Pahoitinko suotta mieleni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian herkkäkö tässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian herkkäkö tässä

Vieras
Poika vei meidän budjetissa suht kalliin lahjan kaverin synttäreille. Tämä kaveri näytti lahjaa äidilleen ja sanoi että meillähän on tämä jo. Kaverin äiti sanoi meidän kaikkien läsnäolessa että "Laitetaan se kiertoon". Jotenkin suututti. Onko ihan ok sanoa noin toisen tuomasta lahjasta??

Olihan tuo todella tökerösti sanottu.

Kun mun tyttö täytti 7 v, niin sanoin etukäteen että jos joku kaveri tuo sellaisen lahjan, joka hänellä jo on, niin hän kiittää kauniisti eikä sano että hänellä on jo sellainen. Näin myös teki, kun paketista tuli samanlainen Zhu Zhu hamsteri-rata hamstereineen joka hänellä jo oli. Ja jos ei olisi muistanut mitä sovittiin, niin olisin todennut että kivaa kun niitä on useampia tms.

[QUOTE="vieras";24127786]Vai tarkoittiko, että laitetaan kiertoobn se vanha lelu?? Ei kai kukaan voi noin tökerösti sanoa vieraan kuullen tämän antamasta lahjasta...[/QUOTE]

no tietty se uus lelu laitetaan kiertoon, avaamattomasta paketista saa huutiksessa paremmat rahat nääs.. :( empä ikinä kehtaisi sanoa moista, mieluummin koittaisin selitellä että voihan sun veljes saada sen vanhan sitten, tai että eihän se haittaa vaikka niitä on monta tms.

Oli kyllä tökeröä! Itse olen vastaavissa tilanteissa sanonut, että "no nythän meillä on niitä kaksi, niin hyvä että riittää kaverillekin toinen samanlainen, kun tulee kylään" tai jotain vastaavaa.

Olihan tuo todella tökerösti sanottu.

Kun mun tyttö täytti 7 v, niin sanoin etukäteen että jos joku kaveri tuo sellaisen lahjan, joka hänellä jo on, niin hän kiittää kauniisti eikä sano että hänellä on jo sellainen. Näin myös teki, kun paketista tuli samanlainen Zhu Zhu hamsteri-rata hamstereineen joka hänellä jo oli. Ja jos ei olisi muistanut mitä sovittiin, niin olisin todennut että kivaa kun niitä on useampia tms.

Meille kävi niin, että nuorempi tyttö sai samalla kertaa lahjaksi tismalleen samanlaiset lelut. :D Sellaiset keijukamerat. Todettiin vaan, että tunsipa vieraat meidän tytön hyvin, kun toivat molemmat ihan toiveiden lahjan. :rolleyes: Ja kivaahan se vaan on, että on kaksi, niin voi kaveri tai siskokin leikkiä samaa leikkiä. :D

Kyllä minäkin olisin pahoittanut mieleni ja tosi typerää käytöstä äidiltä. Mä olen lapsille sanonut että jos saavat jotain mitä jo on niin kiittävät vaan lahjasta eivätkä sano "että meillä tää jo on". Ja ilokseni olen huomannut, että joskus opetus menee perille asti :)

no en olisi suuttunut.Enkä tiennyt että tuollaisesta voi suuttua.mä oon itsekkin sanonut että laita kiertoon kun tulin ostaneeksi saman kirjan mikä sankarin perheellä jo oli.

Soita kaverin äidille ja sano että teillä kuulemma oli jo sama lelu joten voin ottaa takaisin ja antaa jollekin toiselle ettei jää käyttämättä. Piru mussa pistäisi antamaan takaisin ihan yhtä mauttomasti...

[QUOTE="hipp";24127855]no en olisi suuttunut.Enkä tiennyt että tuollaisesta voi suuttua.mä oon itsekkin sanonut että laita kiertoon kun tulin ostaneeksi saman kirjan mikä sankarin perheellä jo oli.[/QUOTE]

En tietenkään heille suuttumustani mitenkään näyttänyt vaan tuli siinä soperrettua jotakin että sitä voi käyttää vaikka varaosina. Oli sellainen pienistä osista koostuva lego-lautapeli.

[QUOTE="aloittaja";24127882]En tietenkään heille suuttumustani mitenkään näyttänyt vaan tuli siinä soperrettua jotakin että sitä voi käyttää vaikka varaosina. Oli sellainen pienistä osista koostuva lego-lautapeli.[/QUOTE]

no mutta pojot kotiin sitten sulle:D.Sankarin äitikin voi olla ollut hermostunut ja suusta tullut tuollainen "sammakko" josta joku voi loukkaantua.:)

[QUOTE="hipp";24127910]no mutta pojot kotiin sitten sulle:D.Sankarin äitikin voi olla ollut hermostunut ja suusta tullut tuollainen "sammakko" josta joku voi loukkaantua.:)[/QUOTE]

No mulle käy usein just noin, että jos vähän jännittää tai vaikka on jotenkin paljon touhua ja tohinaa eikä pysty aina keskittymään hyvin siihen mitä suusta pääsee, niin vahingossa tulee sanoneeksi jotain typerää. Vaikka siis ei tarkoittaisi mitään pahaa. Ja yleensä sitä ei kannata alkaa korjailemaan, koska se vain pahentaisi asiaa.

[QUOTE="hipp";24127855]no en olisi suuttunut.Enkä tiennyt että tuollaisesta voi suuttua.mä oon itsekkin sanonut että laita kiertoon kun tulin ostaneeksi saman kirjan mikä sankarin perheellä jo oli.[/QUOTE]

Siellä yksi sosiaalisesti taidoton tollo. :headwall:

Ja on ihan eri asia sanoa ITSE lahjasta, että laita vaan kiertoon, kun se, että lahjan saaja sanoo ÄÄNEEN niin.

[QUOTE="just";24128221]Siellä yksi sosiaalisesti taidoton tollo. :headwall:

Ja on ihan eri asia sanoa ITSE lahjasta, että laita vaan kiertoon, kun se, että lahjan saaja sanoo ÄÄNEEN niin.[/QUOTE]

tuota.jos en suutu kun joku sanoo noin,enkä ole sanonut niin tai sanomassa niin,muuta kuin silloin kun olen itse lahjan antanut,niin missä vaiheessa minusta tuli toiminnallani idiootti?

[QUOTE="hipp";24128260]tuota.jos en suutu kun joku sanoo noin,enkä ole sanonut niin tai sanomassa niin,muuta kuin silloin kun olen itse lahjan antanut,niin missä vaiheessa minusta tuli toiminnallani idiootti?[/QUOTE]

Kerroit ettet tiedä että sellaisesta voi suuttua. Silloin olet sosiaalisilta taidoiltasi typerä.

[QUOTE="just";24128390]Kerroit ettet tiedä että sellaisesta voi suuttua. Silloin olet sosiaalisilta taidoiltasi typerä.[/QUOTE]

niin.En usko että sankarin äiti sitä vittuillaikseen sanoi.Hermostuessaan ehkä möläytti.Vai kuvitteletko sinä että se lastenkutsuilla rupeaa päätään aukomaan lasten lahjoista?:D

Yhteistyössä