V
vieras
Vieras
Mulla nyt kolmatta kertaa ruusu tämän vuoden puolella, pääseekö siitä koskaan eroon? Miten sulla on ruusu ilmennyt, millainen hoito ja onko uusiutunut?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Vyöruusu on Herpes Zoster -viruksen aiheuttama infektio, ei siis bakteerin aiheuttama. Ruusun taas aiheuttaa bakteeri. Ihan vaan sivuhuomautuksenaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla on ollut bakteerin aiheuttama vyöruusu, tuli jonkin pimpparin pistosta. Se uusiutui pari-kolme kertaa ihan peräkkäin ja sen jälkeen ei ole näkynyt. Tosin samassa kohtaa missä se pisto oli,on nykyään verenpurkaumia raskauden myötä, muuten ei ole ei edes toisessa jalassa vain siinä kohtaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Vyöruusu on Herpes Zoster -viruksen aiheuttama infektio, ei siis bakteerin aiheuttama. Ruusun taas aiheuttaa bakteeri. Ihan vaan sivuhuomautuksenaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla on ollut bakteerin aiheuttama vyöruusu, tuli jonkin pimpparin pistosta. Se uusiutui pari-kolme kertaa ihan peräkkäin ja sen jälkeen ei ole näkynyt. Tosin samassa kohtaa missä se pisto oli,on nykyään verenpurkaumia raskauden myötä, muuten ei ole ei edes toisessa jalassa vain siinä kohtaa.
:saint:
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:Tulipeikko: Sulla ei ole se sitten uusiutunut? Saitko jonkun antibioottikuurin siihen ja kuinka pitkän?
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:Onneksi tiedän jo ensioireista hakeutua nykyään lääkäriin. Mullakin se ruusu tulee toisen silmän yläpuolelle eli melko vakavaan paikkaan, mutta tosiaan joka kerta vain ollut siellä ihon alla eikä ole ollut kovin kipeä. Hoidoksi olen joka kerta saanut 7 päivää antibioottia, mutta kun netistä lukee, niin hoitona 6-8 viikkoa antibioottia, mutta kai lääkäri sitten tietää mitä tekee...?
Alkuperäinen kirjoittaja jänö:Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:Onneksi tiedän jo ensioireista hakeutua nykyään lääkäriin. Mullakin se ruusu tulee toisen silmän yläpuolelle eli melko vakavaan paikkaan, mutta tosiaan joka kerta vain ollut siellä ihon alla eikä ole ollut kovin kipeä. Hoidoksi olen joka kerta saanut 7 päivää antibioottia, mutta kun netistä lukee, niin hoitona 6-8 viikkoa antibioottia, mutta kai lääkäri sitten tietää mitä tekee...?
Minua kiinnostaisi tietää, minkä nimistä lääkettä olet saanut?