Painoja pinoon

Heips!

paljonko teil on noussu paino yhteensä raskauden aikana ja paljon viikkoja?
mietityttää et paljon sitä sit jääpi sinne sairaalaan?! ja miten nopeesti imetyksen avulla alkaa karisemaan? B)
 
Itselläni kiloja taisi tulla noin 12-13, ihan tarkkaan en tiedä, paljonko synnärille jäi, mutta jälkitarkastukseen mennessä paino oli itse asiassa vähän allekin lähtöpainon, vaikka en täysimettänytkään ja muutenkin imetin vain pari kuukautta.

Esikoinen syntyi siis rv 41+6, joten ihan täysiaikaiseksi meni ;)
 
Esikoiselta tuli +23kg, puolessa vuodessa lähti imettäessä 30 kg... Vähän turhan rajusti putosi paino, mutta minkäs teet, kun se vain putosi.

Kakkoselta tuli +14kg, omissa lukemissa olin muutamassa kuukaudessa ja tällä kertaa imetys ei pudottanut painoa niin rajusti.

Nyt odotan kolmatta rv 38+2, painoa tullut tähän mennessä +15 kg, nähtäväksi jää, mikä on loppulukema ja kuinka noista kiloista pääsee eroon. Varmasti pääsee, mutta ajan kysymys, kauanko se vie.
 
Painoa tuli +17 kg ja muutomassa viikossa lähti niistä 14 kg pois. Viimeiset 3 kiloa istuu päällä hyvin sitkeästi, imetys ei heilauta suuntaan jos toiseen ja poikakin on jo puoli vuotta.
Toivoa on vielä että loputkin karisee kunhan imetys joskus loppuu. eräällä tuttavalla käynyt näin, että imetyksen aikana paino ei hievahda minnekkään mutta imetyksen loputtua se lähtee tippumaan oikeen mukavasti.
 
painoa tuli 20kg, poika syntyi 39+6
10kg lähti viikossa, loput olisi varmaan vieläkin, ellen olisi laihduttamalla laihduttanut..
täysimetin kuitenkin 6kk, se ei vaikuttanut mitenkään painoon!
vuodenvaihteessa aloitin laihduttamisen, pojan ollessa 7,5kk ja imetyksen lopetettua. nyt ollaan n. 5kg alle lähtöpainon ja hyvä niin =)
 
Hmmm; nelja raskautta joten ekasta tuli 17kg; paino putosi lahes normaaliksi muistaakseni n. 6kk?!
Toisesta n.10kg, kolmessa kk normaali painoon.
Kolmannesta taas 17kg - lihoin imettaessa viela hurjasti ja kesti lahes 3vuotta paasta normaaleihin mittoihin (+5kg jai).
Nelosesta +14; pari vuotta sen kummemmin laihduttamatta normaaleissa; aina jaa se 'viimeinen' +5kg kummittelemaan.
Nyt rv 25+ ja 6kg tullu lisaa; tuohon 10-12kg rajalla yritan pysya! Mulla imettaessa aina tullu lisaa painoa, Enka niin kovin montaa kiloa ole laitoksellekaan jattany...

Lapset syntyneet rv:t 37, 39, 39 ja 38
 
Minulla kaksi raskautta takana ja molemmissa painoa tullut 8 kg. Ekalta jäi 12 kg laitokselle ja toiselta olin jälkitarkastuksessa +-0kg lähtöpainooni nähden. Minulla ongelmana ollut se, että paino nousee äitiyslomalla ollessa eli tulee syötyä liian usein kotona ollessa.

Lisäys vielä: esikko syntyi 42+0 ja toinen 40+4. Esikkoa imetin 3 kk ja toista 8 kk.
 

Yhteistyössä