Päihderiippuvainen mies, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HomeAlone89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HomeAlone89

Vieras
Laittakaapa kokemuksia päihderiippuvaisesta miehestä. Minun mieheni on hyvin lievästi sellainen, mutta jotenkin tuntuu, että tilanne pahenee koko ajan.

Pääosin vetää siis alkoholia, mutta välillä jotain muutakin. Joskaan ei kotona, se olisikin välitön ero.

Alkoholimäärät nykyään suunnilleen semmosta 4-5 olutta illassa, viikonloppuna yleensä ainakin toisena iltana kunnon kännit. Tuohon päälle sitten jotain huumeiden viihdekäyttöä.

Kun tavattiin joi useemmein kännit, mutta tissuttelua ei ollut arkipäivinä pahemmin (ehkä jos työvuorot salli, niin jotain).

Työt hoitaa, on hyvä isä, on hyvä mies... mut en mä oikein tätä kauaa voi katsella. Lapset on nyt 3 ja 5. Kyllä ne kohta alkaa tajuamaan vähän liikaakin.

Rehellisesti sanottuna... 99 prosenttia tapauksista niin tossa ei ole mitään tehtävissä.

Mutta sun on pakko sanoo, että tuo ei vetele. Ja jos ukko ei ees yritä, se on sitten "soromnoo". Valitettavasti liian moni nainen luulee kuuluvansa siihen yhteen prosenttiin.

Laittakaapa kokemuksia päihderiippuvaisesta miehestä. Minun mieheni on hyvin lievästi sellainen, mutta jotenkin tuntuu, että tilanne pahenee koko ajan.

Pääosin vetää siis alkoholia, mutta välillä jotain muutakin. Joskaan ei kotona, se olisikin välitön ero.

Alkoholimäärät nykyään suunnilleen semmosta 4-5 olutta illassa, viikonloppuna yleensä ainakin toisena iltana kunnon kännit. Tuohon päälle sitten jotain huumeiden viihdekäyttöä.

Kun tavattiin joi useemmein kännit, mutta tissuttelua ei ollut arkipäivinä pahemmin (ehkä jos työvuorot salli, niin jotain).

Työt hoitaa, on hyvä isä, on hyvä mies... mut en mä oikein tätä kauaa voi katsella. Lapset on nyt 3 ja 5. Kyllä ne kohta alkaa tajuamaan vähän liikaakin.

Mikäli päihteet alkaa häiritä perhe- elämää tai työ- elämää, kannattaa varmaan lähteä lätkimään. En nyt ehkä sitä ennen hötkyilisi. Noin pienten lasten kanssa voi elämä olla stressaavaa ja mies kuvittelee "rentoutuvansa" alkoholin avulla. Voi olla, että tilanne paranee tai voi olla, että se pahenee. Voit toki koittaa keskustella asiasta, mutta muista, että miehesi tekee itse valintansa. Sinä voit kertoa mille sinusta tuntuu.

Minkä ikäinen mies? Jos on yli 30v niinkuin arvaisin, niin aika paha.

Mä olisin enemmän huolissani noista huumeista. Ensinnäkin, se on sitten jo rikollista touhua. Siitä voi mennä duuni alta. Että siihen liittyy muutakin.

Mun mies menetti 25-vuotiaana duuninsa kun jäi huumetestissä kiinni kannabiksesta. Siis ihan naurettavaa, hän oli ulkomaanmatkalla poltellut muutaman kerran. Suomessa ei koskaan. Alkoakin käytti hyvin vähän. Tuon mitättömän hairahduksen takia menetti todella hyvän työn. Onneksi hommat muuten kääntyi parhainpäin, mutta huumeiden kanssa kyllä kannattaisi olla extra-varovainen jo ihan ton takia.

Rehellisesti sanoen pidän Suomen huumelakeja aika hassuina. Kannabishan muutenkin näkyy aika pitkään ja siitä tosiaan voi saada potkut. Ite en ole koskaan edes kokeillut ja mun mies oli käyttänyt tuolloin muutaman kerran.

Minkä ikäinen mies? Jos on yli 30v niinkuin arvaisin, niin aika paha.

Mä olisin enemmän huolissani noista huumeista. Ensinnäkin, se on sitten jo rikollista touhua. Siitä voi mennä duuni alta. Että siihen liittyy muutakin.

Mun mies menetti 25-vuotiaana duuninsa kun jäi huumetestissä kiinni kannabiksesta. Siis ihan naurettavaa, hän oli ulkomaanmatkalla poltellut muutaman kerran. Suomessa ei koskaan. Alkoakin käytti hyvin vähän. Tuon mitättömän hairahduksen takia menetti todella hyvän työn. Onneksi hommat muuten kääntyi parhainpäin, mutta huumeiden kanssa kyllä kannattaisi olla extra-varovainen jo ihan ton takia.

Rehellisesti sanoen pidän Suomen huumelakeja aika hassuina. Kannabishan muutenkin näkyy aika pitkään ja siitä tosiaan voi saada potkut. Ite en ole koskaan edes kokeillut ja mun mies oli käyttänyt tuolloin muutaman kerran.

Miehesi työnantaja on rikkonut lakia. Ensisijaisesti hänet olisi pitänyt ohjata hoitoon eikä suinkaan irtisanoa, erityisesti siitä syystä, ettei hän työskennellyt päihtyneessä tilassa eikä näinollen aiheuttanut vaaraa kenellekkään.
Tämän lisäksi testistä pitää imoittaa pari viikkoa etukäteen, joten ihan yllätyksenä se ei voinut tulla.

Itse pidän naurettavana sitä, että jengille syötetään morfiinijohdannaisia kipulääkkeitä ämpärillinen, mutta sitten jeesustellaan kannabiksen käytöstä. Tässäkin asiass tuntuu, että koko yhteikunnan logiikka on kadoksissa.

Miehesi työnantaja on rikkonut lakia. Ensisijaisesti hänet olisi pitänyt ohjata hoitoon eikä suinkaan irtisanoa, erityisesti siitä syystä, ettei hän työskennellyt päihtyneessä tilassa eikä näinollen aiheuttanut vaaraa kenellekkään.
Tämän lisäksi testistä pitää imoittaa pari viikkoa etukäteen, joten ihan yllätyksenä se ei voinut tulla.

Itse pidän naurettavana sitä, että jengille syötetään morfiinijohdannaisia kipulääkkeitä ämpärillinen, mutta sitten jeesustellaan kannabiksen käytöstä. Tässäkin asiass tuntuu, että koko yhteikunnan logiikka on kadoksissa.
Yleensä niitä morfiinijohdannaisia syötetään todella koviin kipuihin kun taas kannabista huvikäyttöön.

Suosittelen lämpimästi vertaisapua.

Miehellä katsotaan kohtalaiseksi alkoholin kulutuksen jos 2 annosta/pv tai 14 annosta/vk. Suurkulutuksesta puhutaan kun päivittäinen 6-7 annosta ja 24 annosta/vk. Miehesi alkoholinkäyttö on suurta ja aiheuttaa terveyshaittoja.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mä oon luullut että huumetestejä tehdään vain työhöntulotarkastuksessa, ei enää myöhemmin jos ei ole syytä epäillä.

Jaa-a, tästä on n. 15 vuotta joten en ihan muista miten se meni. Taisi olla vuokrafirmalta pätkäduunissa ja sitten oltiin ottamassa vakiduuniin. Päätti sitten siihen väliin vetää loman kun se tuli otolliseen aikaan.

Sitten loman jälkeen lääkärintarkastus ja huumetesti ja kiinni jäi. Muistan ettei ees käynyt mielessä toi vaihtoehto. Tyhmyyttähän se oli sitten, kaipa siitä huumetestistä oli sitten informoitu. Mun mielestä se tuli yllättäen.

Saatikka sitten se, millaisia ongelmia alkoholi maassamme aiheuttaa. Puolet poliisin ajasta menee siihen. Huumepuolelta oletan, että kannabiksen perässä juokseminen työllistää eniten. Suurelle osalle suomalaisia se on yhä "huume kuin huume".

Mutta se on vaan poliittinen itsemurha ajaa löysempää huumepolitiikkaa. Asenteet ovat niin tiukassa. Mut vähintä mitä vois tehdä, olisi kuitenkin se, ettei kenenkään elämä menisi pilalle moisen harmittoman "rikoksen" takia.

Aloittajan miehen alkon käyttö on kyllä melkoista. Jossain elämänvaiheessa ehkä menettelisi, mutta ei tuo kohtuukäytön rajoissa ole.

Tiedät ilmeisesti paremmin kun ammattilaiset koska pystyt kyseenalaistamaan tiedon. Lisää asiasta löytyy hakusanalla alkoholin suurkäyttö.
Olen ammattilainen :) Euroopassa on normaalia, että päivän mittaan menee se pullollinen vinkkua. Onko siis jokainen ranskalainen ja italialainen alkoholisti?

Ja mitä kannabikseen tulee, kukaan ammattilainen ei pidä sitä huumeena. Mutta sitä ei oikeen kukaan uskalla sanoa, saattas mennä duunipaikka :D

Olen ammattilainen Euroopassa on normaalia, että päivän mittaan menee se pullollinen vinkkua. Onko siis jokainen ranskalainen ja italialainen alkoholisti?

Ja mitä kannabikseen tulee, kukaan ammattilainen ei pidä sitä huumeena. Mutta sitä ei oikeen kukaan uskalla sanoa, saattas mennä duunipaikka
Päihdetietouden ammattilainen käyhän tutustumassa Ranskan ja Italian alkoholikulttuuriin. Mitä kannabikseen tulee niin varmasti ammattilaiset eli käyttäjät puhuvat "hyvän" asian puolesta.

Saatikka sitten se, millaisia ongelmia alkoholi maassamme aiheuttaa. Puolet poliisin ajasta menee siihen. Huumepuolelta oletan, että kannabiksen perässä juokseminen työllistää eniten. Suurelle osalle suomalaisia se on yhä "huume kuin huume".

Mutta se on vaan poliittinen itsemurha ajaa löysempää huumepolitiikkaa. Asenteet ovat niin tiukassa. Mut vähintä mitä vois tehdä, olisi kuitenkin se, ettei kenenkään elämä menisi pilalle moisen harmittoman "rikoksen" takia.

Aloittajan miehen alkon käyttö on kyllä melkoista. Jossain elämänvaiheessa ehkä menettelisi, mutta ei tuo kohtuukäytön rajoissa ole.

Voi olla, että löysemmän huumepolitiikan ajanminen ei ole järkevää. Tai ainakin kannattanee seurata mihin se johtaa muissa maissa.

Yhteistyössä