paino ei tipu, missä vika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei onnistu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei onnistu

Vieras
itse painan joatin 140 kiloa. koko alkuvuoden vähentänyt syömistä ja liikkunut enemmän kuin aiemmin. paino ei juuri ole laskenut. syön 800- 1300kaloria päivässä. eli saman verran kuin jos olisin nutrilet kuurilla.
syön kyllä mieliala lääkkeitä joten ilmeisesti ne pitävät kiinni mun painosta. vai osaako joku sanoa miksi en laihdu? jos syön enemmän myös lihon heti.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ensimmäiseks heität ne masennuslääkkeet mettään. Se juttu on VAAN sun korvien välissä.

Ja toisekseen. Jospa sä syötkin liian vähän?

olen kokeillut että syön enemmän. ja lihon heti.
ja masennus lääkkeitä tarvitsen.

ken ties sun kroppa on lepotilassa, ja jonkun ajan jälkeen alat taas pudottaa painoa. Oletko katsellut Suurin pudottaja -ohjelmaa? Eihän nekään siellä pudota joka viikko tasaisesti ja paljon! Kropankin täytyy välillä levätä, että taas jaksaa. Tsemppiä!

kilpirauhasessa ei vikaa, monesti tutkittu.
mulla oli jopa puoli vuotta ripulia, ja paino ei laskenut. lääkäri ihmetteli myös tätä. mutta silloin ei alettu sen kummemmin tutkimaan.

Lääkitystä ei auta itse mennä muuttelemaan ja masennuksen syveneminen ei varmasti auta laihtumaan!

Kalorimäärät on kyllä niin pienet, että en ihmettelisi vaikka elimistö menisi jo säästökuurille. Elimistö kuitenkin tarvitsee sitä polttoainetta ja alkaa säästelemään rasvaa, jos energiaa tulee liian vähän. Pieniä annoksia, useasti päivässä ja kaloreita ainakin 1500 kcal. Sillä mä yrittäisin. Apuna voi käyttää esim. kalorilaskuria tai muuta. Jos tosiaan ei kuukausien kuluessakaan mitään tapahdu niin kannattaa tarkistuttaa mm. kilpirauhasarvot. Jos painoa on paljon voi olla häikkää mm. sokeriaineenvaihdunnassa (vaikka ei diabetesta olisikaan) ja se hidastaa painon pudotusta. Tosin ei tee sitä mahdottomaksi.

tällä hetkellä käytän kiloklubia johon merkkaan kaikki syömiset.
alkaa vaan motivaatio mennä kun ei mitään tapahdu. kaveri, yhtä iso tiputtanut samassa ajassa 10 kiloa.

Googleta Antti Heikkilä. Kannattaa perehtyä hänen ajatuksiinsa ravitsemuksesta. Syöt liian vähän eläinrasvoja, liikaa kaikkea kevyttä, liian vähän proteiinia, liikaa hiilihydraattia. Jätä hiilihydraatit. Luultavasti mielialasi peranee sillä tavalla enemmän kuin lääkkeitä käyttäen.

Minäkin sanoisin että lisää energiaa, ja se lisäys proteiinilla ja rasvoilla. Ja sitten tietty klassikko: liikuntaa :) Se pitää aineenvaihdunnan toiminnassa. Kunhan harrastaa oman kunnon mukaan ni jaksaa. Tylsät vinkit mut minkäs teet :D
Ootko lääkärin kanssa keskustellut painonpudotuksesta?