Mihin käytät kookosmaitoa?Tänään tällaiset ostokset:
Ja nyt tuleekin muutaman päivän tauko noihin, kun perheen päivittäisostokset siirtyvät sunnuntaihin asti vävyn vastuulle, enkä usko että saan häntä perunoita kuvaamaan...
Mitä tiskiä? Yksi kattila missä lämmittää maidon ja sulattaa voin, yksi kulho missä vaivaa taikinan, ja yksi vispilä tai vastaava millä sekoittaa taikinan alkuun. Niin, ja yksi lasi missä kananmuna voitelua varten. Okei, voihan tuo tavallaan olla paljon.Pakastepullat on hyviä, niissä kun ei voi epäonnistua eikä tulee niin kauheaa tiskin määrää joka tulisi jos itse leipois. Pullat uuniin vaan, halkasu ja hillo sekä kermavaahto sisään. Nami =)
Oi ihanaa! Snöreneitä!Tämmöistä tänään:
Minua kiinnostaa ruoassa niin monet jutut, on kiinnostavaa katsoa millaisia ostoksia muilla on ja miettiä/kuulla millaisia ruokia toisten keittiöissä tehdään. Itse en halua kuvia laittaa (ihan kuin osaisinkaan), enkä viitsi pitkiä listojakaan kirjoittaa, mutta luen mielelläni muitten vastauksia.Siis ihan pakko kysyä, että miksi te haluatte katsoa muiden ostamia ruokia? Eikö se ajaisi saman asian että ottaisi kaupan hyllyiltä kuvia. Itse ainakin saan katsottua ruokia ihan riittävästi kauppojen hyllyilläkin. Tää ei ole missään kettuilu mielessä kirjoitettu, kysyn ihan tosissani. Kuvat vielä jotenkin näen, että saattavat olla mielestänne visuaalisesti mielenkiintoisia, mutta nuo pelkät listat...?
Tuohon on taidettu vastata ketjun kuluessa jo muutamaan kertaan, mutta eihän se haittaa vaikka vielä "kerta kiellon päälle":Siis ihan pakko kysyä, että miksi te haluatte katsoa muiden ostamia ruokia? Eikö se ajaisi saman asian että ottaisi kaupan hyllyiltä kuvia. Itse ainakin saan katsottua ruokia ihan riittävästi kauppojen hyllyilläkin. Tää ei ole missään kettuilu mielessä kirjoitettu, kysyn ihan tosissani. Kuvat vielä jotenkin näen, että saattavat olla mielestänne visuaalisesti mielenkiintoisia, mutta nuo pelkät listat...?
Kiitos mummeliisa ja huspati kun jaksoitte ja viitsitte vastata Olen ihan oikeasti miettinyt tuota, ja koska en näitä ketjuja ole lukenut (näen kyllä, että tämä on usein etusivulla), niin en siis ole aiempia selityksiä/selvityksiä nähnyt.Tuohon on taidettu vastata ketjun kuluessa jo muutamaan kertaan, mutta eihän se haittaa vaikka vielä "kerta kiellon päälle":
Siis tietenkin arkiostosten listaaminen ja kuvaaminen on enemmän tai vähemmän absurdia. Mielestäni enemmän (Voiko montaa yhtä turhanaikasta , hupsa, päätöntä, merkityksetöntä puuhaa ollakaan?) ja juuri se tekeekin siitä niin hauskaa.
Toisaalta vaikka omiin ostoksiini suhtaudun naureskellen, niin huomaan kyllä selaavani mielelläni muiden listoja miettien millaisen kuvan ne kirjoittajistaan antavat.
Jostain nimimerkistä voi tavallaan "virtuaalipitääkin" ihan vain sen perusteella millaisen kuvan saa arjen kulutustottumuksistaan. Jotain toista voi "virtuaali-ihailla", jotakuta kolmatta jäädä pohtimaan jne. Fiktiinine elämänkerta jonka päässään krijoittaa toisesta ihmisestä tämän ruokaostosten perusteella tuskin vastaa yksi yhteen todellisuutta, mutta erilaisten elämäntilanteiden, kohtaloiden, valintojen jne pohtiminen on
viihdyttävää
ja ehkä parhaimmillaan pikkuisen kasvattavaakin.
Onhan sekin yksi yritys vilpittömästi toisia ymmärtää.
Kolmas syy voisi olla ihan informatiivinen. Muiden ostosten innoittamana sitä "muistaa" ja "hoksaa" sellaisia raaka-aineita jotka syystä tai toisesta ovat omalta ostoslistalta unohtuneet ja sillä lailla saa arkeensa vaihteluakin.