Painoarvio ja käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AIHA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

AIHA

Jäsen
08.06.2008
238
0
16
Mikä on painoarvion rajana mietittäessä käynnistystä?

Meillä kolmonen oli 4510g ja odotan nyt neljättä rv 35+.

Rv 32 tekivät painokontrollin ja silloin poitsu 2440g joten käyrien mukaan odotettavissa n 5kg vauva. Lääkäri kuitenkin puhui että käynnistetään, mutta koska.

Seuraava kontrolli rv 37 eli silloin vauva hyvinkin jo 3500-3700g (kuten kolmonen oli).

1 ja 2 syntyivät rv 39+6 ja kolmonen rv 40+1 eli ei edes yliaikaisina vaikka reilun kokoisia ovatkin olleet (3820g/4090g/4510g).

Liekö sitten realistista odottaa kuitenkaan käynnistystä rv 37 tai 38??

Kokemuksia!

Meillä oli esikoinen 4020g syntyi käynnistyksellä(raskausmyrkytyksen takia)vkoilla 38+6.
Mitään painoarvioita ei tuolloin odotusaikana tehty.
Nyt odotan toista painoarvio vkoilla 36 oli 3300g
Toinen arvio tehtiin viime pe vkoilla 38+5 4250g.
Huomenna tai tiistaina käynnistetään riippuen synnärin ruuhka tilanteesta.
Eivät lähde helpolla käynnistelemään "pelkän koon"takia ennen vkoa 38.
Itsellä muitakin terveydellisiä syitä käynnistykseen.

Mulla käynnistettiin esikko ja kuopus rv:llä 38 juuri ison koon takia, kokorajana mulla oli 4kg. Keisarinleikkaus oli vihonviimeinen vaihtoehto lääkityksen takia.

Esikko syntyi 3850 g ja kuopus 3950 g. Kakkonen siinä välissä 'itsestään' rv 39 3590 g.

Toi rv 38 on aika yleinen käynnistysaika, ellei tosiaan ole mitään 'lääketieteellisiä' syitä. Ja 'iso koko' taas vaihtelee synnyttäjän mukaan =)

Mulla oli kaikissa tuo käynnistysvaihtoehto mukana tuonne rv:lle 36 asti.
Mutta molemmat vaihtoehdot kokeneena sanoisin, että käynnistetty synnytys on rankempi (ainakin mulla).

Minulla molemmat lapset käynnistetty etuajassa. Ensimmäinen lääkkeillä jota en ikinä enää halua kokea. Toinen kalvot puhkaisemalla. Tuo lääkkein käynnistys on shokki, kaikki tapahtuu voimalla ja on rankempi.

Yhteistyössä