Paino rupesi junnaamaan kun rupesi liikuntaa harrastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Viikossa kulutan 2500-3000 kcl liikunnalla, mittani ovat 177 cm 110 kg eli varaa ois pudota 35 kg, ei oo pudonnu kun 0,5 kg 1 kuukaudessa ja sit se taas tulee takas. Onhan liikunta mun kroppaa kiinteyttänyt, mutta oon niin epätoivonen että lopetan liikunnan että saan painoni 75 kg ens syksyyn mennessä.

Älä viitsi. Itse harrastan paljon urheilua, ja paino pysyy ylhäällä kun urheilen. AIna kun parikin päivää huilia, paino tippuu kaksikin kiloa. :) Lihas painaa enempi , älä vaan lopeta urheilua.

Painonnousu johtuu siitä että sulle tulee lisää lihasta. Ja se lihasmäärän kasvu on hyvä koska lihasten avulla ne jäljellä olevat läskitkin palaa nopeammin.

Lihas kuluttaa energiaa. Läski ei kuluta mitään, se vaan on.

Älä ihmeessä lopeta liikuntaa. Nopeemmin pääset hoikaksi kun liikut.

mulla on painonpudotus tyssännyt täysin kun aloin harrastaa liikuntaa aktiivisesti. siis ensin tippui ilman liikuntaa joku 10-12kg, sitten pienen liikuntasysäyksen kera 10kg ja nyt on painonlasku loppunut, ruokahalu on ihan tajuton ja liikuntaa harrastan 5-6 kertaa viikossa.

mutta mä voin niiiiin paljon paremmin! ihanaa kun keho tuntuu voimakkaalta, vaikka läskiä vielä löytyykin.

tsemppiä ap! ootko käyttänyt esim Kiloklubia tai vastaavaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki;22244886:
mulla on painonpudotus tyssännyt täysin kun aloin harrastaa liikuntaa aktiivisesti. siis ensin tippui ilman liikuntaa joku 10-12kg, sitten pienen liikuntasysäyksen kera 10kg ja nyt on painonlasku loppunut, ruokahalu on ihan tajuton ja liikuntaa harrastan 5-6 kertaa viikossa.

mutta mä voin niiiiin paljon paremmin! ihanaa kun keho tuntuu voimakkaalta, vaikka läskiä vielä löytyykin.

tsemppiä ap! ootko käyttänyt esim Kiloklubia tai vastaavaa?

Joo käytän kiloklubia sillon kun ehdin täyttää. Syön noin 2000 kcl päivässä, kiloklubi syöttää et 2200 kcl pitäs syödä. Sitä en usko että syön liikaa. Joinakin päivinä voin syödä 1800 kcl. Herkkupäivän pidän lauantaisin, sillon meen 500 kcl yli tuon 2000 kcl.

Ap:lle ISOT tsempit!!:wave:
Äläkä ihmeessä lopeta liikkumista, se antaa hyvän oloisen ja jaksat paremmin!=)

Tosiaan..kun liikkumisen aloittaa, saattaa paino tyssätä joksikin aikaa junnaamaan paikoilleen - lihasta keho kasvattaa, siitä tämä "ikävä" juttu..
Mutta kroppasi kyllä kiinteytyy ja huomaat sen parhaiten kun käytät mittanauhaa.
Mittaile hieman itteäsi: lantio/vyötärö/reidet/käsivarret jne..
..ja huomaat ajan kanssa SUUREN muutoksen!

Ihanaa alkavaa talvea&kepoisempaa eloa!!
:wave:

Viimeksi muokattu:
jos se olisi vaan hetkellinen jumi? niitähän tulee aina välillä. toivottavasti pian alkaa paino laskea, ainakin mulle ravitsemusterapeutti silloin sanoi että yleensä kun aloittaa liikunnan (kuten minä sohvaperuna sen aloitin) niin ensin paino jumittaa tai saattaa noustakin vähän, sitten alkaa laskea jos pitää huolen ettei syö kulutettuja kaloreita.
tietenkin liikunnasta saa myös älyttömästi hyvää mieltä ja hyvän olon, se kannustaa mua lenkkipolulle ja uima-altaaseen.

mäkin käytän Kiloklubia, myös nyt tasapainoa etsiessäni. mutta harvoin mä sain syötyä niitä kaikkia kaloreita mitä klubi määräsi.

Yhteistyössä