, mutta tässä alku. Syön pähkinöitä lähes päivittäin naposteltavana, nyt viikonloppuna ei näköjään tullut syötyä, ehkä siksi että pussi on tyhjä. Muutenkin syön mielestäni paljon proteiineja, sillä syön esim. kananmunia useita kertoja viikossa. Olen miettinyt että hankkisin jotain proteiinilisää, mutta ensivilkaisulla niissä kaikissa puhutaan vain painon pudotuksesta, joten en oikein tiedä mitä hankkisin. Epätoivoisesti olen koittanut kasvattaa annoskokoja ja lisätä aterioita, mutta paino vain laskee. kuntosalille minulla ei valitettavasti ole mahdollisuutta, eikä kyllä kiinnostustakaan. Kävin jokunen vuosi sitten, eikä se kyllä auttanut painonhallintaan mitenkään, enkä viihtynyt. Syksyllä kun vauva on isompi olisi tarkoitus palata tanssiharrastuksen pariin, eli sitä kautta liikunta olisi lisääntymässä.

mass.fi ja Complete whey:tä voin ainakin suositella. Liikunta on hyväksi, mutta jos ei ehdi eikä kiinnosta niin ei kannata väkisellä. Muista syödä monipuolisesti kasviksia, vaikka luulisi ettei nillä liho mutta niistä saa vitamiineja ja muutenkin.

Yhteistyössä