Pahoittelen,mutta löysin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Netistä löytyy myös tosi päteviä sivuja joissa kiistetään juutalaisten joukkomurha ja koko tuhoamisleirien olemassa olo. Ap varmaan ostaa nekin tiedot ihan mukisematta?
 
e025.gif


Tällaisen paskan jauhannan seuraaminen voi olla hyvinkin viihteellistä!
Ottaako joku muu poppareita? *tarjoaa*
 
Popparia voin ainakin ottaa: Sen enempää itse rokotuskohuun kantaa ottamatta ihmettelen vaan sitä, miten rokotuksen puolesta puhujat saavat laittaa linkkiä linkin perään ja niihin pitäisi uskoa ehdoitta, sen sijaan rokotuksen riskeistä kertovat linkit rinnastetaan automaattisesti kiihkososialistien sivustoihin tai muuhuun "huuhaa"-osastoon.

Niinhän sitä sanotaan, että Raamatustakin löytyy aina lause tukemaan omaa teoriaa ja löytyy myös vastalause samaiseen teoriaan. Järkeä saa käyttää, vaikkemme asiantuntijoita olekaan!
 
Yleisö saattaa vaarantaa influenssarokotekampanjoiden tehokkuutta liittämällä virheellisesti samanaikaisia ja asiaan liittymättömiä terveystapahtumia rokotteisiin, päätellään Lancet-lehdessä juuri julkaistussa artikkelissa.

"Huolimatta siitä, ottaako joku rokotteen, huonoja asioita sattuu ihmisille joka päivä ja yleensä melko ennustettavasti. Uusien rokotteiden todellisten turvallisuushuolenaiheiden tunnistamiseksi meidän täytyy selvittää ne lääketieteelliset tapahtumat, jotka tapahtuisivat myös ilman rokotusta."

Kansainvälinen tutkijajoukko 13 lääketieteellisestä laitoksesta ja terveysvirastosta arvioi lääketieteellistä dataa aiemmista tutkimuksista ja sairaalatietokannoista tunnistaakseen ne terveystapahtumat, jotka esiintyivät ilman mitään rokotetta. Arviointi osoitti, että haittavaikutusten esiintyvyydet vaihtelivat vuosittain, maittain sekä populaation iän ja sukupuolen mukaan.

Tunnistettu ongelma oli se, että lääketieteellisiä tapahtumia koskeva julkinen huoli voi häiritä tärkeitä rokoteohjelmia, vaikka rokote ei olekaan tapahtumien syy. Eräs esimerkki on vuoden 2006 kausi-influenssakampanjan keskeyttäminen Israelissa, missä tapahtui neljä kuolemaa 24 tunnin sisällä immunisaatiosta. Kuolemantapausten ja läheisen rokotusajankohdan niputtaminen johti maailmanlaajuiseen uutisointiin, julkiseen pelkoon ja vahingoitti rokotekampanjaa.

Kaikki neljä kuollutta potilasta kuuluivat ryhmään, jolla oli jo suuri äkkikuolemariski iän ja taustalla olleiden lääketieteellisten tilojen takia. Kuolemat olivat sydänperäisiä, ja niiden määrä oli pienempi kuin normaalisti odotettaisiin tällaiselle suuren riskin populaatiolle. Tapausten lisätutkimus osoitti, että kuolemantapauksen esiintyvyys tässä riskiryhmässä on suurempi kuin yksi tuhatta yksilöä kohti samana ajanjaksona. Tämän perusteella odotettaisiin tapahtuvan sattumanvaraisesti 20 yhtäaikaista kuolemaa 24 tunnin sisällä immunisaatiosta.

Tekijät tutkivat uudelleen vuosien 1976-1977 sikainfluenssarokoteohjelman aikana esiin tulleita huolenaiheita. Tuossa kampanjassa rokotteeseen liittyi Guillian-Barre -oireyhtymätapausten lisääntyminen, joissa kehon immuunijärjestelmä virheellisesti hyökkää hermokudosta vastaan.

Normaalisti noin yksi 100 000 ihmisestä sairastuu joka vuosi. Jos Yhdysvalloissa rokotetaan 100 miljoonaa ihmistä influenssarokotekampanjassa, tämän taustaesiintyvyyden perusteella odotettaisiin 215 uutta sairastapausta kuuden viikon sisällä rokotuksesta. Näitä odotettaisiin, oli rokotetta annettu tai ei.

"Se, että raportoidaan edes murto-osa suuresta tapausmäärästä immunisaation jälkeisinä haittavaikutuksina, aiheuttaisi medianäkyvyyden avustamana todennäköisesti suurta julkista huolestuneisuutta, vaikka tällaisten tapausten esiintyminen olisi täysin ennustettavaa ja olisi sattunut ilman massakampanjaakin."

"Pandeemisen rokotuskampanjan kiihkossa yleisö ei ole hyvä arvioimaan suhteellista riskiä tai tajuamaan, että päivänselvästi jotkut ihmiset kuolevat tai sairastuvat vakavasti joka päivä. Asettamalla taustaesiintyvyyden oikeaan asiayhteyteen, tahdomme auttaa ihmisiä tekemään tietoon perustuvaan päätökseen influenssarokotusten suhteen."

Lähde: ScienceDaily
 
Ja aivan yhtä lailla kausi-influenssaan kuolee joka vuosi ihmisiä. Samoin flunssaan, joka saadaan jonottamalla pakkasessa ja viimassa paniikissa sikainfluenssarokotetta. Kuten sanoin, jokaiselle argumentille löytyy vasta-argumentti.
 
Kertoo jo alkusanat aika paljon siitä, miten "puolueetonta tietoa" toi linkki jakaa:

"Tosi kertomuksia pienestä ihmisestä korporaatioiden hallitsemassa maassa, jossa oikeus ei kohtaa yksilöä"


Jos Suomi oikeusvaltiona ei miellytä, sopii vapaasti muuttaa vaikka Jenkkilään, jostain Guatemalasta tai arabivaltiosta puhumattakaan.
 
Kauan minäkin olin tuota mieltä ja varma ettemme ota.
Tostaina sen kuitenkin otin. Olen ollut aivan naatti siitä saakka ja kylmää. Huomenna olisi selvittävä töihin, saas nähdä kuinka onnistuu. Tuntuu raskaalta ajatuskin lähteä polkemaan pyörällä viisi kilsaa ja olla päivä töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Ja aivan yhtä lailla kausi-influenssaan kuolee joka vuosi ihmisiä. Samoin flunssaan, joka saadaan jonottamalla pakkasessa ja viimassa paniikissa sikainfluenssarokotetta. Kuten sanoin, jokaiselle argumentille löytyy vasta-argumentti.

Nämä rokotekriittisten vasta-argumentit on monilta osin osoittautuneet vääriksi ja kumottu, mutta silti ne samat asiat putkahtaa täällä esiin uudelleen ja uudelleen. Rokotemyönteisten argumentit on taas paremmin perusteltuja eikä samanlaista tyhjän jankutusta.
 
Suosittelen kyllä ottamaan rokotteen, ainakin perheen pienimmille. Kauhean rääkin toivottavasti välttävät.
Päivystyksessä näkee niin valtavan huonossa kunnossa olevia lapsia ja nuoria aikuisia ettei kausi-influenssan aikana ikinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Ja aivan yhtä lailla kausi-influenssaan kuolee joka vuosi ihmisiä. Samoin flunssaan, joka saadaan jonottamalla pakkasessa ja viimassa paniikissa sikainfluenssarokotetta. Kuten sanoin, jokaiselle argumentille löytyy vasta-argumentti.

Nämä rokotekriittisten vasta-argumentit on monilta osin osoittautuneet vääriksi ja kumottu, mutta silti ne samat asiat putkahtaa täällä esiin uudelleen ja uudelleen. Rokotemyönteisten argumentit on taas paremmin perusteltuja eikä samanlaista tyhjän jankutusta.

Et tainnut lukea aiempaa kommenttiani, jossa nimenomaan sanoin etten ota kantaa rokotteeseen, katsottakoon se sitten rokotekriittisyydeksi.

Jankkaamiseksi tämä kuitenkin menee, olen lukenut myös melkoisen monta "tyhjän jankutusta" rokotemyönteisiltä ihmisiltä. Annoin vain ylempänä esimerkin siitä, miten argumenteille löytyy (ihan järkeväkin) vasta-argumentti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Ja aivan yhtä lailla kausi-influenssaan kuolee joka vuosi ihmisiä. Samoin flunssaan, joka saadaan jonottamalla pakkasessa ja viimassa paniikissa sikainfluenssarokotetta. Kuten sanoin, jokaiselle argumentille löytyy vasta-argumentti.

Nämä rokotekriittisten vasta-argumentit on monilta osin osoittautuneet vääriksi ja kumottu, mutta silti ne samat asiat putkahtaa täällä esiin uudelleen ja uudelleen. Rokotemyönteisten argumentit on taas paremmin perusteltuja eikä samanlaista tyhjän jankutusta.

Et tainnut lukea aiempaa kommenttiani, jossa nimenomaan sanoin etten ota kantaa rokotteeseen, katsottakoon se sitten rokotekriittisyydeksi.

Jankkaamiseksi tämä kuitenkin menee, olen lukenut myös melkoisen monta "tyhjän jankutusta" rokotemyönteisiltä ihmisiltä. Annoin vain ylempänä esimerkin siitä, miten argumenteille löytyy (ihan järkeväkin) vasta-argumentti.

En viitannut sinun kommenttiisi vaan yleensä rokotuskriittisiin. Toki aina voidaan vasta-argumentteja esittää, mutta olen sitä mieltä että ne pitäisi kyetä järkevästi perustelemaan ja rokotekriittiset tähän harvoin pystyy. Sulla oli tuossa ihan hvyiä perusteluja, mutta en ymmärrä esimerkiksi tämän ketjun aloittajan tapaisia ihmisiä, jotka linkittävät saman sivuston viiteen eri kertaan ja eri ketjuun. Näitä samoja arvailuja on täällä ollut kuukausia ja ne on kumottu mutta aina ne vaan jostain esiin putkahtaa.
Esimerkiksi elohopean vaarallisuus tässä rokotteessa tuodaan aina esiin, vaikka
A) rokotteen sisältämä elohopea on vaarattomassa muodossa
B) se poistuu elimistöstä
C) jos se siis ylipäätään jäisi elimistöön ja olisi haitallisessa muodossa, olisi sitä joka tapauksessa rokotteessa vähemmän kuin yhdessä Itämeren silakassa



 
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Popparia voin ainakin ottaa: Sen enempää itse rokotuskohuun kantaa ottamatta ihmettelen vaan sitä, miten rokotuksen puolesta puhujat saavat laittaa linkkiä linkin perään ja niihin pitäisi uskoa ehdoitta, sen sijaan rokotuksen riskeistä kertovat linkit rinnastetaan automaattisesti kiihkososialistien sivustoihin tai muuhuun "huuhaa"-osastoon.

Niinhän sitä sanotaan, että Raamatustakin löytyy aina lause tukemaan omaa teoriaa ja löytyy myös vastalause samaiseen teoriaan. Järkeä saa käyttää, vaikkemme asiantuntijoita olekaan!

Niin täysi peesi tähän ja muihinkin kommentteihin.

Ihmisten on vaan helpompi olla itse ajattelematta ja mennä massan mukana ja vedota niihin asiantuntijoihin, jotka kannattavat rokotteita. Aina jaksetaan vedota siihen, että ilman lääkärin tai muun koulutusta ei ole oikeutettu asioita ajattelemaan tai kommentoimaan, samalla viitataan kintaalla sille että on myös lääkäreitä jotka eivät kannata rokotteita. Raamattu vertaus oli erinomainen.
 

Yhteistyössä