Pahin moka töissä?

• Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti

Mun pahin on ehdottomasti käynyt kun olin työharjoittelussa Espanjassa. Olin ollut siellä viikon ja mulla oli lauantaivuoro. Se toimisto oli auki lauantaisin klo 10-14 ja mun piti olla paikalla avaamassa ovet. Edellinen ilta oli mennyt hiukka pitkäksi...olin kämpillä klo 0750 aamulla ja todella kännissä. Olin kyllä laittanut herätyksen, mutta enpä siihen ollut herännyt. Klo 0945 havahduin sängystä edellisen illan bilevaatteet päällä ja meikit naamassa, että nyt on kiire. Kämppis yritti soittaa mulle taksia, mutta ei onnannut. Juoksin bussipysäkille tsekkaamaan aikataulut, mutta edellinen bussi oli just mennyt. Matkaa kaupungin läpi n 1,5km. Ei muuta kun juoksuksi. Olin perillä 1020 ja totta kai toinen pomo oli päättänyt ihan huvikseen tulla myös vähäksi aikaa töihin. Siinä se seisoskeli toimiston ulkopuolella parin asiakkaan kanssa ja viittoi mulle vaan että mene sisälle. Olin aivan kamalan näköinen, niissä edellisen illan vetimissä ja meikeissä ja olin tietenkin vielä pikku kännissä. NOLOTTI. Pomo ei ollut mua montaakaan vuotta vanhempi ja naureskeli vaan ja siis mähän tietenkin siinä pikku hiprakassa vielä hölötin sille ummet ja lammet kuinka oli ollut kiva ilta ja tapasin kivoja uusia ihmisiäkin jne... Maanantaina oli sitten edessä toimitusjohtajan puhuttelu. Onneksi rento kaveri ja sanoi, että muistaa kyllä ne alkuajat Espanjassa (oli siis suomalainen pomo) että kuinka silloin oli intoa bilettää ja sanoi, että yhden kerran saa mokata, mutta nyt tsemppiä, tämä ei saa toistua. Eikä toistunut. Siitä eteenpäin tuli kyllä oltua aika tarkkana siitä, että töissä oltiin ajoissa ja KUNNOSSA!! :ashamed: :whistle: Myöhemmin mietin, että en ikimaailmassa Suomessa palkkatyössä voisi kuvitella tekeväni mitään vastaavaa, mutta vahingosta viisastuu, vai miten se nyt meneekään... :saint:

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä jaoin yhden koko rapun väärää postia. Ihmettelin, et nimet ei täsmää ovissa. Ei ne useinkaan täsmää, joten ajattelin, et ei se mitään. Sit ihmettelin, et mainoskiellot ei täsmää. Silti jaoin aina alas asti. 20 asuntoa.

Ei siinä sit muuta ku pimputtelemaan. Sitä ennen yksi täti ehti huutaa mulle ikkunasta aika lujaa, että tuu takas, jaoit VÄÄÄRIN!

Huh
No ei toi mun mielestä kauhean noloa ole. Tollasta sattuu meiän talossa aika useinkin, ihan inhimillinen erehdys postinkantajalta mun mielestä.
Mä varmaan sit jaan teille. :xmas: Meidän toimipaikkaakin sanotaan käärmeenpesäksi, kun meillä on siel kaikki "priimukset" :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Mä jaoin yhden koko rapun väärää postia. Ihmettelin, et nimet ei täsmää ovissa. Ei ne useinkaan täsmää, joten ajattelin, et ei se mitään. Sit ihmettelin, et mainoskiellot ei täsmää. Silti jaoin aina alas asti. 20 asuntoa.

Ei siinä sit muuta ku pimputtelemaan. Sitä ennen yksi täti ehti huutaa mulle ikkunasta aika lujaa, että tuu takas, jaoit VÄÄÄRIN!

Huh
No ei toi mun mielestä kauhean noloa ole. Tollasta sattuu meiän talossa aika useinkin, ihan inhimillinen erehdys postinkantajalta mun mielestä.
Mä varmaan sit jaan teille. :xmas: Meidän toimipaikkaakin sanotaan käärmeenpesäksi, kun meillä on siel kaikki "priimukset" :D
Voi olla, mut ei pelkoo et joku valittais kun ketään ei haittaa :D

Pahin moka on tainnut sattua opiskeluaikoina kesätöissä. Olin yhdellä konepajalla töissä ja piti porata sellasella pystyporalla reikiä kappaleisiin. Meillä oli yleensä käytössä ohuet näppylähanskat, mutta siinä poralla olis pitäny käyttää kumihanskoja. Mun mielestä ne kumihanskat oli hiostavat ja kankeet, vaikee asetella pieniä kappaleita oikeeseen asentoon jne., joten mä en sitten vaihtanu hanskoja kun aattelin yrittää olla nopea. Kuinka ollakkaan lastu nappas kiinni hanskaan ja silmäräpäyksessä mun hanskani pyöri terän ympärillä riekaleina.
Jälkikäteen kuulin että joltain oli lähteny sormi vastaavasti, mä onneks selvisin parilla vertatihkuvalla hiertymällä.

Mie olen kerran nukahtanu yövuorossa... Tapana on siellä pikkunokosia ottaakki, silti puolittain hereillä, mut tuon yhen kerran vaivuin sikeään uneen ku oli NIIIN tylsää. :LOL: Toinen työntekijä sitte herätteli takas tähän maailmaan. :D

tälle mokalle en itse oikeastaan voinut mitään, mutta kerron sen kuitenkin. olin toimistossa töissä ja siinä selailin asiakkaan papereita hieman ajatuksissani, kunnes aloin ihmettelemään mistä nuo punaiset täplät on ilmestyny papereihin sitten tajusin että nenästäni oli alkanut tulemaan verta. olipa sitten mukava palauttaa paperit verisinä kun ei niistä ollut kopioita :snotty:

No mä oon nukahtanu työpaikalle :whistle: :wave: (piti olla valmiudessa)

Sitte mä oon maanu kaupan lattialla omistajan luvalla monena päivänä, kun siellä oli omistajan takia niin paha haju, (siis jopa vaarallinen) et raskaana ollessa meinas lähtä taju.

Nousin sitte aina palvelemaan ja pidin läpivetoa... :snotty:

Meillä on yks laite töissä joka huolletaan joka yö. Se on äärettömän tärkeä ja on myös tärkeää, että se laite on aamulla käyttö kunnossa.
Olen huoltanut sen varmaan satoja kertoja, mutta viime yönä olin vaan laittanu laitteen paikoilleen ja unohtanut kasata sen... Lisäksi olin täyttänyt sen täysin väärillä tarvikkeilla. :headwall: Eikä mulla ole mitään muisti kuvaa, että ne osat ois siitä puuttunut tai että oisin vääriä tarvikkeita sinne laittanu... Tosi nolo juttu! :ashamed: Sen siitä saa ku väsyneenä yrittää töitä tehdä. :/

Aaa ja kerran kirjoitin yövuoron jälkeen raporttia ja kirjoitinpa sitten siihen kesken raportin, että TERVEISIÄ KAIKILLE! Oikein isoilla kirjaimilla... Sit olin jatkanut raporttia normaalisti... :headwall: :LOL: Työkavereilla oli ollu naurussa pitelemistä kun rapsaa olivat lukeneet. :ashamed:

mä pistin yövuorossa väärälle potilaalle väärän insuliinin :ashamed: |O
huoneessa useampi insuliinihoitoinen diabeetikko ja parit erilaiset insuliinit oli mukana ja eikös ne mennyt väärille henkilöille

Vieras
Kaveri oli möläyttänyt työpaikallaan, että "..meni pasmat sekasi..". Eihän tossa sanonnassa mitään kummallista oo, mutta kaverini tiukkapipoisen työkaverin sukunimi sattuu olemaan Pasma.

olin vasta aloittanut uudessa ruokapaikassa ja asiakas tilasi minulta pihvin ja sanoi että haluaa sen well done.menin keittiöön kuohuksissani ja sanoin työkamulle että "luuleeko se etten tee pihviä hyvin kun tollee sanoi".kaveri alkoi nauramaan ja selitti mulle ,että tarkoitti pihvin kypsyyttä :ashamed:

vieras
Vastasin puhelimeen kilpailevan firman nimen. Harmiksi langan toisessa päässä oli pomon tuttu, jolla kännykässä numero valmiina. Iskin vaan luurin kiinni. Pomo ei sanonut mitään, mutta siirsi lankapuhelimen puhelut kaikki suoraan kännykkäänsä.

Phoebe
Nämä sattui mulle kun olin erään metallialan tehtaassa töissä. Mulle oli tullut tehtävä että pitää koota muutama kone heti koska niiden pitäisi lähteä Suomesta vielä samana päivänä. Mä aloin etsimään osia, ja yhtä en vaan löytänyt mistään. Kiersin koko jumalattoman kokoisen tehtaan päästä päähän kaksi kertaa, tarkastin varastohyllyt ja katsoin koneelta ja ja ja.. en löytänyt. Lopulta menin pomolle melkein itku kurkussa kertomaan että en tiedä missä ne osat on, ja kiirekin on jo aikamoinen. Pomo katsoi mua hetken aikaa ja sanoi sitten, että oli laittanut ne osat mun työpöydälle jo aamulla. Eihän ne koneet minnekään sinä päivänä lähteneet...

Toinen oli tapahtui samassa tehtaassa. Siellä oli tiukat turvallisuus määräykset, että varastohyllyillä ei kiipeillä... no, taas oli jumalaton kiire ja tarvittava osa oli ylimmällä hyllyllä. Trukkikuskia ei löytynyt mistään, joten päätin rohkeana tyttönä kiivetä hakemaan sen osan. Siellä sitten keikuin ties kuinka monen metrin korkeudessa, kun pomo, vielä isompi pomo ja liuta japanilaisia vieraita tuli tehtaan puolelle. Ja minä yläilmoissa. Saarna oli aikamoinen minkä tempustani sain.

Mä olin töissä yhdessä mainostoimistossa. Siellä laitettiin koneita uusiksi ja autoin niiden asennuksessa. Miespuolinen työkaveri pyysi, että antaisitko jakorasian (eli sen mihin voi laittaa monta piuhaa) Kuulin, että mies sanoi "sinäkin se olet jakorasia". Aloin hulluna huutamaan miehelle, että "mitä" ja mies siihen "niin, jakorasia". Minä aivan raivona tilittämään, että kuinka mies voi niin sanoa jne..... Lähdin ovet paukkuen pihalle :ashamed: :ashamed: :ashamed:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Mä olin töissä yhdessä mainostoimistossa. Siellä laitettiin koneita uusiksi ja autoin niiden asennuksessa. Miespuolinen työkaveri pyysi, että antaisitko jakorasian (eli sen mihin voi laittaa monta piuhaa) Kuulin, että mies sanoi "sinäkin se olet jakorasia". Aloin hulluna huutamaan miehelle, että "mitä" ja mies siihen "niin, jakorasia". Minä aivan raivona tilittämään, että kuinka mies voi niin sanoa jne..... Lähdin ovet paukkuen pihalle :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Se koira älähtää johon kalikka...

Mulla on ainaki yks tosi iso moka (ainaki mulle ittelle). Mutta aihe on niin tylsä, etten kerro tarkemmin.
Joka tapauksessa mokasta oli ansiotakin, firma nosti hintojaan ja myynti parani. Onneks asiakkaat ei häipyny hinnan korotuksen myötä..... Eli ei se kuites niin paha moka ollukkaan.
Paitsi asiakkaiden kannalta ajateltuna... :/

hoitsu
valmistelin potilasta tutkimukseen, ja oli tarkoitus laittaa "letku" potilaan peräsuoleen.tein työni ja lääkäri aloitti oman osuutensa, mutta tuli hetken kulutta luoksei ja sanoi " ei peräsuolta ole aikaisemmin tutkittu emättimen kautta" ööööhhhhhhhhh... ja potilas ei puhunut mitään

Yhteistyössä