Painon lasku synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Kuinka nopeasti painosi on pudonnut synnytyksen jälkeen, ja paljonko painoa tuli raskaudenraskauksien aikana kaikkiaan?

Itselläni tuli 17 kiloa, joista nyt 6 pv synnytyksen jälkeen on pudonnut 11 kg. Imetyshän kuluttaa paljon energiaa, mutta onko noin nopea painon putoaminen ihan Ok, vai täytyykö minun yrittää vain syödä enemmän? Nyt jo tuntuu että syön ihan koko ajan. :headwall:

Kaikki meni. Mulla oli kummankin raskauden päätyttyä 2-4kg vähemmän painoa kuin raskauden alkaessa. Ja sitten laski vaan vielä. Mun mielestä riittää kun syöt täysipainoista ruokaa niin paljon kuin vaan maistuu

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos et ole luontaisesti alipainoinen, ei tuo ole hälyttävää. Osa painosta oli varmaan turvotusta, sitten tietty vauva, istukka, lapsivesi jne.

Joo en ollut alipainoinen ennen raskautta, ihan normaalipainoinen. Ihan kivahan se on kun raskauskilot putoaa nopeasti, aika yllättävää vain. =)

Raskauden aikana kiloja tuli se normaali 12, kaksi päivää synnytyksestä vaaka näytti 10 kg vähemmän kuin vikassa neuvolassa pari päivää ennen synnytystä. Nyt synnytyksestä vajaa 2kk ja painan vähemmän kuin ekassa neuvolassa, imetys tiputtanut 4 kiloa. Mulla on ollut ongelmana enemmänkin se, että vauva imee mut kuiviin ja olen huonovointinen imetyksen jälkeen, kun ei tullut raskausaikana kerättyä kiloja imetystä varten. Syömisen seurauksena olo kohenee kummasti.. Olen vetänyt ruokaa kaksin käsin saadakseni tuon painonlaskun pysymään noinkin hillittynä, mutta määräänsä enempää en jaksa. Ongelma tääkin, mutta tottakai paljon helpompi kuin kertyneiden ylikilojen karistaminen..

Mulle tullut kaikista kolmesta 17kg raskausaikana. Lähtötilanne joka raskauteen 58kg/167cm. Kyllähän siinä alussa putoaa paino tosi reippaastikin ihan hetikohta, mutta ainakin mulla on sitten hidastunut. Viimeiset 6kg on aina ollut sitkeämmässä, mutta nekin siinä imettäessä hissukseen lähteneet. Joskus 6-8kk paikkeilla on ollut paino se 58kg taas. Ikinä en ole laihduttanut.

20kiloa tuli ja edelleen 10kiloa jäljellä!!GGGGRRRRRR nyt synnytyksestä 4kk ja tuskin nää kilot enää mihkää lähtee....niin ne vaan jää mitä useampi raskaus takana...näköjään :( alkaa olla normaalipaino rajoissaan ja siirtyä kohta liikapainon puolelle prkle

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö nyt vajaa 2kk:
Mulla on ollut ongelmana enemmänkin se, että vauva imee mut kuiviin ja olen huonovointinen imetyksen jälkeen, kun ei tullut raskausaikana kerättyä kiloja imetystä varten. Syömisen seurauksena olo kohenee kummasti.. Olen vetänyt ruokaa kaksin käsin saadakseni tuon painonlaskun pysymään noinkin hillittynä, mutta määräänsä enempää en jaksa. Ongelma tääkin, mutta tottakai paljon helpompi kuin kertyneiden ylikilojen karistaminen..

Mulla tosiaan vasta 6 pv synnytyksestä, mutta ihan koko ajan on nälkä ja heikottaa, vaikka kuinka söisi ja vettä joisi. ihmekös tuo tosin, koska vaavi syö päivisin noin tunnin välein..

Yhteistyössä