Koetin hänen kanssaan myös sitä, että kutsuin hänet ystäväporukan jatkoksi juhlimaan. Se meni ihan hyvin. Mutta pari kertaa kun kävi niin, että oltiin hänen kanssaan lähdössä juhlimaan. Hän kutsui sitten jonkun ystävänsä mukaan, ja lopputulos oli se, että minä lensin käytännössä yli laidan. Yhdellä kerralla he jättivät minut yhteen baariin itsekseni (tosin en ollut siellä itsekseni sitte kauaa, kun ainahan sitä juttuseuraa löytyy). Toisella kerralla sain kipittää hännänhuippuna, kun minua ei oltu sitten näkevinään. Hetken istuin baarin pöydässä ihmettelemässä, ja lähdin kotiin.
Hah, mulla on (ollut) samantapainen ystävä. Mm. kerran vietimme "etkoja" kesällä erään keikkapaikan ulkopuolella kaverilauman kanssa, ja tarkoitus oli siis tämän ystävän kanssa mennä sinne keikalle. Kun aiemmin puhumamme keikalle menoaika lähestyi, ja mulla oli hirveä vessahätä, kerroin että menen jo edeltä sisälle jotta pääsen käymään siellä veskissä, ja odottelen sitten ystävää sisällä. No, kello tuli sovitun ajan. Vartin yli. Puoli tuntia yli.
Laitoin kaveille viestiä, että minnekäs hän jäi. Tuli kepeä vastaus "Lähdinkin "minnan" kyydillä keskustaan ja tulin poikakaverini luokse yöksi, alkoi väsyttämään". Ei edes pahoittelua eikä mitään, eikä hän edes siis itse viitsinyt tuosta ilmoittaa vaan minun piti kysellä perään! Ja meikä kököttää sitten keikalla ihan yksin tunnin, ja sitten lähdin kotiin kun vitutti niin paljon. En olisi yksin sinne 15 euron lippua maksanut, jos tyyppi olisi viitsinyt sanoa että häntä väsyttää, ei ehkä jaksakaan tulla.
Toisen kerran olimme menossa taas musiikkitapahtumaan, ja puhuneet että sinne kannattaa mennä ennen klo 23 ettei ole jonoja. Koska kaveri tuli suoraan töistä, hän olisi sopinut toisen keskustassa olevan ystävänsä kanssa että käy siellä meikkaamassa ja vaihtamassa vaatteet, ja tulevat sitten sieltä tapahtumaan. Laittelin illalla viestiä, että minä täällä kotona etkoilen yksin ja menen paikalle klo 23a ennen, tarvitsetteko samalla kyytiä. Ei vielä osannut sanoa, "ehkä". Lähtiessä kysyin vielä uudestaan, ei kuulema ihan kerennyt mutta "nähdään siellä". Menin paikalle, klo tulee 23, 23:30, 00... Puolen yön aikaan laitoin viestiä että ulkona on melkoiset jonot, toivottavasti pääsette sisälle, minä olen täällä paikan alakerrassa. Tähän en edes saanut mitään vastausta, vaan sitten klo 0130 eli 2.5h sovittua myöhemmin kaverilta tulee viesti "Perillä, ollaan yläkerrassa!". Ei taaskaan minkään maailman pahoitteluja, ei mitään, ja sitten vielä akka ei viitsi edes tulla henk koht sinne alakertaan vaan ihan kuin uhalla menee toiseen kerrokseen.
Olen ihan liian kiltti ihminen, kun en laittanut jo silloin välejä poikki

. Muutama muukin vastaavanlainen tapaus on käynyt näiden jälkeen, ja nyt mulla on mitta täysi.