Tohtori: Rokote on vaarallisempi kuin sikainfluenssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Minä elän (edelleen) ilman rokotetta. Eli olenko minä normaali? Minä ole sairastanut vesirokon, lapset on rokotettu sitä vastaan. Kummat meistä on normaaleja? Miten näissä menee tuo logiikka? Yleensä pidän autossa turvavyötä, välillä unohdan sen, kumpi on normaalia elämää? Mutta aina hiomakonetta käyttäessä käytän suojalaseja koska oikeasti pelkään että jotain menee silmiin! Mutta tämä ei varmaan ole normaalia? Vai onko?
normaalia sinulle, kuten pointtina olikin.

ilmeisesti sinä et ole siis ollut päättämässä rokotetaanko teidän lapsenne vai ei, kun puhut nyt taas vain itsestäsi ja omasta rokotuksestasi.

edelleenkään en ole saanut vastausta siihen, miksi haluat rokottaa lapsen tavallista nuhaa varten? miksi ottaa rokote, jos et pidä tautia mitenkään vakavana tai haitallisena? eikö tavallisen nuhan välttely juuri ole sitä sinun mainitsemaasi hysteriaa?

no, oikeastaanhan tuolla aiemmin kyllä myönsit jo, että sikainfluenssa on mielestäsi verrattavissa vakavaan liikenneonnettomuuteen. ehkä sinulta ei sen suorempaa vastausta saa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa niin mikä se entiseen tapaan eläminen sitten on? :D Jos käy rokotteen ottamass n. 5 minuuttia elämästä eikö voi elää kuten ennenkin enää tämän jälkeen koskaan

tietysti voi :)

kyse olikin siitä, että joku ei ilmeisesti voi elää entiseen malliin ILMAN sitä rokotetta.

Elänhän minä, minun elämänmalliini kuuluu mm. tämä rokote, tulen ottamaan jatkossa muitakin lääkkeitä, tulen tupakoimaan jatkossa, minä siis elän entiseen malliin nyt ja aina :) Entiseen malliini ei kuulu vieroksua edellämainittuja asioita.

no, vastaan vielä, vaikka nämä sun pari kommenttiasi menee ihan ohi sen aiheen, mistä olen nyt timpan kanssa neljä sivua keskustellut.

jos et huomannut, kirjoitin yllä ILMAN rokotetta, joten esimerkkisi ei nyt oikein sovi tähän.

otitko sinäkin rokotteen vain siksi, koska pidät sikainfluenssaa ihan normaalina nuhana? =)

Olen lukenut koko keskustelun, mutta minun pointtini tähän osallistua oli vain kysyä, että onko tämä rokote niin iso juttu, joka tekee a) entisestä elämästä epänormaalin, vai b) tekee normaalista elämästä mahdottoman tämän jälkeen? vai c) tuleeko tästä ihmiskunnan uusi aika, elämä ennen rokotetta ja elämä jälkeen rokotteen? d) Tuleeko tästä kenties uusi raamatun ajanjakso, uusi testamentti nro 2 jolloin kaikki muuttui?

Va voisiko olla, ettei tämä maailma niin merkittävästi muutukaan eikä edes kenenkään yksilön elämä tästä muutu sen ihmeellisemmäksi :)

Olen lukenut koko keskustelun, mutta minun pointtini tähän osallistua oli vain kysyä, että onko tämä rokote niin iso juttu, joka tekee a) entisestä elämästä epänormaalin, vai b) tekee normaalista elämästä mahdottoman tämän jälkeen? vai c) tuleeko tästä ihmiskunnan uusi aika, elämä ennen rokotetta ja elämä jälkeen rokotteen? d) Tuleeko tästä kenties uusi raamatun ajanjakso, uusi testamentti nro 2 jolloin kaikki muuttui?

jaa-a, miksi osoitit kommenttisi sitten minulle, noista aiheistahan minä en keskustellut lainkaan =)

jaa-a, miksi osoitit kommenttisi sitten minulle, noista aiheistahan minä en keskustellut lainkaan =)

En tiedä? Ehkäpä vastasin alimpaan viestiin, en ole pohtinut niin syvällisesti tätäkään asiaa miksi kommentoin :) Mitä kommentoin...Kenelle kommentoin? Teen hyvin paljon asioita pohtimatta. Nyt menen tuhoamaan lasten joulukalenterin suklaannälkääni ja pöhöttymään sohvalle bigbrother nimistä ohjelmaa katsellen.

edelleenkään en ole saanut vastausta siihen, miksi haluat rokottaa lapsen tavallista nuhaa varten? miksi ottaa rokote, jos et pidä tautia mitenkään vakavana tai haitallisena? eikö tavallisen nuhan välttely juuri ole sitä sinun mainitsemaasi hysteriaa?

Mä voin vastata omalta osaltani.
Lapset on rokotettu, aikuisia ei. Miksi? Koska me aikuiset emme kuulu sellaiseen ryhmään jolle rokotteita annetaan (vielä ).

Olemmeko eläneet normaalia elämää silti? Kyllä. Mies käy töissä, minä olen poikien kanssa kotona, käymme edelleen kaupassa, ystävillä, muskarissa, puistossa jnejne. Käytäisikö näissä vaikka lapsia ei olisi rokotettu? Kyllä kävisimme. En jaksa hysterisoida asioista. Miksi sitten rokotimme lapset? Koska influenssa ei ole "pikku nuha", mä en halua että mun lapseni ovat sairaana ja teen normaalin elämän puitteissa sen minkä voin sairauksia välttääkseni (emme esim lähde kylään sellaiseen paikkaan missä jyllää paskatauti. Miksi? Koska musta paskatauti on yksi viheliäisimmistä taudeista ja siksipä muuten kuopus on saanut rota-rokotteen). Miksi en ottaisi vastaan tarjottua ehkäisykeinoa tautia vastaan jos sellainen tarjotaan?

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Mä voin vastata omalta osaltani.
Lapset on rokotettu, aikuisia ei. Miksi? Koska me aikuiset emme kuulu sellaiseen ryhmään jolle rokotteita annetaan (vielä ).

Olemmeko eläneet normaalia elämää silti? Kyllä. Mies käy töissä, minä olen poikien kanssa kotona, käymme edelleen kaupassa, ystävillä, muskarissa, puistossa jnejne. Käytäisikö näissä vaikka lapsia ei olisi rokotettu? Kyllä kävisimme. En jaksa hysterisoida asioista. Miksi sitten rokotimme lapset? Koska influenssa ei ole "pikku nuha",

no toi mun kysymys ei sitten koskenut sinua, tai samalla tavoin ajattelevia.

se oli nimenomaan kohdistettu Timpalle, koska hän on monessa ketjussa taannoin pitänyt influenssasta huolissaan olevia ihmisiä hysteerikkoina, ja kertonut kyseessä olevan "ihan normaali nuha", johon sairastuminen on yhtä todennäköistä kuin saada meteori niskaansa.

siksi nyt tässä ketjussa olenkin ihmetellyt, miksi ihminen rokotuttaa lapsensa "ihan normaalia nuhaa" vastaan, kun vielä sairastumisriski on noinkin pieni... :D

selvennyksenä siis, että minun mielestäni influenssa ei ole nuhaan verrattava asia.

Yhteistyössä