Paino ei enää laske, missä vika? (asiaa laihduttamisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuskainen

Vieras
Olen siis jo laihduttanut melkein 30 kiloa. Vielä olisi jäljellä 15-20 kiloa. Mutta nyt jumittaa paino, yli kuukauden pysynyt samassa. Aloitin kyllä niihin aikoihin kevyen kuntoilun mutta ei sekään selitä asiaa. Olen laskenut kaloreitakin, söin välillä jopa enemmän kun liikunta kuluttaa kuitenkin jonkin verran. Sillä ei ollut vaikutusta kuten ei vähentämiselläkään.

Siis mitä nyt? Tämä on niin tuskastuttavaa. Ymmärtäisin jos olisi jo ne viimeiset 5 kiloa menossa mutta kun on niin paljon vielä.

Kertokaa jotain apua tai edes lohtua =)

Minä olen kuullut, että se on tavallista että välillä painon tippuminen jumahtaa. Mutta eiköhän se siitä taas lähde laskuun. Itsellä vähän sama homma nyt. Pitäs kai unohtaa hetkeksi tuo puntarilla ravailukin...

Lohtuna se, että paino saattaa junnata paikoillaan pitkään. Mutta ei kannata luovuttaa :)

Semmoistakin kuullut painonvartijoissa, että jos paino on joskus aikaisemmin ollut sama pitkän aikaa, siinä painossa helposti junnaa myös jatkossa.

Mutta onnittelut hienosta suorituksesta ja kovasti tsemppiä jatkoon. Älä luovuta =)

Painon junnaus on aika yleistä noinkin suurissa pudotuksissa joten nou hätä :) Millaisilla kalorimäärillä elelet? Ja onko mahdollista että yliarvioit liikunnalla saavutetut kalorit? Itse teen niin että en laske liikunnasta saatuja kaloreita ollenkaan vaan syön tietyn kalorimäärän päivässä ja liikkuen poltetaan mitä poltetaan. Tietty sekin voi olla syynä että saat liian vähän kaloreita ja elimistö on säästöliekillä? Paljonko saat rasvaa ja protskuja päivässä, entä hiilareita? Syötkö sokeria?

No en luovuta prkl! en!

En ole tässä painossa ollut ennen tällä tavoin. Syön kyllä hyvin monipuolisesti mutta ehkä voisin tuohon proteiiniin kiinnittää enemmän huomiota. Olenkin hieman ajatellut ruveta korvaamaan perunaa/riisiä/makaronia kasviksilla. Niitä ei vaan voi syödä liikaa.

Oispa kiva tietää ihan oikeasti mistä tälläinen johtuu. Jos se auttaisi olemaan hermoilematta.
Tuon linkin mukaan mulle kävisi vaihtoehdoista vain tuo liian yksipuolinen ravinto. Vaikka se ei sitä olekkaan mutta kaipa sitä voisi kokeilla jotain uuttakin. Liikuntaa olen lisäillyt pikkuhiljaa ja jatkossa lisään vielä.

Voi kettu!

Millaista kalorimäärää pidät ja paljonko saat protskuja ym? Perunat, makaronit ja pastat voi olla syynä tuohon, koska esim. mä en syö niitä enkä leipää ollenkaan mutta silti saan tarvittavan määrän hiilareita päivässä. Että voipi olla että niitä tulee liikaa?

Siis en nyt väitä että kasviksista saisi proteenia kuten edellisestä viestistä voisi ymmärtää. Huoh.
Syön n. 1600-1800 Kcal päivässä, en laske enää tarkkaan, osaan hahmottaa jo aika hyvin. En usko että söin ihan liikaa vaikka vähän lisäsin, korkeintaan 2000 Kcal. Se on kuitenkin vähemmän kuin peruskulutukseni.

Joku nyt meni vikaan. Pudotin siis kilon viikossa monta monituista viikkoa ja sitten tyssäs.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Siis en nyt väitä että kasviksista saisi proteenia kuten edellisestä viestistä voisi ymmärtää. Huoh.
Syön n. 1600-1800 Kcal päivässä, en laske enää tarkkaan, osaan hahmottaa jo aika hyvin. En usko että söin ihan liikaa vaikka vähän lisäsin, korkeintaan 2000 Kcal. Se on kuitenkin vähemmän kuin peruskulutukseni.

Joku nyt meni vikaan. Pudotin siis kilon viikossa monta monituista viikkoa ja sitten tyssäs.

Ethän syö nyt saman verran kaloreita päivässä, kun aloitit?

Mikä sun pituus ja paino on sitten tällä hetkellä? Aika paljolta kuulostaa tuo kalorimäärä, jos ennen söit noin paljon niin kalorimäärähän tietysti myös laskee siinä missä painokin. Paljonko yleensö sitten liikut?

Mun peruskulutuksen pitäisi olla ilman liikuntaa nyt n. 2150 Kcal. Joten tuo max. 1800 Kcal pitäisi riittää vajeena vallan mainiosti.
Ootko sitä mieltä että syön vain liikaa?

Syön siis vähemmän nyt kuin aloittaessa, en paljoa mutta vähemmän kuitenkin. N. 200 Kcal.

No netissä mitä on noita mittareita, esim. sydäntautiliiton sivuilla. Olen 167 cm pitkä ja painoa nyt 79 kg.

Lasken peruskulutuksesta vajeeksi 300-500 Kcal päivittäin. Näin lähtenyt tosiaan jo kilo per viikko.

Pitäiskö mun siis laskea vieläkin tuosta, siis nyt jo? Kun ei saisi syödä liiankaan vähän =(
Liikun tavalla tai toisella n. 2-3 tuntia viikossa.

se päivän kalorikulutus tippuu kyllä ihan yhä nopeaa tahita, kuin paino mä olen laihduttanut 9kg ja kalorin kulutus vähentynyt samoilla elin tavoilla yli 300, eli kai sunkin kalorienkulutus on vähenynyt enemmän, kuin 200.

No joo mutta kun syön silti vajeella koko ajan. En ole mässäillyt yms. Pitäisihän se tippua edes vähän pienemmälläkin vajeella? Mutta kun ei tipu, yhtään.
Ei kai se voi niin mennä että jos peruskulutus on enemmän kuin 2000 Kcal niin voisin syödä vain 1200 Kcal laihtuaksen?
Eihän?

Mun mielestä syöt silti liian paljon jos syöt vaikka lähemmäs sen 1800kcal. Mä suosittelisin sellaista 1500-1600 päivässä.. Itse olen painiskellut samojen ongelmien kanssa nyt pudotettuani 35kg ja päästyäni normaalipainoon on kaloritkin pidettävä aika pienessä. Mä syön päivässä max 1300kcal ja siihenkin saa kyllä aika paljon syödä että sen saa täyteen.

No vähennän sitten vielä. Olen halunnut olla tarkka siitä etten vain söisi liian vähän, siitäkään ei seuraa hyvää. No, kokeilen tuota 1500-1600 Kcal jonkun viikkoa. Vaikkakaan monesti en ole edes yltänyt tuohon 1800 Kcal päivässä, sitä ottaa niin varman päälle ettei mene yli.

Voi kamaluus tätä touhua, normaalipainoisena en saa varmaan syödä enää mitään.
No ei vaiskaan, mukaavaa hommaa tääkin kun tälläisiltä välttyisi.

Kiitos teille auttajille, meen nukkumaan taas hieman viisaampana.

Yhteistyössä