paikkojan palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me alotettiin seksi heti, kun jälkivuoto loppui, n.4vkoa synnytyksestä. Oli alatiesynnytys, missä tehtiin eppari (mut silti tuli repeämä). Tikit parani nopeaan, mut repeämässä kesti pidempään. Ei voinu ihan kaikkia asentoja kokeilla... Pari ekaa kertaa oli vähän epämiellyttäviä (paikat tosi kuivina) mut sit taas oikein kivaa ;). Löystymistä oli aluks, mut nyt tuntuis, et kaikki ois parantunu ennalleen.

Täällä 2,5 kk synnytyksestä eikä seksiä: tikit ja ennen kaikkee granulaatiokudos syynä. Kiristää niin vimmatusti... Kysyisinkin kohtalotoverilta, oletko saanut jostakin apua ko vaivaan?

me alotettiin seksi 3,5 vk synnytyksestä. mulle tehtiin eppari ja tuli repeämä eli tikkejä oli paljon. katsoin peilillä et ne oli sulanut. kun kokeiltiin niin ei sattunut ollenkaan. liukasteen kanssa kokeiltiin niin ei jännitys vaikuttanut niin paljon. jälkivuoto mulla oli jo loppunut. löystymistä tunsin itse, mies ei toki tunnustanut mitään.nyt oon treenannut lantionpohjalihaksia niin eiköhän oo paranemaan päin:)

Seksiä harrastettiin ekan kerran vajaa kolme viikkoa synnytyksen jälkeen. Paikat on ollu mulla kunnossa koko ajan, koska vaan pikku repeämät tuli. Ei oo edes löystyneet pahemmin. Nyt tytsy on kohta 10 vko ja petihommat tuntuu ihan samalta, ku ennen synnytystäkin. ;o)

7 viikkoa synnytyksestä (jälkivuoto kesti 5 viikkoa)
pari ekaa kertaa oli miten sen sanois ei kivuliaita, mut olin vähän arempi ja kaikki asennot ei todellakaan sopineet!!!

mutta jo 10 viikkoa synnytyksestä kaikki oli niinkuin ennen.. :)

niin ja siis eppari täälläkin. haava parani tosi nopeeta ja siihen kohtaa ei tullut mitään kipua tai kiristystä, kiristys alussa tuntui heti häpyluun alla

mitään löystymistä en (eikä mieheni) havainnut, ehkä kunnolla tehdyn lantionpohjalihasjumpan ansiota?

Oona ja poika 3,5 kk

Liian kaua, monta kuukautta!
Ja onneks en heti antanu!
Mies on nykysi koko aja kimpusa.
Mää tosin luulen, että sillä on taka-ajatuksena semmottis, että laittaa meitin taas siunattuun tilaan.
Ellei oo si siinä jo onnistunu.
Se o muutenkin sellanen urakkaihmine.
Aattelee varmaa, että saa si taas huilia pitkän aikaa, kun mää vaa pitelen kipeetä reuhkaani ja en TODELLAKAA sitte oo kiinnostunu niistä jutuista.

Niin ja todellakaan en myäs voi sanoo, et tää reuhka olis entisellään.
Ihan on kamala säkki ja muutenkin oon aika tuhdisa kunnosa edelleen.
No hyvin viä kelpaa, vaikka joku saattas sanoo, et on jo parasta enne menny tälläki mammalla.

No, kunto on onnek palautunu pikkuhiljaa.
vedän ihan hulluna lenkkiä tosa meitin purulla.
Naama violettisena.

Niin ja ap:lle. Kyä mun mielestä naisen ruumis muuttuu alapäätä myöten kun vauvan saa.
Lopullisesti.
Ja saa muuttuaki.
Kuka sitä ny enää mikään teini haluais olla?

Paitti mää.

Mulle suositeltiin neuvolasta haavan jälkihoidoksi suihkutettavaa Ceridalin lipogeeliä. Sen pitäisi kuulemma vähentää kiristyksen tunnetta kun limakalvo/iho pysyy joustavana. Itsellä vasta haava paranemassa, joten omakohtaista koekmusta ei vielä ole, mutta kannattaa varmaan kokeilla.

3 viikkoa, tuntui paljon paremmalta kuin aiemmin. Nimittäin raskauden jälkeen aloin saada orgasmin yhdynnässä, mitä ei ennen raskautta tapahtunut muutakuin käsin koskettelemalla.
Kuivuutta ei ihmekyllä ollut missäänvaiheessa.

Emätin ei ollut muuttunut miksikään koska mulle tehtiin sektio.

Juu siis tuosta alapään muutoksesta.. Onko muilla käynyt niin, että tuo emättimen suuaukko on repsahtanut ja sieltä hmm.. roikkuu jotakin alempana kuin ennen? Vai onko minut vain a.) venytetty imukupilla b.) tikattu huonosti leikkaussalissa.

(Gynelle on aika parin viikon päästä..)

Ekan synnytyksen jälkeen meni 3vkoa ja toisen synnytyksen jälkeen puolitoista viikkoa, ei ollut repeämiä tms.. Ja värkki ei ole löystynyt kun olen tehnyt lantionpohjanlihastreeniä heti synnytyksen jälkeen.

Tuli tuosta kuivumisesta mieleen, kun joku siitä mainitsi...

eli älkää suihkutelko alapäätä liian paljoa (hygieniasta täytyy toki huolehtia!!), ettei vesi kuiveta liikaa alapäätä. Ite sorruin tohon liikaan suihkutteluun ja paikat pääs kuivuu... (tai saattohan syynä olla hormoonitki) vasta myöhemmin luin jostain, et liika suihkuttelu kuivattaa, kas kummaa, niinhän tuo kuivattaa ihoa muualtakin, miksei siis limakalvoja...

Itselläni juurikin repsottaa jotakin ylimääräistä kudosta ""sieltä"" pihalle. Mulla oli lyhyehkö ponnistusvaihe eikä imukupista tietoakaan, mutta niin vain repsottaa. Tämä kuriton kudos on juuri epparihaavan vieressä, että mahdollisesti liittyy juuri haavaan tai sen ompeluun jotenkin: ehkäpä se on syntynyt juuri leikatessa. No, kysyin jälkitarkastuksessa lääkäriltä, kun pelkäsin jo jotakin laskeumantapaista. Tämä sanoi, että joskus sellaisia mötiköitä vain jää alapäähän synnytyksen jälkeen. Eivät ole haitaksi ja ajan myötä palautuvat hieman. Mutta harmittaa silti, koska alapää näyttää ja tuntuu mielestäni melko ällöltä. Tosin makuuasennossa se kudos painuu aika nätisti sisään eikä repsota niin pahasti...

Mutta kannattaa varmistaa, ettei ole kyse mistään muusta, esim. laskeumasta...

No epparin vieressä se on minullakin. Ja roikkuu seisoessa. No, onneksi ei näy vaatteet päällä :)
Tarkastan nyt kuitenkin vielä lekurilta.

Kumma juttu muuten, että ei ompelemalla ole tuota alapäätä(kään) saatu kursittua suht nätiksi, sektiohaavasta puhumattakaan.

Leikannut lääkäri voisi mennä ompelukurssille.

Kirjoitin tuon äskeisen ""Linalle""-viestin...

Niinpä. Mulla on se itse eppariarpi todella siisti, mutta emättimen aukko muuttui hiukan vinoksi ompelun myötä. Eli ompeleet oli jotenkin hiukan liian kireellä tms. Samoin tuntuu, että sitä repsotusta ei olisi, jos ompeleita olisi ollut vielä muutama lisää... Voi kyllä olla, että osa ompeleista on vain sulanut liian aikaisin, jolloin kudokset eivät ""kasva"" yhteen. Niinkin voi kai käydä sulavien ompeleiden kanssa! No, tiedä häntä, mutta omalta osaltaan tämä kyllä nostaa kynnystä palata takaisin seksielämään...

Kirjoitin tuon äskeisen ""Linalle""-viestin...

Niinpä. Mulla on se itse eppariarpi todella siisti, mutta emättimen aukko muuttui hiukan vinoksi ompelun myötä. Eli ompeleet oli jotenkin hiukan liian kireellä tms. Samoin tuntuu, että sitä repsotusta ei olisi, jos ompeleita olisi ollut vielä muutama lisää... Voi kyllä olla, että osa ompeleista on vain sulanut liian aikaisin, jolloin kudokset eivät ""kasva"" yhteen. Niinkin voi kai käydä sulavien ompeleiden kanssa! No, tiedä häntä, mutta omalta osaltaan tämä kyllä nostaa kynnystä palata takaisin seksielämään...

Moro Lina, kyä ""siitä"" viä hyvä tulee!
Ja jos se o vaa niinku mun yläluameniki, naamankiristäjälääkäri ku vaa nauro mulle ja lähetti si kotiin nukkumaan.

Sulle se vois si sanoo, et mee vaa neito kotiis p*neen, hyvä se on ;)

Mää en kyllä muute tosta tavarastani oo viä kauheeta pulttia ottanu. Siis peilillä en kyllä mee vilaseen. Käsikopelolla tuntuu ihan omalta ja se kyä mulle piisaa.

Mun mielestä parasta vakinajumppaa on muute p*nemine. Nyt ku joutuu joka ehtoo myllään, ei paljoo päivällä enää tarvii mitää jumppia.

Piisaa ku vaa täyttää tiskikonetta ja pyykkikonetta jotta on sitte taas ehtoolla taas aikaa isin kanssa jumpata tota värkkiä.

Ihanaa viikonalkua muute kaikille.
Aivan komee keli o!

Yhteistyössä