Pahin moka töissä?

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
mulla on käynyt muutamakin moka joita on pikkusen saanut hävetä...olin siis elintarviketehtaassa töissä ja opettelin tekeen sitä jauhelihamössöö mitä tulee lihapiirakkaan.
iso metalliastia täynnä raakaa jauhelihaa olis tarkotus nosturilla nostaa pataan kiehumaan ja siin piti olla tosi tarkkana et se varmana on paikoillaan.Minä sitten olin aivan varma et nyt se varmana on hyvin ja aloin sitten nostaan sitä liha-annosta.eiköös se koko höskä lämähtäny sieltä maahan ja ne lihat pitkin poikin lattiaa ja mun päälle.Ja samalla sekunnilla koko firman pomo päätti tulla tarkastaan miten työt etenee...pikkusen hävetti.
toinen kerta oli kun olin sitä jauhelihamassaa jo aikani keitellyt ja alko sujumaan niin tulikin tosi isot tilaukset ja massaa piti ehtiä päivän aikana keittään enemmän kun normaalisti.Mä sitten hiki hatussa keittelin massoja ja lopulta sain just viimisen massan pataan kiehumaan ennen kuin mun työvuoro päättyy että saavat sitten vielä iltavuorossa kuumaa massaa käyttöön.
Ehin sit just kotiovelle kun pomo soitti perään että et sit laittanu lainkaan mausteita tähän...joo en.koko padallinen massaa (satoja litroja) roskiin ja tilaukset jäi vajaaks.
Vika moka tais olla kun olin vuorovastaavana ja kaikki sujukin tosi kivasti n. viikon verran.Muistin kyllä vielä aamulla tarkistaa että kaikki toimii, mut jotenkin oli niin kiireinen päivä etten sit enää myöhemmin muistanu sen tarkemmin tarkkailla tuotantoo, tavaraa meni kerta raakana uuniin ja tuli kylmiöstä pakkaukseen.
Jossain vaiheessa sit alettiin ihmetteleen kun ei pakkaus päästä enää tullutkaan tavaraa mut raakaa kamaa kuitenkin menee uuniin koko ajan...tajusin sitten mennä kattomaan niin eikös se kuljetinhihna joka kuljettaa piirakat uunista kylmiöön ollu menny rikki ja sinne oli n. 2 tunnin ajan menny piirakat suoraan lattialle!Niitä oli siis polveen saakka siellä lattioilla, pikkusen nolona sain soittaa pomolle.
toisaalta sehän ei ollut mun vika et hihna meni rikki mut se oli mun vika etten muistanu käydä aina välillä kattomassa et sielläkin kaikki toimii...ton jälkeen sinne tulikin kamerat josta hihnat näkee muuallekin :) kummallista et silti ne aina vaan ottaa mut takas töihin!

mie vain
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
valmistelin potilasta tutkimukseen, ja oli tarkoitus laittaa "letku" potilaan peräsuoleen.tein työni ja lääkäri aloitti oman osuutensa, mutta tuli hetken kulutta luoksei ja sanoi " ei peräsuolta ole aikaisemmin tutkittu emättimen kautta" ööööhhhhhhhhh... ja potilas ei puhunut mitään
tällästä ei missään tapauksessa saa sattua menee uskottavuus pian , tuohan ois ku konitohtorilla käynti

toistuvat kirjoitusvirheet on saanu mut nolostumaan. tässä työssä pitää kirjoittaa joskus ihan luonnotonta tahtia kun kaikki ei tiiä mitä sanelu tarkottaa.
eräskin asiakas oli luvannut farkkurahaa tyttörelleen ja siitä tulikin arkkurahaa...

oon sanonu kolmesti huomenta.. yhelle ja samalle henkilölle.

Dementiayksikössä häslinki päällä ja kouluttamaton työkaveri. Piti jakaa päivälääkkeet päiväkahvilla ja koko ajan tarkkailla mitä ympärillä tapahtuu, käydä välistä kaatamassa lisää kahvia jne... Porukka oli vähän vaihtunut viikon sisällä osastolla ja jaoin sitten väärälle mummolle väärät lääkkeet. Onneksi huomasin mokan heti kun tuli se oikea dosetti sitten vastaan! Ei kun ambulanssi paikalle ja sitä ennen lääkärin ohjeen mukaan mummolle oksennuslääkkeet... Muuttui toimintatavat talossa sen jälkeen! Mummo kävi pari päivää huilaamassa sairaalassa ja pääsikin sitten itsenäisesti asumaan!

just
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
toistuvat kirjoitusvirheet on saanu mut nolostumaan. tässä työssä pitää kirjoittaa joskus ihan luonnotonta tahtia kun kaikki ei tiiä mitä sanelu tarkottaa.
eräskin asiakas oli luvannut farkkurahaa tyttörelleen ja siitä tulikin arkkurahaa...

oon sanonu kolmesti huomenta.. yhelle ja samalle henkilölle.
Sori, mutta miten ikinä voit työksesi kirjottaa puhtaaksi mitään, kun et hallitse kielioppia? Pisteen jälkeen iso alkukirjain jne

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Olin yksin yövuorossa päivystyspolilla ja me saadaan nukkuu jos ei oo asiakkaita. Oli hiljaista ja mä nukuin kunnes puhelin soi. Vastasin siihen et: Anne. Ois pitäny vastata xxx:n terveyskeskus lähihoitaja Anne xxxxx puhelimessa... :ashamed: :ashamed:
yövuorossa ei kannata nimellä vastata. kaikki hullut soittelee :|

sillon kun olin ea:ssa vastattiin vaan "ensiapu, hoitaja puhelimessa"

Hitsi mä en muista muita, mut tää on kyl niin nolo ettei tosi. olin grillillä töissä ja sellanen about 16v poju tuli siihen kioskin puolelle ja pyysi nakkia, sanoin et tuu toiselle luukulle, niin poju totee et ei kun nakkia.. hetken tavailin siinä ja sit se karjasee; EIKUN NÄKKIÄ!!! :xmas: ...ei mulla kuulossa mitään vikaa oo :whistle:

vitja ku hävetti :ashamed: :D

vieras
Minä olin kesätöissä pienessä it-firmassa ja sihteerin sairaslomapäivänä mun käskettiin faksaamaan yksi sopimuspaperi firmaan x. Faksissa oli käytössä lyhenteet mutta tulkitsin lyhenteet väärin ja faksasin sen sopimuksen firmaan y. Onneksi firmassa y oltiin sen verran fiksuja, että sieltä soitettiin heti perään ja sain laitettua faksin sinne oikeaankin osoitteeseen. Mutta hävetti aivan tajuttomasti ja meinasin tuolilta tippua, kun sieltä firmasta y soitettiin.

tiina
Perjantai-iltapäivällä juuri ennen kotiin lähtöä naputtelin pikaisesti vielä yliopistomme naispuoliselle proffalle meilin; ...matkalaskua varten tarvitsen vielä luottoyhtiösi laskun, pelkkä lentolippu ei riitä..
Oikoluin meilin heti lähetyksen jälkeen että siinä varmasti on kaikki, ja huomasinkin aika kivan kirjoitusvirheen; matkalaskua varten tarvitsen vielä luottoyhtiösi laskun, pelkkä lentopillu ei riitä..

hhhhhh
Olin Ahvenanmaalla leirintäalueen vastaanotolla töissä, ruotsin kieleni oli vähän hakusessa aluksi ja kerran kun eräät asiakkaat tulivat puhumaan, käsitin jostain syystä että he haluavat vuokrata veneen. Alkoinpa siinä veneitä kuvastosta esittelemään, kuva kerrallaan. He katsoivat toljottivat minua aikansa kunnes totesivat että olivat lähdössä, tulivat maksamaan loppulaskua ja palauttamaan avaimia.......Se oli vähän nolo tilanne.
Ja sattuipa siellä myös juhannuksen aikaan että kaikki mökit olivat tupaten täynnä ja keskellä yötä tuli väsynyt pariskunta lapsineen ja ilmoittivat että olivat varanneet mökin viikoksi. Kas vain, varaus olikin kirjassa, mutta väärän kuukauden kohdalla...........
Ja joo, olin 17-vuotias silloin :D

"Pikan"
Mä olin töissä yhdessä mainostoimistossa. Siellä laitettiin koneita uusiksi ja autoin niiden asennuksessa. Miespuolinen työkaveri pyysi, että antaisitko jakorasian (eli sen mihin voi laittaa monta piuhaa) Kuulin, että mies sanoi "sinäkin se olet jakorasia". Aloin hulluna huutamaan miehelle, että "mitä" ja mies siihen "niin, jakorasia". Minä aivan raivona tilittämään, että kuinka mies voi niin sanoa jne..... Lähdin ovet paukkuen pihalle :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Meillä taas vähän erilainen huumorintaju! Työkaveri pyysi kiireessä "jakorasiaa" oven raosta, niin tokaisin vaan et "ite oot"!!! Nauruksi meni :)

Blue
Mä olin kerran opiskeluaikana töissä puhelinfirmassa jossa hoidettiin perinteista markkinointia ja myyntiä, mutta myös eri firmojen asiakaspalveluihin tulevien soittoihin vastaamista. Mä hypin työtehtävästä toiseen siellä. Olin sit yhtenä päivänä ollut eka yhdessä asiakaspalvelussa ja puolesta päivästä siirryin myyntipuolelle. Eli siis soittelin ja myin tuotetta asiakkaille.

Tietokone soitti listaa läpi, eli mun piti vaan odottaa että joku vastaa. Siinä sit meni hetki odotellessa, oli semmoinen aika päivästä että porukkaa oli hankala saada kiinni. Sit yhtäkkiä puhelu yhdistyikin ja ihminen toisessa päässä vastasi. Olin kuitenkin tosi väsynyt luonastauon jälkeen (olin myös raskaana) ja olin miltei nukahtanut. Ja kun ihminen siis vastasi tyyliin Pirkko Miettinen niin sen sijaan että mun piti sanoa että "Jaana Pelkonen XX-yhtiöstä hyvää päivää, lähdin soittelemaan teille tästä hyvästä tarjouksesta.." niin sanoinkn että "XX-asiakaspalvelu Jaana Pelkonen hyvää päivää, kuinka voin auttaa?" :O Shit!! Se mummeli siellä langan toisessa päässä sitten jankkaamaan että MITÄ, ei hän soittanut minnekään vaan hänelle soitettiin!! Minä mutisin jotain verkkovirheestä, pyysin anteeksi ja suljin puhelimen ja HÄPESIN.. :ashamed:

Joskus vuosia sitten ollessani fotoliikkeessä töissä tuli useamman kerran sotkettua asiakkaiden kuvat päittäin kovassa kiireessä. Systeemi oli tosi huono ja mokia sattui liian paljon kiireessä. Yövuorossa varsinkin sattui ja tapahtui, kun oli tehnyt jo 13 tuntia putkeen, väsyi ja ote herpaantui.

Kerran kuvien joukossa oli mm. Renny Harlinin henk koht kuvat. Herra Harlin sadatteli tapahtumaa mm. Hesarin Nyt liitteen haastattelussa. Kyllä se kuvat takaisin sai. Joku ulkomaalainen ne palautti, kun tuli omia kuviaan etsimään. Ei se edes tajunnut kuka niissä kuvissa oli. Ymmärrän kyllä sapetuksen kun kuvissa oli myös sen hetkinen rakas ja oma poika.

"tyty"
Esittelin kasvorasvoja. Englannin kieliselle asiakkaalle yritin sitte selittää että tämä voide uudistaa ihoa. Vasta myöhemmin tajusin että olin selittänyt että tämä voide sisältää ihoa:D

Yhteistyössä