Päikkärin hoitaja- vaihdos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
Tosi hankala keksiä kuvaavaa otsikkoa :saint:

Mutta siis tilanne tämä: päiväkoti aukesi nyt syksyllä kesätauolta ja heti alkajaisiksi yksi hoitaja oli jouduttu siirtämään toiseen päiväkotiin töihin ja yksi lto lähti opiskelemaan. Eli tilalle tuli kaksi uutta hoitajaa.

Päiväkodissa on kaksi ryhmää ja toinen hoitajista lähti toisesta ryhmästä, toinen toisesta. Näistä muutoksista ei informoitu etukäteen vanhempia.

Nyt vanhempainyhdistyksen ( kyllä meidän päiväkodilla on sellainen.. ) sähköpostilistalla kuohuu tästä asiasta - yleinen mielipide oli että päiväkodin johtajan olisi pitänyt informoida henkilökohtaisesti asiasta ja että vanhempien mielipidettä olisi pitänyt kuunnella.

Millaisen mielipiteen tämä herättää ?

Kuntatyönantaja kyllä voi varmasti tehdä asioista ihan ilman vanhempien lupaa. Eihän koulussakaan infota jos opet jää pois, vaihtuu, jää sairaslomalle. Pitäisikö olla fb:n tyylinen saitti, jolla jokainen hoitaja joutuisi tunnin välein kirjautumaan ja setvimään montako kuppia kahvia on juonut, minne menee illalla, onko ajatellut koskaan irtisanoutuvansa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Kuntatyönantaja kyllä voi varmasti tehdä asioista ihan ilman vanhempien lupaa. Eihän koulussakaan infota jos opet jää pois, vaihtuu, jää sairaslomalle. Pitäisikö olla fb:n tyylinen saitti, jolla jokainen hoitaja joutuisi tunnin välein kirjautumaan ja setvimään montako kuppia kahvia on juonut, minne menee illalla, onko ajatellut koskaan irtisanoutuvansa tms.

Sähköposteissa on myös spekuloitu yhden hoitajan sairaslomaa, jonka kuulemma täytyi johtua työuupumuksesta :snotty: Noh, oli oikeasti käsi kipsissä :whistle:

Ei tarvitse vanhemmille tuollaista ilmoittaa.... Miksi tarvitsisi? Joku voi äkillisestikin lähteä pois. Teille vanhemmille ei edes kuulu se miksi lähtivät pois.... Oletatko, että sinulta olisi kysytty lupa "saako maija vaihtaa työpaikkaa?" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

Sähköposteissa on myös spekuloitu yhden hoitajan sairaslomaa, jonka kuulemma täytyi johtua työuupumuksesta :snotty: Noh, oli oikeasti käsi kipsissä :whistle:

Kylläpä on pikkuisen liian uteliaita vanhempia... Tykkäisittekö, jos teidän asioitanne puitaisiin tuolla tavalla???

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Ei tarvitse vanhemmille tuollaista ilmoittaa.... Miksi tarvitsisi? Joku voi äkillisestikin lähteä pois. Teille vanhemmille ei edes kuulu se miksi lähtivät pois.... Oletatko, että sinulta olisi kysytty lupa "saako maija vaihtaa työpaikkaa?" :D

Mä en odota, kaikki muut vanhemmat odottavat kyllä.
Kysyn tässä palstan mielipidettä asiaan :snotty: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hah:

Kylläpä on pikkuisen liian uteliaita vanhempia... Tykkäisittekö, jos teidän asioitanne puitaisiin tuolla tavalla???

Mä laitoin sinne viestiä ettei meille kuulu pätkääkään heidän sairaslomansa. Yllättäen mun s- posteja ei ole noteerattu :laugh:

Mä en odota, kaikki muut vanhemmat odottavat kyllä.
Kysyn tässä palstan mielipidettä asiaan :snotty: :whistle:

Ok... Tosiaan aika sairaita vanhempia. Ei taida olla omaa elämää ollenkaan. Olen itse töissä myös lasten kanssa ja todella järkyttynyt moisesta.

Jotkut vanhemmat vaan kuvittelee, että päiväkodin henkilökunta on olemassa vaan heitä varten eikä hoitajilla voi olla muuta elämää tai oikeutta edes sairastaa.

Kyllä ehdottomasti lähikauppiaani on ilmoitettava tästä edes minulle miks ion poissa ja kuinka kauan! On myös kohtuullista, että saan tietää miksi oma lääkärini terveysasemalla vaihtui... hei haloo...

Mihin vanhemmilta olis pitänyt kysyä mielipidettä? Saako lähteä opiskelemaan? Ei se ole päiväkodin velvollisuus tollasista asioista kysellä ja infota jokaista sairaslomaa ja siirtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mihin vanhemmilta olis pitänyt kysyä mielipidettä? Saako lähteä opiskelemaan? Ei se ole päiväkodin velvollisuus tollasista asioista kysellä ja infota jokaista sairaslomaa ja siirtoa.

vanhemmilta olisi pitänyt kysyä etukäteen sopiiko että tämä toinen hoitaja lähtee toiseen päiväkotiin ja sehän ei sopinut sillä asista väsättiin ihan addressi :snotty: Tämän opiskelemaan lähtevä tilannetta ei tässä käsitelty.

Niin eikä päiväkodin johtaja tai toiset työkaverit saa kertoa vanhemmille miksi joku on pois ilman ko. henkilön lupaa. Heitä sitoo vaitiolovelvollisuus myös toisiaan kohtaan. Minkä takia hoitajien asioita pitäisi saada puida yleisesti kaikkien kuullen, kun ette varmasti hyväksy sitäkään että teidän perheidenne asiat puitaisiin vastaavalla tavalla kertoen kaikille????

vanhemmilta olisi pitänyt kysyä etukäteen sopiiko että tämä toinen hoitaja lähtee toiseen päiväkotiin ja sehän ei sopinut sillä asista väsättiin ihan addressi :snotty: Tämän opiskelemaan lähtevä tilannetta ei tässä käsitelty.

Voi jessus. Tottakai hoitajalla on oikeus vaihtaa työpaikkaa! Onko vanhemmilla oikeus vaihtaa työpaikkaansa vai pysyvätkö nämä ikuisesti samassa paikassa sen takia, että asiakkaat haluaa? Kyllä luulee vanhemmat taas itsestänsä hieman liikoja. Tuo ei ole tervettä! Luultavast ivirikelasten äidit asialla ;)? heillä ei mitään tekemistä. Ihminen joka on itsekin töissä jossain ei vaan voi olla noin tyhmä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Jotkut vanhemmat vaan kuvittelee, että päiväkodin henkilökunta on olemassa vaan heitä varten eikä hoitajilla voi olla muuta elämää tai oikeutta edes sairastaa.

Kyllä ehdottomasti lähikauppiaani on ilmoitettava tästä edes minulle miks ion poissa ja kuinka kauan! On myös kohtuullista, että saan tietää miksi oma lääkärini terveysasemalla vaihtui... hei haloo...

MInustakin tuo oli niin sairasta ja itsekästä ajattelua, että kunnallisen päiväkodin johdon olisi pitänyt kysyä etukäteen.

Mä laitoin sinne sähköpostilistalle viestin, että miten he luulevat että päikyn johtaja kerkeää yhtään mitään muuta tekemään jos hänen täytyy olla henkilökohtaisesti vanhempia vastassa päiväkodilla :o Tätäkin siis odotettiin että johtaja itse olisi vastassa kertomassa syyn miksi näin toimittiin :snotty:

Kysynkin siksi tätä asiaa täällä, kun rupesin itse olemaan epävarma omasta järjenjuoksustani, kun koko muu äitisakki on tuota toista mieltä :o :|

MInustakin tuo oli niin sairasta ja itsekästä ajattelua, että kunnallisen päiväkodin johdon olisi pitänyt kysyä etukäteen.

Mä laitoin sinne sähköpostilistalle viestin, että miten he luulevat että päikyn johtaja kerkeää yhtään mitään muuta tekemään jos hänen täytyy olla henkilökohtaisesti vanhempia vastassa päiväkodilla :o Tätäkin siis odotettiin että johtaja itse olisi vastassa kertomassa syyn miksi näin toimittiin :snotty:

Kysynkin siksi tätä asiaa täällä, kun rupesin itse olemaan epävarma omasta järjenjuoksustani, kun koko muu äitisakki on tuota toista mieltä :o :|

Pidä vaan oma mielipiteesi! Vaikutat terveeltä ja siltä, että sinulla on omakin elämä etkä kuvittele omistavasi niitä hoitajia ja oikeutta heidän asioihinsa :D

Voi hyvä luoja on sulla pienet ongelmat :headwall:

Mun lapsen päiväkoti muutti uusiin tiloihin enne oli joku 30 hoitajaa ja 50 lasta nyt on 60 hoitajaa ja yli sata lasta. Revi siitä montako uutta naamaa näkyy JOKA PÄIVÄ JA PITKJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Voi hyvä luoja on sulla pienet ongelmat :headwall:

Mun lapsen päiväkoti muutti uusiin tiloihin enne oli joku 30 hoitajaa ja 50 lasta nyt on 60 hoitajaa ja yli sata lasta. Revi siitä montako uutta naamaa näkyy JOKA PÄIVÄ JA PITKJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Luitkohan sä tätä ketjua ollenkaan :saint:

Pidä vaan oma mielipiteesi! Vaikutat terveeltä ja siltä, että sinulla on omakin elämä etkä kuvittele omistavasi niitä hoitajia ja oikeutta heidän asioihinsa :D

Olen itskein hoitoalalla ja tiedän miten kunnallisella puolella toimitaan - en vaan jaksa ymmärtää miten niin moni muista vanhemista on hurahtanut siihen uskoon että nyt pitää olla tiukkana ja jatkaa addressien tekoa.

he ovat pommittaneet myös päiväkodin johtajaa viestein ja soitoin - sieltä on kuulemma ihan hermostuttu aiheeseen :snotty: :whistle:

Voi päiväkodin johtaja parkaa :( itse aloitin vuosi sitten työt Pph:na ja yksi perhe hermostui todenteolla, kun saivat minulta hoitopaikan ja syy miksi minä en kelvannut (silloin eivät olleet minua edes tavanneet vielä!) oli yksinkertaisesti se, että olin vasta 20v täyttämässä ja juuri valmistunut mutta kuitenkin omasta mielestäni erittäin innokas. Levittelivät ikäviä juoruja pitkin kylää ja pommittivat johtajaa koko syksyn. Johtajalla on kädet täynnä muutakin touhua... No tässä kävi erikoinen käänne: Lapset alkoivat viihtymään minulla niin hyvin, että vanhemmat pyysivät anteeksi johtajalta ennakko luulojaan :)

Vähän aiheen vierestä mutta viitaten juuri tuohon johtajan häiriköintiin.. Ei ne johtajat periksi anna tuossa asiassa vaikka kuinka pommittaisivat. AInoastaan vanhemmat tekevät itsestään naurunalaisia.