paino ei tipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkeana

Vieras
olen ollut "laihiksella" muutaman viikon. ylipainoa on rutkaasti. kaloreita on laskenut 800-1500 kalorin päivävauhtia. liikuntaa lisännyt. kilpirauhasessa ei vikaa. miksi ei siis paino laske? onko kellään samaa ongelmaa ollut?
jos syön enemmän niin paino nousee heti.
alan olla jo epätoivoinen kuin mikään ei auta. ja ylipainoa on usean kymmenen kiloa.

No mitä olet syönyt? Jos syöt lähes rasvattomasti niin et varmasti laihdu terveellisesti.

Liian vähän kaloreita luultavasti, mitkä ovat mittasi. Ainakin koomakulutus pitää ylittää eli se minkä kulutat jonka vain makaat lahnana.

Totuus on että on syötävä laihtuakseen. Muuten menet säästölle.

olen syönyt mm. kaurapuuroa voilla, ruisleipää meetwurstilla juustolla, normi koti ruokaa. mitat huikeat 170cm/140kiloa!
kaiken syömisen merkitsen ylös ja lasken. silti paino on ja pysyy. mitään nutri dieettiä en voi edes kokeilla kun oksennus tulee niistä. mutta en varmaan laihtuisi edes niillä :(

olen syönyt mm. kaurapuuroa voilla, ruisleipää meetwurstilla juustolla, normi koti ruokaa. mitat huikeat 170cm/140kiloa!
kaiken syömisen merkitsen ylös ja lasken. silti paino on ja pysyy. mitään nutri dieettiä en voi edes kokeilla kun oksennus tulee niistä. mutta en varmaan laihtuisi edes niillä :(

Miten voi olla 800-1500 kcal tuollaisella syömisellä? Mä luulen että sulla on koi energiamäärät vähän pielessä.

olen karppauksesta paljon lukenut ja sitä olen ajatellut vielä kokeilla. mutta miten saa leipä himon tyydytettyä?
en usko että kalorit ovat olleet väärin. kiloklubin kautta niitä laskenut. seuraavaksi lääkäriin valittaa :(

olen karppauksesta paljon lukenut ja sitä olen ajatellut vielä kokeilla. mutta miten saa leipä himon tyydytettyä?
en usko että kalorit ovat olleet väärin. kiloklubin kautta niitä laskenut. seuraavaksi lääkäriin valittaa :(
Sä voit leipoa itse karppia leipää, karppaus.infosta löytyy hyviä reseptejä. Esimerkiksi mantelileipä on herkkua! :p Ja se hiilarihimo menee kyllä ohi.

Suosittelen ehdottomasti karppaamista minäkin. Oma paino putosi neljässä päivässä kolme kiloa, kun alotin karppaamisen, vaikka lähtöpainokaan ei ollut kovin suuri, bmi huima 21. :D

Oletko oikeasti mitannut ruoan painon. Jos syöt kaloripitoista ruokaa enemmän niin helposti tavallisen kotiruoka-aterian kalorimääräksi tulee 600- 800 kcal. Eli kannattaa oikeasti katsoa millä reseptillä ruokaa tekee (jos maustat ruokaa voilla, niin äkisti nousee kalorimäärät) ja miettiä kuinka paljon sitä ruokaa syö.

Jos syöt ruualla leipää niin sitä kannattaa ehdottomasti rajoittaa. Kannattaa syödä vähäkalorisia ruokia, kun niitä voi sitten syödä enemmän. Esim salaatteja voi hyvin vetästä pari-kolme lautasellista ja kaloreja ei vaan tule kuin 100-200, ja nälkä kuitenkin lähtee. Kun taas kokonainen ruispala (kansi ja alapuoli) ilman mitään päällisiä on jo sen 150 kcal, voita, metukkaa ja juustoa päälle niin kaloreita onkin jo 300-400, eli yhden aterian verran mikäli syöt 5krt päivässä. Jos siis syöt ruoan yhteydessä leipää niin kalorimäärät nousee helposti liian korkeiksi.

Kirjaa vaikka edes päivän kaikki ylös mitä syöt, sit lasket paljon saat kaloreita todellisuudessa. Mul on mennyt laihis hyvin *koputtaa puuta*, 20 kg on tippunut sitten toukokuu 2010. Ja mul on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta arvot on kohdillaan niin kehokin toimii. Mä syön kaloreita päiväs about 1200- 1500 kcal ja harrastan hyötyliikuntaa.