pärjääkö kissa viikonlopun yli yksin?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä olisi ensi viikonloppuna appiukon hautajaiset toisella puolen suomea. Meillä on kissa, emmekä voi sitä ottaa mukaan matkaan. Täälläkään ei ole sellaisia ihmisä, jotka sitä viitsisivät hoidella tuon ajan. Mietinkin, että pärjääköhän tuo yksinään kolme päivää, jos sille jättää reilusti ruokaa ja juomaa. Hiekkalaatikko saattaa kyllä jo haiskahtaa sitten :/ Teemmekö ihan hirveän väärin, jos jätämme sen siksi aikaa?
Hoitoloihin ei meillä rahaa ole.

"vieras"
Kissa voi kyllä stressaantua noin pitkästä yksinajasta, ja kyllähän välillä tarvitsee vesi ainakin käydä vaihtamassa. Hoitolaan tai sitten niinkuin yllä jo ehdotettiin, joku tuttu avuksi pientä korvausta vastaan.

"Hansku"
Me ollaan jätetty kissa kolmeksi päiväksi mutta päivittäin on joku käynyt kattomassa, lisännyt ruokaa ja vettä ja putsannut vessan. Kait kissa pärjää vaikkei kukaan käy mutta en omaani jättäisi niin pitkäksi aikaa ihan yksin.

En jättäis yksin niin pitkäksi aikaa...Yhden yön ollaan itse oltu pois, sen ajan kyllä voi olla. Kannattaa kuitenkin kysellä vaikka joltain esim. naapurin nuorelta haluaisiko anstaita hieman rahaa hoitamalla teidän kissaa. Varmasti joku löytyy :)

..
[QUOTE="a p";24073112]kyselin jo parilta tuttavaperheeltä, mutta mökillään ovat joten ei onnistu. kysyin naapurin pikkutytöiltäkin,mutta ei kiinnostanut. alkaa vaihtoehdot loppua :([/QUOTE]

no ne naapurin pikkutytöt varmaan kyllä kiinnostuu kun tarjoat vähän rahaa.. tai sitte lähet rimputteleen ovikelloja niin kyllä joku löytyy..

"vieras"
No ompas outoa ettei lapsiakaan enää kiinnosta auttaa...Itse muistan nuorena olleeni aina innoissani päästessäni hoitamaan koiria/lampaita/hevosia jos naapurit olivat poissa, enkä tarvinnut siitä edes korvausta.

Kysy jostain hoitolasta!

"Meiju"
Hyvin pärjää. Itse tässä pari kesää sitten jätin kissani reiluksi kuukaudeksi yksin, kun koko perhe lähdimme reissuun. Kissa jätettiin siis ulos ja hirveä määrä ruokaa sekä koppi lisäksi. Asumme joen rannalla joten juomaa kissa sai sieltä. Hyvin meni ja, kun tulimme takaisin ja huutelimme kissaa niin sieltä se jostain illansuussa tuli ja päästettiin kissa taas sisälle.

mä taas
[QUOTE="vieras";24073156]Kyllä pärjää. Kissa pärjää yksin jopa viisi päivää, kun sillä on riittävästi kuivamuonaa ja pesuvadillinen vettä sekä riittävän iso vessa.[/QUOTE]

Pärjää, mutta onko oikein jättää eläin yksin moneksi päiväksi? Itse en siihen pystyisi ja jos tietäisin jonkun, joka viikoksi jättää kissan yksin; olisin niin vddumainen että tekisin ilmotuksen. Lähipiiristä kun löytyy niin eläinlääkäri kun eläinsuojeluvalvoja

ei jesta
[QUOTE="Meiju";24073166]Hyvin pärjää. Itse tässä pari kesää sitten jätin kissani reiluksi kuukaudeksi yksin, kun koko perhe lähdimme reissuun. Kissa jätettiin siis ulos ja hirveä määrä ruokaa sekä koppi lisäksi. Asumme joen rannalla joten juomaa kissa sai sieltä. Hyvin meni ja, kun tulimme takaisin ja huutelimme kissaa niin sieltä se jostain illansuussa tuli ja päästettiin kissa taas sisälle.[/QUOTE]

Pitäsköhän sutki laittaa kuukaudeks ulos, ja huhuilla senjälkeen takas kotiin?

"xXx"
[QUOTE="Meiju";24073166]Hyvin pärjää. Itse tässä pari kesää sitten jätin kissani reiluksi kuukaudeksi yksin, kun koko perhe lähdimme reissuun. Kissa jätettiin siis ulos ja hirveä määrä ruokaa sekä koppi lisäksi. Asumme joen rannalla joten juomaa kissa sai sieltä. Hyvin meni ja, kun tulimme takaisin ja huutelimme kissaa niin sieltä se jostain illansuussa tuli ja päästettiin kissa taas sisälle.[/QUOTE]

Oikein ylpeä varmasti olet. Saakeli kun teidät ELÄINRÄÄKKÄÄJÄT saatasiin jonnekin lukkojen taakse ja eläintenpitokielto loppuelämäksi.

Alkuperäiselle, EI pärjää. Tai saattaa se hengissä säilyä, jos se on pärjäämistä riittävästi.

"a p"

et kai nyt ihan kuukaudeksi sentään oikeasti jättänyt :O

[QUOTE="a p";24073186]no tämä sen nyt viimekädessä sitten ratkasee.
ei kai se sitten auta kun jatkaa hoitajan metsästystä. *huokaus*[/QUOTE]

Eikö joku naapurin nuorista voi käydä edes pikapikaa tsekkaamassa että kissa on elossa ja antamassa sille uutta vettä? Ei siinä mene kuin 2 min. Jos annat muutaman kympin, niin ei luulisi olevan iso vaiva sitä summaa vastaan.

Laittakaa vaikka tilapäisesti 2 hiekkalaatikkoa, jottei teinien tarvitse siivota laatikkoja ja kuivamuonaa koko viikonlopun tarpeiksi ja ylikin, jos niiden antaminen on vaikeaa teineille.

Yhteistyössä