Pahimmat synnytyksen jälkiseuraukset?

tuulituisku harmaana
Toisen lapsen jälkeen jälkisupistukset. Ja pukamavaivat olivat aivan kauheet. Hyvä että uskalsin vessaan mennä. Sattui niin vietävästi eikä mikään voide auttanu :'(
 
Tulehdus, joka johtui siitä, että puolet istukkapussista oli jäänyt sisälleni, vaikka papereissa lukee että jälkeiset täydelliset!! Kuumetta, kipua, tuskaa ja kuiviin vuotamista...

tikkien aukeaminen, istuminen oli mahdotonta...

nännit rikki, imettäminen yhtä tuskaa, rintatulehdus...

ummetus, häntäluuhun koski hirvittävästi...

Monen moista suurta ja pientä ikävää, mutta neljä ihanaa lasta kaiken tuskan arvoista .. kyllä!

:heart:
 
iso vaalee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 11:42 Sanna kirjoitti:
Kaikki mikä meni ohi viikoissa, on OK, mutta minusta kamalinta on se, että varmaan lopun ikääni saan kärsiä siitä, ettei pidätyskyky ole enää entisellään. LEnkkeilyn olen saanut unohtaa lirahtelun takia, joskus seksinkin aikana saattaa "kostua" vähän aiottua enemmän...
oletko yrittänyt lantionpohjan jumppaa? jos et niin ala ihmeessâ, tâllâ palstallakin on niitä jumppakuulia kehuttu, tohon pidätyskykyyn pitâis nimenomaan tulla helpotusta!
 
Äiti-04
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 22:11 Äiti-04 kirjoitti:
Jälkivuoto mitä tuli välillä kun esterin pyllystä. Sit kolme viikkoo synnytyksestä vuotoo alko tulee ku saavista kaataen ja eikun sairaalaan ambulanssilla ja kaavintaan. Jälkivuotoo kesti yhteensä 8 viikkoo. Eppari ei meinannu parantua ja mahtavan kokoiset pukamat vaivat. Eikö se 19 tunnin synnytys olisi riittänyt???
Taisi unohtua nuo jälkisupistukset...eivät olleet mukavia ollenkaan. Sitä ei enää muista mitä kaikkia vaivoja synnytyksen jälkeen oli kun siitä on jo aikaa 8kk.
 
Valtava maitotulva joka kesti lähes 3kk.
Maitoa tuli melkein litra päivässä ylimääräistä ja rinnat oli tosi kipeät. Pakko oli lypsää aina ennen syöttöä että vauva sai rinnasta kiinni. Sairastin myös pari rintatulehdusta kun maito pakkautui niin pahasti.

Episitomiahaava ja ne mukavat pukamat oisin kanssa jättänyt mielelläni väliin :/
 
Kanerva84
Kakilla käynti. :ashamed: Ei uskaltanu ponnistaa yhtään, pukamat oli niiiiiin kipeet. Levolacin avulla kävin turauttamassa kakit muutaman viikon ajan synnytyksestä. Ylipäänsä se alapääkipu oli välillä hermoja raastavaa.
 
Sandoval harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 21:29 iso vaalee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 11:42 Sanna kirjoitti:
Kaikki mikä meni ohi viikoissa, on OK, mutta minusta kamalinta on se, että varmaan lopun ikääni saan kärsiä siitä, ettei pidätyskyky ole enää entisellään. LEnkkeilyn olen saanut unohtaa lirahtelun takia, joskus seksinkin aikana saattaa "kostua" vähän aiottua enemmän...
oletko yrittänyt lantionpohjan jumppaa? jos et niin ala ihmeessâ, tâllâ palstallakin on niitä jumppakuulia kehuttu, tohon pidätyskykyyn pitâis nimenomaan tulla helpotusta!
Täällä toinen, joka kärsii lopunikäänsä pidätyskyvyn menetyksestä. -Kiitos synnytyksessä revenneen virtsaputken. Ja kyllä, olen tehnyt lantionpohjanlihaksia todella ahkeraan ihan fysioterapiassa asti, mutta minun ongelma ei korjaannu välttämättä edes korjausleikkauksella (jota odotellaan...).
 
Sandoval harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2005 klo 21:29 iso vaalee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 11:42 Sanna kirjoitti:
Kaikki mikä meni ohi viikoissa, on OK, mutta minusta kamalinta on se, että varmaan lopun ikääni saan kärsiä siitä, ettei pidätyskyky ole enää entisellään. LEnkkeilyn olen saanut unohtaa lirahtelun takia, joskus seksinkin aikana saattaa "kostua" vähän aiottua enemmän...
oletko yrittänyt lantionpohjan jumppaa? jos et niin ala ihmeessâ, tâllâ palstallakin on niitä jumppakuulia kehuttu, tohon pidätyskykyyn pitâis nimenomaan tulla helpotusta!
 
Cathryn harmaana
Mää vuosin tohon tyyliin esikoisen synnytyksen yhteydessä, kun jälkeisiä yritettiin ulos. Ne ei tullu ja lopulta piti hälyyttää lääkäri. Sitäkin jouduttiin ootteleen vaikka kuinka kauan. Nukutus ja kaavinta ja olin tosi kipee verenhukan ja kaavinnan takia. Vauvaa en jaksanu ollenkaan hoitaa sairaalassa, niin huonossa kunnossa olin. Mulle kans pussikaupalla verta ja nesteitä ja suonet turpos ja tulehtu ja sekin sattu ihan sairaasti! Päätä ku nostin tyynyltä, niin taju meni jo sillon.

Onneks kuopuksen synnytys helpompi, vaikka siinäkin repesin ihan härregoodisti elikkäs paljon. :eek: :x

Pelottaa jo toi ponnistus tästä kolmannesta ja sen aiheuttamat repeytymät... :'( (1. 55min ja 2. 22min)
 
Cathryn harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 10:10 Cathryn harmaana kirjoitti:
Mää vuosin tohon tyyliin esikoisen synnytyksen yhteydessä, kun jälkeisiä yritettiin ulos. Ne ei tullu ja lopulta piti hälyyttää lääkäri. Sitäkin jouduttiin ootteleen vaikka kuinka kauan. Nukutus ja kaavinta ja olin tosi kipee verenhukan ja kaavinnan takia. Vauvaa en jaksanu ollenkaan hoitaa sairaalassa, niin huonossa kunnossa olin. Mulle kans pussikaupalla verta ja nesteitä ja suonet turpos ja tulehtu ja sekin sattu ihan sairaasti! Päätä ku nostin tyynyltä, niin taju meni jo sillon.

Onneks kuopuksen synnytys helpompi, vaikka siinäkin repesin ihan härregoodisti elikkäs paljon. :eek: :x

Pelottaa jo toi ponnistus tästä kolmannesta ja sen aiheuttamat repeytymät... :'( (1. 55min ja 2. 22min)
Tarkotan yhtä kirjotusta, jossa kerrottiin kovista vuodoista.. :ashamed: :)
 
Kysyjä
Olen kai tosi onnekas, mutta kaikki meni hyvin. Luumumehulla ja -kiisselillä sai vatsankin toimimaan suht ok. Aloin harrastamaan "rankkaa" liikuntaa 10 pvää synnytyksen jälkeen.
 
Sus-soo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 20:59 Wimma ja pamaus kirjoitti:
Mulla oli ehdottomasi sektion aikana lysien vatsanpeitteideni sisään joutunut ilma, jota ei saatu pois edes pierupillereillä - kipua riitti (ei sektiohaavassa vaan) mahan alueella monta viikkoa...
Joo, mulla oli tuota vatsanpeitteiden alla olevasta ilmasta johtuvaa kipua sairaalassa. Se oli yhtä tuskaa. Pillerit ei auttanu mullakaan vaan ilma kierteli pitkin mahaa siellä sun täällä...

Mutta kamalinta oli se kahden kuukauden toipuminen sektiosta; auennut sektiohaava sekä kivut ja säryt. Jopa ne odotusaikana saadut isot pukamat tuntui varsin pieneltä vaivalta noiden sektiokipujen rinnalla... :/
 

Yhteistyössä