Auttakaa: Miksi paino ei tipu???

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Maustettuja jugurtteja EI MISSÄÄN NIMESSÄ.

Ja juot AIVAN LIIAN VÄHÄN! 2 litraa VETTÄ päivässä.

Tsemppiä!! :flower:
Jos maustetulla ymmärretään hedelmiä/ marjoja, niin en usko, että niistä on haittaa. Sen sijaan on järkevää ostaa sokeritonta.
Niitä kaupan jogurtteja joissa on joku "maku" sanotaan maustetuiks jogurteks. Ei niitä. Maustamatonta/naturel jogurtti<a voi tietysti ite ehostaa tuoreilla hedelmillä, se on ihan eri asia.
Ai jaa tuossa mun jugurtissa on kyllä ihan sellaisia rouskuvia paloja aika paljon, mut ehkä ne on vaan sokeripaloja tai jotain keinopalasia.
No lue sitte vaikka tuoteselosteet. En jaksa vääntää sulle enää rautalangasta. Tai jatka itelles valehtelua, voi niinki elää onnellisena.

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja pyykkilauta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis summasummarum, mitä? :D
Yhteenvetona voidaan todeta että nettikeskusteluista ei löydä absoluuttista totuutta :D
Näinpä. :) Se mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella. Itse sain painonlaskuun vauhtia, kun aloin syömään öljyä, olin huomaamattani karsinut lähes kaiken rasvan pois, ja tosiaan ihminen tarvitsee (hyvää) rasvaakin..

Kärsivällisyyttä ap, onhan sulla huomasti tipahtanut paino (4kg/2vkoa, jos oikein ymmärsin), paino tipahtelee aina välillä hitaammin. Jaksat vaan olla kärsivällinen!

ap
niin kärsivällinen sitä kai pitäisi olla, mutta kun.. huaahh. Tippus jo. Ei jaksa odottaa. Ja kai sen edes pitäisi tippua vaikkakin hitaasti, mutta kun ei mitään eloa.

Varmaan pitää kohta lähtee jollekkin kaalisoppa dieetille :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Fitnes murot lens roskiin ainakin eilisessä olet mitä syöt jaksossa, ne ei oo oikeesti mitenkään terveellisiä, paljon suolaa jne
:eek: oho aijaa. No niitä me ostettiin kyllä vasta tällä viikolla sitä ennen oli all-bran jotain järkyttävän pahoja muroja jotka oikeasti maistu sahapuruille. yöks.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Lisää liikuntaa reilusti. Joka päivä lenkillä, tunti vähintään reipasta kä'velyä, yksi lepopäivä viikossa.
Joka päivä? Huh. No, kai se on terästäydyttävä tässä asiassa, josko se sit auttaisi. Ainakin lisättävä liikunnan määrää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Alkuperäinen kirjoittaja pyykkilauta:
Eli siis summasummarum, mitä? :D
Yhteenvetona voidaan todeta että nettikeskusteluista ei löydä absoluuttista totuutta :D
Näinpä. :) Se mikä toimii yhdellä, ei toimi toisella. Itse sain painonlaskuun vauhtia, kun aloin syömään öljyä, olin huomaamattani karsinut lähes kaiken rasvan pois, ja tosiaan ihminen tarvitsee (hyvää) rasvaakin..

Kärsivällisyyttä ap, onhan sulla huomasti tipahtanut paino (4kg/2vkoa, jos oikein ymmärsin), paino tipahtelee aina välillä hitaammin. Jaksat vaan olla kärsivällinen!

Mä olen kanssa miettinyt tuota öljy juttua, mutta kun en tiedä mitä öljyä sitä pitäisi syödä ja mitä ei. Ja kuin paljon?

Sara
Mä olen kanssa miettinyt tuota öljy juttua, mutta kun en tiedä mitä öljyä sitä pitäisi syödä ja mitä ei. Ja kuin paljon?
Mä syön rasvatonta maitorahkaa leseiden kanssa, niin siihen lorautan ihan tavallista rypsiöljyä vähän. Jossain laihdutusohjelmassa joku söi ihan ruokalusikallisen päivässä, mutta en niin paljon kyllä laita.

Noista muroista tosiaan monet varottelee että ei ne ole laihduttajien ruokaa, mielummin hiutaleita (tai leseitä ) puurona, tai vaikka jugurtin kanssa.

terveysintoilija
Suurimmassa osassa muroja on melkoisen paljon sokeria (ks. tuoteseloste). Esim. perinteiset weetabixit tai sellaiset råg fras-murot on poikkeuksia tästä. Paras vaihtoehto aamupalalla on kuitenkin puuro/ maustamaton jogurtti, johon sekaan marjoja/ hedelmänpaloja ja leseitä -ja saa vatsan toimimaan varmasti vähintään yhtä hyvin kuin murot.

Rasvaa tarvitaan ja nimenomaan sitä hyvää rasvaa, ts. öljyä (esim. rypsiöljy, oliiviöljy). Rypsiöljyä voi lisätä melkein mihin vaan, kun on "mautonta", puuron päälle, salaatin sekaan jne. Itse "laimennan" maustamatonta rahkaa öljyllä.

Maustamaton rahka ei sisällä juuri lainkaan hiilareita (kuten joku tuolla edellä esitti), vaan siinä on tosi paljon proteiinia. Rahkaa ei siis kannata ruokavaliosta jättää. Toinen proteiinipitoinen herkku on raejuusto. Proteiini pitää kylläisyydentunnetta yllä ja on lihasten rakennusaine. Myös pähkinöitä kannattaa syödä, vaikka niissä onkin paljon kaloreita. Sisältävät paljon hyvää rasvaa ja proteiinia, eli kourallinen pähkinöitä ja banaani on oiva välipala vaikkapa ennen liikuntasuoritusta.

Liikunta ei sinänsä juurikaan laihtumiseen vaikuta, mutta virkistää mieltä ja usein aiheuttaa positiivisen noidankehän, kun huomaa, millä sapuskoilla jaksaa liikkua paremmin ja millä huonommin. Edellisen päivän karkkimässäily kun tuppaa tuntumaan vielä seuraavan päivän spinning-tunnillakin, esimerkiksi.

Tsemppiä kovasti aloittajalle! :)

ap
Kiitos vinkeistä terveysintoilija :wave:

Tuota öljyä taidan alkaa lisäämään joihin ruokiin pikkaisen, vaikka tuntuukin hassulta lisätä rasvaa kun koittaa laihduttaa. Mutta pitänee koittaa josko se auttaisi asiaa :) Maustamatonta rahkaa ja raejuustoa olenkin iltapalaksi syönyt (tosin kummatkin alkavat jo tuleen korvista pihalle :D). Nuo leseet ja hedelmäpalat kuulostaan kanssa hyvältä :p

Koitapa näin
Vaikka syöt terveelliseti, niin saatat syödä liikaa. Aloita kaloreiden laskeminen, niin pääset tuloksiin. Eli arvioi paljonko kaloreita syöt päivässä ja paljonko kulutat. Kulutuksen pitää tietysti olla suurempaa kuin saannin. Siitä se lähtee. Näin minulta putosi 12kg. :)

Rouva Kreosootti
Hiilarikeskustelun oheen omaa kokemusta: aikoinaan kun itse laihdutin ei-kauheasta ylipainosta kohtuusutjakaksi (165cm 64 kg > 56 kg) niin muistanpa vaan että aloin ruokavaliolle ja lenkkeillä, paino putosi vähän ja sitten ei hievahtanutkaan melkein kahteen kuukauteen. Totesin että no paremmin voin tällä terveellisellä kuitenkin ja jatkoin sillä linjalla ja lopulta se paino alkoi taas laskea. En tiedä mikä siinä oli, en mä mitään mielestäni muuttanut siinä matkan varrella.

leeniaasdf
Alkuperäinen kirjoittaja laiskimus:
mulla tippu paino sillä tavalla että kävin 6x viikossa 10km pyöräilylenkin..... ensimmäiset 4 päivää niin paino tippu jo 2kg...

arghrhrh miks mulla ei ole näin???? ajan päivittäin vähintään 12 km työmatkat ja siihen päälle mahdolliset lisäkilometrit + tanssiharkat 2-3krt/viikko. mut mä en laihu :( en ees syö mitenkää epäterveellisesti

Yhteistyössä