Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

Eilisen ostokset
-kevytmaito
-novelle friss lime
-sitruuna jäätee
-kebab-liha
-dumle go nuts
-kinkku-homejuusto-ananas mikropitsa
-kasvissuikaleet x 2
-mansikkahillo
-ranskanleipä
-ruokakerma x 2
-hiiva
-muovikassi.
 
v
[QUOTE="Hui";23261448]Kamala miten paljon te syötätte lapsillenne lisäaineita ja säilöntäaineita! Lihat on marinadilihoja (ette ilmeisesti katsoneet Silminnäkijä-dokkaria: Väärennetty ruoka, jos ette, katsokaapas huviksenne Areenalta se ja sen jälkeen googlettakaa ne kaikki lisäaineet mitä teillä ruuasta tulee ja edelleen tsekatkaa mitä ne tekee kasvavalle lapselle), juodaan rasvatonta maitoa johon on jouduttu lisäämään kaikki mitä siitä on ensin prosessoinnin vuoksi poistettu (ja näin ollen se ei edes ole maitoa), sitte noita aspartaamilitkuja. Juokaa itse mutta älkää niitä ainakaan lapsille antako!

Jos suurin osa suomalaisista äideistä ruokkii lapsensa näin, en yhtään ihmettele että kaikenlaiset käytöshäiriöt, yliherkkyydet ja MASENNUS lisääntyy. Kait ne lisääntyy kun aivot ei saa tarvitsemiaan rakennusaineita vaan jotain lisäainepaskaa.

Tässä ketjussa jäi Ihamieli ykkösenä mieleen, PUHTAAN ja AIDON ruokansa vuoksi. Ottakaa hänestä oppia![/QUOTE]

Samaa olen minäkin miettinyt. Ja kyllä se kauppias tilaa muutakin lihaa kauppaan, kun vaan pyytää. Kauppiaan etu on myydä sitä mitä menee. Hieman aktiivisuutta kuluttajilta, ei kaikkea tarvitse hyväksyä!
 
"mievain"
Tänään ainoastaan poikkeus-santsikauppa, koska käytiin isoilla ostoksilla maanantaina ja tarkoitus oli käydä vasta lauantaina. Huomattiin kuitenkin että mehut unohtuivat, joten piti poiketa... (meillä ei ole juomavettä niin kaupan juomat pakollisia...)

- 2 maitoa
- 2 valmisruokaa (mulle kotiin poikkeuksena kun tänään ei jaksa kokata, ja miehelle töihin)
- Cokis
 
[QUOTE="Hui";23262228]Uskon että on ollut vaikeaa alkuvaiheessa vanhemmillaan. En osaa itse edes täysin kuvitella kuinka vaikeaa. Mutta tuollaiset allergiat lienevät olleet todella harvinaisia silloin kun miehesi on syntynyt (oletan siis että miehesi on kanssasi suurinpiirtein samanikäinen)? Nykyisin nämäkin ovat räjähdysmäisesti kasvaneet.

Sukulaistyttöni on muuten myös allerginen kananmunalle, valkuaiselle muttei keltuaiselle ja jos raakana joutuu valkuaista iholle, tulee rakkuloita. Eikä sitäkään tiedetä mikä sen aiheuttaa. Ihmeellisiä ovat allergiat joskus.[/QUOTE]

Mies on syntynyt -82, mutta toki allergiansa harvinainen.
:)
 
Eikö sua huolestuta mitä noi limut tekee teinien hampaille, jos kerta paljonkin niitä juovat
Nykyään enää kotona yksi teini, jolle limut kelpaavat (+ tietenkin tyttiksensä sekä ystävänsä, silloin kun täällä ovat.)
Ja ei, en ole huolissaan hampaistaan.
Hyvin ovat näyttäneet kestävän niin hänelllä kuin vanhemmilla sisaruksillaan.

:)
 
Viimeksi muokattu:
hertta p harmaana
tässä koko viikon:

maitoa
mustaa leipää
naudanlihaa
possun kyljyksiä
kokonainen lohi
jauhelihaa
munia
kasviksia
hedelmiä
pakasteseitiä
kahvia
kermaa
kermaviiliä
cremefraichea
kookosmaitoa
 
meidän ostokset
* 1,5l rasvatonta maitoa
* kurkku
* tomaatteja
* paprika
* ruisleipä
* grahampaahtoleipä
* ohuen ohut possuleike
* naudan jauhelihaa
* italianpatapussi
* 1 l rasvatonta piimää
* oivariini
* limsaa äitille :)
* 2 pkt Juhla Mokkaa
* porkkanoita
 
[QUOTE="pypylleröinen";23262662]Oho, sulla onkin nuori mies ;) Mua vuoden vanhempi ja mun miestä vuoden nuorempi :) Oliko miehellä alkuun isokin tottuminen siihen, että vanhimmat sun lapsista (en tiedä ikiä, joten veikkaan, että vanhin n.25v?) melkeen saman ikäisiä? :)[/QUOTE]

Ei se hänelle tai lapsille ollut vaikeaa, mutta minä itse nikottelin pitkään.
Konservatiivinen mummeli.
;)
 
[QUOTE="Tiia";23262829]Hienoja kuvia ja ihanan paljon hedelmiä :)

Anteeksi jos olen liian utelias, mutta miksi sinulla on yksi oma lapsi sekä yksi lapsenlapsi suluissa omassa profiilissa?[/QUOTE]

Oletan, että tämä kysymys oli minulle.
Yksi pojistani ja yksi tyttärentyttäristäni on kuollut.
He eivät siis ole fyysisesti näkyvästi läsnä arjessa, mutta tuntuisi pahalle jättää heidät kokonaan mainitsematta.
Siksi tuo sulkumerkintä.
 
Moni asia siellä paremmin.
Torille olisi niin niin kiva...
:)
Meillä on markkinat kerran viikossa. Rehukojuja on useita. Sitten on munakoju, lihakoju, juustokoju, herkkukoju, pähkinä- ja hunajakoju. Lisäksi on kukkia, vaatteita, kenkiä ja sälää.

Mä tykkään hirmuisesti tästä ruoanostamisjutusta. Silloinkin kun ei ole markkinoita, voi lähes kaiken tarvittavan ostaa suoraan pikkukaupoista. Meillä on parin sadan metrin säteellä hevikauppa, lihakauppa ja kalakauppa. En mä tiedä, kuinka luomua ruoka on, mutta ainakin on lähituotantoa. Lihakaupassa saa itse valita klimpin, jonka haluaa jauhelihaksi.. Sitruunat, granaattiomenat ja laakerinlehdet saadaan hakea suoraan siskon anopin pihalta ja heillä on usein muitakin rehuja ihan tuoreeltaan saatavilla, kun miehensä hoitaa erinäisiä puutarhoja pitkin lähikyliä :)
 
Tässä on mun tähänastiset ruokaostokset tälle päivää. Illemmalla saatan käydä kaupassa hakemassa lihaa ja muuta, nämä ostin torilta.

Saako kysyä mistä maasta saa tähän aikaan vuodesta noin ihania ostoksia? Ja paljon tuo satsi maksoi?

Minä ostin eilen
Viskilän kukonpoikaa 2 kpl
Viskilän kukonpojan koipia vähän yli 1 kg
12 luomumunaa

Tänään ostin
2 l luomukevytmaitoa
800 g tuorejuustoa
300 g valkosuklaata
Vaasan rukiinen-keksejä
1 kg luomu-partaäijäjugurttia
1,5 kg appelsiineja
1 kg muikkuja

Jep, pitäisi tänään vielä vääntää juustokakku töihin.
 
Saako kysyä mistä maasta saa tähän aikaan vuodesta noin ihania ostoksia? Ja paljon tuo satsi maksoi?
Espanjasta :)
Rehut maksoi vähän päälle 4€, en muista tarkkaan. 4 palsternakkaa, 4 paprikaa, 2 melko isoa kesäkurpitsaa ja nippu retiisiä. Kananmunat (60kpl) maksoivat 7,30€. Ovat pirulaiset torilla kalliimpia kuin kaupassa, mutta ostan silti torilta :D
 
Espanjasta :)
Rehut maksoi vähän päälle 4€, en muista tarkkaan. 4 palsternakkaa, 4 paprikaa, 2 melko isoa kesäkurpitsaa ja nippu retiisiä. Kananmunat (60kpl) maksoivat 7,30€. Ovat pirulaiset torilla kalliimpia kuin kaupassa, mutta ostan silti torilta :D
Vau! Täällä maksaa luomumunat 45-55 c/kpl. Tuolla neljällä eurolla olisi ehkä juuri saanut nuo palsternakat, jos sitäkään.

Olen tulossa kesällä Espanjaan, ja mietin jo mitä kaikkea kivaa sieltä voikaan ostaa.
 
[QUOTE="Mamma italiana";23265096]ruttis, mità teet tuollaisella mààràllà kananmunia??[/QUOTE]

Syön :D
Harkitsin, josko ottaisin vain yhden kartongin, mutta totesin, ettei 30 kpl riitä koko viikoksi edes minulle yksinäni. Muu perhe syö aika paljon vähemmän munia kuin minä, mutta varsinkin nyt kun tyttö ihastui kokkeliin, niin saattaa hänkin syödä yhden tai kaksi per päivä. Mies syö satunnaisesti muutamia, samoin vauva, ja lisäksi välillä menee leivontaan tai ruoanlaittoon..
 

Yhteistyössä