Päiväkotipaikka ei tarkoita leikkimistä

  • Viestiketjun aloittaja ei leikkiä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27467077]Naurettavinta on tuo, että pk:n hoitajat valehtelee surutta vanhemmille, mitä siellä pk:ssa OIKEASTI tapahtuu...

No, oletteko te oikeasti aivopesseet ne lapsetkin, kun ei mun lapselta ainakaan tule mitään valitusvirttä joka päivä hoidon jälkeen? Päinvastoin, kivoja päiviä ja kysellään, että pääseehän huomenna uudestaan.[/QUOTE]

Muokkaan, että naurettavinta on TUO VÄITE, että pk:n hoitajat valehtelee. En nimittäin usko sitä hetkeäkään.
 
[QUOTE="a p";27466908]Niin kauan kun päiväkodit ovat täynnä Jeesjees -naisia, asiat menevät vain huonompaan suuntaan. Joten ongelmista raportoivia ei kannata kehottaa lopettamaan alalla.

Vaikka tiedostaa ongelmat, kykenee toimimaan lasten parhaaksi. Ja samalla pystyy myös kehittämään ammattitaitoaan.[/QUOTE]

Et saa sitä tällä tavalla kehitettyä.

Päivähoitolaki on auttamattomasti liian vanha, jota ei ole uudistettu 70- luvun jälkeen. Palkkaus on huono. Vanhemmat ovat vaativia ja osaavat kyllä olla vastarannankiiskiä.

Typerää tässä on tämä yleistys. Muutaman päiväkodin tiedän eikä siellä todellakaan lapsien kustannuksella pyöritetä päiväkotia, vaan jos tilanne on sellainen, että päiväkodin puolelta vaatii erityisratkaisuja, niin sitten niitä myös tehdään.

Voisihan miehetkin pärjätä päiväkotialalla, mutta enpä tiedä pystyykö nekään sen kummemmin tekemään ryhtiliikettä ennen kuin koko päivähoitolaki olisi laitettu uuteen muotoon ja ajantasalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
"Jenis"
[QUOTE="a p";27466546]Silmien avaaminen ei tee pahaa kenellekään. On nimittäin luotu harhainen kuva siitä, että kaikkien on päästävä päivähoidon valtavan ihanaan vaikutuspiiriin viimeistään yksivuotiaina.

Kukaan päiväkodeissa työskentelevä ei allekirjoita sitä, että alle kolmevuotiailla esim. olisi asiat hyvin, kun ryhmät vain suurenevat ja suurenevat. Kyllä hoitoalan ihmiset varmasti kaikkensa tekevät että asioihin tulisi muutos, mutta näyttää siltä, että päättäjät eivät kuuntele.[/QUOTE]

Kenen mielessä tällainen "harhainen kuva" on? Eiköhän se nyt ole ihan yleisesti tunnustettua, että päiväkoti ei ole pienelle lapselle mikään onnen auvomaa. Ei se nyt kuitenkaan mikään keskitysleirikään ole, ja jossain niiden lasten täytyy päivällä olla kun vanhemmat on koulussa/töissä. "Kaikkensa tekeminen" on mun mielestä vähän eri asia, kuin jatkuva keskustelupalstoilla valittaminen. Menkää vaikka lakkoon tai ylityökieltoon, niin ne AKT:n jätkätkin menee jos ne jotain haluaa.
 
"argh"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;27467086:
No jos teidän muksuilla on ammattitaitoiset hoitajat,niin ei se todellakaan tarkoita että joka paikassa olisi niin.

Ja miksi ihmeessä ei saisi valittaa? Mun mielestä hemmetin hyvä että joku hoitajakin avaa täällä suunsa, eikä vaan kaikki virikehoidon ystävät, toisin sanoen laiskat äidit jotka ei tiedä päivähoidon tasosta yhtikäs mitään, jankuttavat vaan miten heidän liisapetteri on niin reipastunut ja itsenäistynyt kun meni hoitoon 1,5 vuotiaana!
Niin no jos muidenkin lapsilla olisi hoitajat jotka tosisaan tekee työtään ei suostu itkemään tilannetta jossain keskustelupalstalla - niin paljon paremmin asiat olisi. Mutta kun tuosta joukosta löytyy juurikin näitä jotka typeränä kuvittelee että vanhempien moralisointi jo joku ratkaisu. Vi**tut se ole.

Vaan se että loeptetaan sääli-ruikutus ja aletaan laittaa omaa työympäristö parempaan kuntoon. Se vaatii jämäkyyttä ja yhteishenkeä. Niin kyetäänkö tällaiseen naisvaltaisella allalla? Kun osa naisista keskittyy pilkkuun lauseen sijaan. Ja siinä samalla on vielä energiaa a) haukkua vanhemmat. b ) haukkua yhteiskunta. JA c ) vielä juoruta muista hoitajakolleegoista. Haukkuminen on hemmetin helppoa. Teot - niihin rätkyttäjät ei aina pysty.

JA kyllä, olen sitä mieltä että subjektiivinen hoito-oikeus on poistettava ja tilalle kehitettävä "kotiäitien lasten kerho"- tyyppisiä juttuja.
 
"vieras"
[QUOTE="argh";27467369]Niin no jos muidenkin lapsilla olisi hoitajat jotka tosisaan tekee työtään ei suostu itkemään tilannetta jossain keskustelupalstalla - niin paljon paremmin asiat olisi. Mutta kun tuosta joukosta löytyy juurikin näitä jotka typeränä kuvittelee että vanhempien moralisointi jo joku ratkaisu. Vi**tut se ole.

Vaan se että loeptetaan sääli-ruikutus ja aletaan laittaa omaa työympäristö parempaan kuntoon. Se vaatii jämäkyyttä ja yhteishenkeä. Niin kyetäänkö tällaiseen naisvaltaisella allalla? Kun osa naisista keskittyy pilkkuun lauseen sijaan. Ja siinä samalla on vielä energiaa a) haukkua vanhemmat. b ) haukkua yhteiskunta. JA c ) vielä juoruta muista hoitajakolleegoista. Haukkuminen on hemmetin helppoa. Teot - niihin rätkyttäjät ei aina pysty.

JA kyllä, olen sitä mieltä että subjektiivinen hoito-oikeus on poistettava ja tilalle kehitettävä "kotiäitien lasten kerho"- tyyppisiä juttuja.[/QUOTE]

Täyspeesi tälle! Tuollaisen valivali-asenteen ja tekojen puuttumisen takia lähdin aikoinaan sairaanhoitajan hommista veks, kyllästyin totaalisesti siihen että pajatettiin, mutta ei TEHTY asialle yhtään mitään. Tehyssä samat saamattomat nahjukset sai jatkaa vuosi toisensa perään, argh tosiaan!!!

Nykyisin olen miesvaltaisella alalla, enkä ikuna vaihtais takaisin. :)
 
"Vieras"
Minun lapseni eivät ole olleet päiväkodissa.
Olen siitä todella onnellinen.
On ollut mahdollisuus hoitaa kotona.
Molemmat ovat todella sosiaalisia ja taitavia.
Kirjaimet osataan siinä kun päiväkodissakin kävijä.

Askartelut sujuu.
Liimaa ja kartonkia kuluu kiitettävästi.

Mutta mielikuvitusta on huomattavasti enemmän kun hoidossa olijoilla.
Nimenomaan positiivista mielikuvitusta.
 
niih
Eräs tuttavani (semmoinen hyvänpäivän tuttu, moikataan jos nähdään jne.) oli nyt vaaleissa ehdolla. Kehui kuinka ajaa lapsierheiden etuja ym.
Minua lähinnä huvitti kun tiedämpä vaan totuuden hänen omasta elämästään, lapsi pidetään päiväkodissa aina sinne loppuun asti vaikka pääsisi töistä aijemmin, maksanhan siitä.
Myöskään vanhempien vapaapäivinä lasta ei pidetä kotona kun niistäkin päivistä maksetaan jne.
Että semmosta.
 
[QUOTE="vieras";27466593]Kuulehan , kyllä ne lapsoset oppivat nuo perustaidot elämässä: vuoron odottaminen, jakaminen, odottaminen jne, vaikka eivät siellä tarhassa olisikaan olleet 1-vuotiaasta lähtien! Tää on taas tätä, että lasten pitää sopeutua aikuisten maailmaan jo 1-3 vuotiaina, muuten he eivät muka opi tulemaan toimeen muiden kanssa, aivan bullshittiä kyllä kirjoitat!

Meneppä johonkin suureen tarhaan katsomaan miten iloisesti ne alle 1-vuotiaat istuskelevat yksin(ja ikävöivät äitiä), kun eivät vielä osaa kävellä, tai alle 3-vuotiaat oppivat hienosti riitelemään leluista, ja sano sitten uudestaan. Moni kotihoidettu lapsi käyttäytyy koulussa PAREMMIN, koska hänelle on kotona annettu huomiota ja opetettu mm. muiden huomioonottamista ja muuta mitä nämä räkänokkaiset ja itsekkäät tarhalapset eivät osaa edes kouluikäisinä.[/QUOTE]

Varmasti halusit provosoida ja kunnolla, onneksi olkoon, provosoiduin, mutta sä kirjoitit kyllä todella putkinäköisesti ja ilkeästi päiväkotia käyvistä lapsista. Miksiköhän?
Kyllä siihen, että lapsesta kasvaa itsekäs vaaditaan pikkasen muutakin kuin pelkkä päiväkodissa käyminen. Ja varmasti sen itseksin tajuat kunhan lakkaat puhisemasta.
 
Päikyssä leikitään 7-8 maissa, ulkoleikkeijä n. 9.30-11 välillä, leikkejä n. 13.30-14, ulkoleikkejä 15 ->
Noin suurinpiirtein. Monessa päikyssä on aamupäivästä ohjelmaa/eskari ja viskarihommia, musahetkiä, jumppaa. Iltapäivästä saattaa olla jotain pienimuotoista askartelua, ennen ulos lähtöä. Yleensä lapsilla jää aina leikit kesken....mutta sitähän se on kotonakin välillä.
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27466482]Omituisia ajatuksia nimimerkillä Saraldo...
En koskaan ole ymmärtänyt näitä, jotka ajattelevat että hyvä kun 1.5meni hoitoon itsenäistymään ja oppimaan. Ja että koulussa pitää pärjätä, joten hoitoon vaan karaistumaan. Huh huijjaa!!

P.s. voin kertoa sinulle että "tulee niistä hyvin pärjääviä"vaikka eivät joudukaan päiväkodin helvetinmoiseen meluun ja liukuhihnapukeutumiseen! Hah![/QUOTE]

Ei sun tarviikaan ymmärtää. Kuten sanoin, meille oli erittäin hyvä ratkaisu että tyttö meni päiväkotiin 1,5-vuotiaana. Se ei ole kaikille hyvä ratkaisu. Mulla on kaksi ystävää alkuopetuksessa opettajina ja molemmat ovat sitä mieltä, että päiväkotilapsilla ja kotihoidossa kouluun saakka olleilla lapsilla on tiettyjä eroja. Se ei tarkoita sitä, ettäkö se koskisi ihan kaikkia lapsia. Mutta ei nekään havainnot ihan tuulesta temmattuja ole. Mä olin itse kotihoidettu kouluun asti ja sen huomasi esim. sosiaalisessa kanssakäymisessä. Ja jossain välissä kirjoitin, että en mäkään laittaisi pientä lasta mihinkään virikehoitoon päiväkotiin, jos kotonakin voi olla. Mutta monien kirjoituksesta saa sellaisen kuvan, että kaikki alle kolmivuotiaana hoitoon laitetut lapset kärsivät siitä ja siitä on heille suunnatonta haittaa. Miettikää mitä ne äidit käyvät päässään läpi, jotka tällä hetkellä pohtivat sitä, voiko lapsen laittaa hoitoon kun töihinkin kuitenkin pitäisi mennä ja ja ja... Tällä palstalla he saavat sen kuvan, että päiväkodit ovat kaikki jotain tehotuotantolaitoksia, missä lapsilla ei ole mitään arvoa ja kaikki on ihan perseestä.
 
No kerro sitten mikä ero? Kotona pukemiset ja riisumiset oli välillä yhtä helvettiä, kun toinen pisti ihan täysillä hanttiin. Päiväkodissa oppi nopeasti omatoimiseksi ja lähti innolla toisten kanssa pihalle. Syöminenkin oli kotona vaikeampaa, ei meinannut millään suostua syömään itse.
Näinpä. 5v temppuilee kotona pukemisen kanssa, päiväkodissa menee vaatteet päälle suitsait. Ulos pääsee odottelemaan oven viereen penkillä kun on pukenut, ei tarvitse sisällä hikoilla. Välillä pääsee suoraan pihalle leikkimään jos muut ryhmät ovat jo ulkona.

Ja juuri tänään sain kuulla vasu-keskustelussa kehuja siitä, kuinka hyvin tyttö syö :) Arvataakaapa syökö kotona? No ei. Ryhmän esimerkillä on ihmeellinen voima.
 
[QUOTE="Vieras";27467465]

Mutta mielikuvitusta on huomattavasti enemmän kun hoidossa olijoilla.
Nimenomaan positiivista mielikuvitusta.[/QUOTE]
Ootko laajaakin tutkimusta aiheesta tehnyt?
Tuskin lapsillasi olisi vähemmän ja/tai huonompaa mielikuvitusta, vaikka he olisivat päivähoidossakin.

Ei päiväkoti lapsia pilaa. Joskus voi pelastaa, mutta pilaamaan ei pysty, jos vanhemmat on suht täyspäisiä myös pk:n aloittamisen jälkeen ja päiväkodin & kodin yhteistyön suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Fakta-Fanni
[QUOTE="Jenis";27466087]J Ja iltapäivän pukemistilanteessa on kyllä 3 hoitajaa paikalla jokaisessa ryhmässä. [/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. 7 tai jopa aikaisemmin töihin tullut hoitaja on kyllä lähtenyt jo kotiin ennen iltapäivän ulkoilua. Ihan jokaisessa päiväkodissa. Henkilökunnan työaika on 7 h 39 min päivä. Voit siitä ihan itse laskea moneltako tuo ihminen lähtee kotiin tultuaan töihin esim. 6.15.
 
Ei pidä paikkaansa. 7 tai jopa aikaisemmin töihin tullut hoitaja on kyllä lähtenyt jo kotiin ennen iltapäivän ulkoilua. Ihan jokaisessa päiväkodissa. Henkilökunnan työaika on 7 h 39 min päivä. Voit siitä ihan itse laskea moneltako tuo ihminen lähtee kotiin tultuaan töihin esim. 6.15.
Juu, näin se on. Hoitajia on siis kaksi, joskus vain yksi....ellei apuja saa muualta talosta tai s.apulaiselta.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27467465]Minun lapseni eivät ole olleet päiväkodissa.
Olen siitä todella onnellinen.
On ollut mahdollisuus hoitaa kotona.
Molemmat ovat todella sosiaalisia ja taitavia.
Kirjaimet osataan siinä kun päiväkodissakin kävijä.

Askartelut sujuu.
Liimaa ja kartonkia kuluu kiitettävästi.

Mutta mielikuvitusta on huomattavasti enemmän kun hoidossa olijoilla.
Nimenomaan positiivista mielikuvitusta.
[/QUOTE]

Ja miten sinä sen todistat, että sun lapsilla on enemmän mielikuvitusta kuin hoidossa olijoilla? En usko, että sun lapsella on piirunkaan vertaa enemmän mielikuvitusta kuin mun hoidossa olevalla lapsella.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Ootko laajaakin tutkimusta aiheesta tehnyt?
Tuskin lapsillasi olisi vähemmän ja/tai huonompaa mielikuvitusta, vaikka he olisivat päivähoidossakin.

Ei päiväkoti lapsia pilaa. Joskus voi pelastaa, mutta pilaamaan ei pysty, jos vanhemmat on suht täyspäisiä myös pk:n aloittamisen jälkeen ja päiväkodin & kodin yhteistyön suhteen.
Tarvitaan todella tutkimusta aiheesta koska mututuntuma päiväkodeissa on kyllä se että ollaan huolissaan lasten kyvyttömyydestä leikkiä, joka tuntuu lisääntyvän. Ei voi olla miettimättä sitä että varhainen ryhmähoito, pitkät hoitopäivät saattavat tämän kyvyn kehittymistä häiritä. Mielikuvituksen käytön kehittyminen ja leikin mahdollistaminen ovat asioita jotka läheisesti liittyvät läheisten merkitsevien aikuisten kommunikointiin lapsen kanssa. Kun liian moni vaihtuva hoitaja päivittäin lasta hoitaa ja päivittäinen ero liian pitkä vanhemmista voisi hyvin kuvitella vaikuttavan negatiivisesti tämän kyvyn kehitykseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27471300]Tarvitaan todella tutkimusta aiheesta koska mututuntuma päiväkodeissa on kyllä se että ollaan huolissaan lasten kyvyttömyydestä leikkiä, joka tuntuu lisääntyvän. Ei voi olla miettimättä sitä että varhainen ryhmähoito, pitkät hoitopäivät saattavat tämän kyvyn kehittymistä häiritä. Mielikuvituksen käytön kehittyminen ja leikin mahdollistaminen ovat asioita jotka läheisesti liittyvät läheisten merkitsevien aikuisten kommunikointiin lapsen kanssa. Kun liian moni vaihtuva hoitaja päivittäin lasta hoitaa ja päivittäinen ero liian pitkä vanhemmista voisi hyvin kuvitella vaikuttavan negatiivisesti tämän kyvyn kehitykseen.[/QUOTE]

No voi hyvänen aika, oikeasti! Ei tarvitse olla mikään ruudinkeksijä huomatakseen syyn lasten leikkien vähenemiseen, eikä se syy ole todellakaan mikään päiväkoti! Ne on kuule ihan ne kotoa löytyvät pelikonsolit ja tietsikat, mitkä passivoittaa ne lapsukaiset töllön eteen. On kyllä ihan järjetöntä yrittää tuotakin seikkaa lykätä päivähoidon piikkiin, ettekö te kotimammat osaa ottaa enää mitään vastuuta tekemisistänne?!
 
hävetkää!
[QUOTE="a p";27466211]Päiväkodeista lähtee lähes aina aamuvuorolainen jo kotiin ennen kuin iltapäiväpukeminen alkaa!

Odottelu on päiväkodeissa epäinhimillistä.[/QUOTE]

Onnea vaan sun lapselles tulevaisuuteen kun pitää vaikkapa kaupassa, liikenneruuhkassa tai pankissa odottaa, ja välillä pitkäänkin. Vai meinaatko että sun lapselle rakennetaan privaatti kaistat kaikille suomen teille, ja lahjoitetaan "jonon ohi-vip-passi" jokaiseen suomessa toimivaan puljuun pankkiin ja virastoon? Voi hyvänen aika taas näitä aivopieruja.
 
hävetkää!
[QUOTE="vieras";27466999]
Hyvä muidenkin tietää totuus päiväkodeista, eikä pelkästään elää siinä illuusiossa että päivähoito on virikkeitä ja leikkiseuraa. [/QUOTE]
Siis ainakin mun ja varmasti monen muunkin lapset ovat päiväkodissa siksi että ME VANHEMMAT OLEMME TÖISSÄ. Onko se niin pirun vaikeaa ymmärtää että me ei viedä niitä lapsia sinne laiskuuttamme, virikkeiden takia tai leikkimään, vaan HOITOON työpäiviemme ajaksi. Kyllä muakin surettaa aamuisin jättää pikkuiset sinne, ja iltapäivällä päiväkodille kävellessäni tirautan pienen onnen kyyneleen kun saan hakea lapseni kotiin, mutta elämä on, ja laskut ei maksa itse itseään. Monet meistä kumminkin haluaa enemmän kuin sen minimin, jonka sossusta ja kelasta saa. Toisekseen jos kaikki jäis kotiin notkumaan lapsia saatuaan, kuka maksaisi ne tuet joita kotiin jäämiseen tarvitaan? Katsos kun lapsiperheiden etuudet ei todellakaan ole peräisin mistään pohjattomasta rahakaivosta.
 
"Jenis"
Ei pidä paikkaansa. 7 tai jopa aikaisemmin töihin tullut hoitaja on kyllä lähtenyt jo kotiin ennen iltapäivän ulkoilua. Ihan jokaisessa päiväkodissa. Henkilökunnan työaika on 7 h 39 min päivä. Voit siitä ihan itse laskea moneltako tuo ihminen lähtee kotiin tultuaan töihin esim. 6.15.
No kun se nyt vaan pitää :D Meidän päikky ei aukea tuohon aikaan, ja vartin yli seiskaksi tulevia lapsia on niin vähän, että aikaisin tulee vain yksi hoitaja. Esim. pienten ryhmässä siis on kaikki 3 paikalla iltapäivän pukemisessa. Isompien ryhmässä pukeminen ei ole samanlainen härdelli, you know.
 
"hmmm"
eiköhän isompien ryhmässä (3v ja vanhemmat) lapset pue itse itsensä joutuisasti jotta pääsevät ulos.

vanhempien kannattaaa panostaa helposti puettaviin vaatteisiin. ainakin haalarit on helppo vetää päälle. lakki päähän jne.
 
lto
Otetaanpa esimerkkipäivä 3-vuotiaan "Janin" peruspäivästä, sanotaan että hän tulee n. 8.00 ja lähtee 16.15.

- 8.00 Jani istahtaa aamupalalle ja aamupala on edessä 8.03. Ryhmässä on paikalla yksi työntekijä ja 4-5 lasta. Muut ryhmät syövät omissa huoneissaan.
- 8.25 Jani on syönyt aamupalansa ja lähtee leikkimään. Hän ehtii leikkiä palikoilla, autoilla, ja vielö hetken sotilailla.
- 9.05 käy käsky siivota. Jani siivoaa lelunsa enemmän tai vähemmän muistuteltuna ja autettuna. Toiminta alkaa 9.10.
- 9.45 Jani on askarrellut isänpäiväkortin, laulanut aamulaulun ja tehnyt lyhyen aamujumpan. Jani lähtee vessaan ja sieltä pukemaan.
-10.20. Janin ryhmä on siihen malliin ähkinyt vaatteet, kengät ja hanskat päällensä, että Jani pääsee ulos. Jani leikkii kavereidensa kanssa rekoilla rosvoa ja poliisia.
- 11.15 Jani ohjataan sisälle ja hän riisuu vaatteensa, käy käsipesulla ja istuu pöytään.
- 11.30 ruoka on Janin nenän edessä ja hän alkaa syödä.
- 11.55 ruoka, näkkileipä, toinen annos ruokaa ja pastilli on syöty ja Jani menee vessaan.
- 12.10 Jani on sängyssään ja 10 minuuttia myöhemmin hän nukkuu. Täti silitteli tukkaa ennen kuin hän nukahti.
- 14.00 Jani herää. Hän menee vessaan ja pukee.
- 14.15. Jani istahtaa pöytään
- 14.17 välipala on edessä ja Jani alkaa syödä
- 14.30 Jani on syönyt, ja vie lautaset pois. Hän alkaa leikkiä muumilaivalla ja muumeilla.
- 14.55 Jani käsketään siivoamaan. Vessaan hän menee klo 15.00. ja alkaa hetki sen jälkeen pukea vaatteita.
- 15.30 Jani kirmaa pihalle kavereiden kanssa ja alkaa leikkiä hiekkalaatikolla.
- 16.15 Isä hakee Janin päiväkodista.

Tässä erittäin realistinen kuvaus omalta työpaikaltani. Jokainen voi itse päättää onko leikkiä omasta mielestä paljon vai vähän.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Khimaira
[QUOTE="Vieras";27467465]
Mutta mielikuvitusta on huomattavasti enemmän kun hoidossa olijoilla.
Nimenomaan positiivista mielikuvitusta.[/QUOTE]

Miten päiväkodissa oleminen vaikuttaa mielikuvitukseen?
Meinaatko että päiväkodissa lapsi ei saa päättää mistään ja päivät menevät eteenpäin samalla tylsällä kaavalla kuin tavarajuna?
 
Miten päiväkodissa oleminen vaikuttaa mielikuvitukseen?
Meinaatko että päiväkodissa lapsi ei saa päättää mistään ja päivät menevät eteenpäin samalla tylsällä kaavalla kuin tavarajuna?
Ja miten sitä mielikuvitusta mitataan????
Nää ihme heitot kotona kouluikään kasvaneiden paremmuudesta versus päivähoidossa sen ajan kasvaneiden mielikuvituksettomuudesta edustavat itsessään totaalista hyvän mielikuvituksen puutetta. Ja hyvän maun puutetta.
Itse pk:n tätinä voin sanoa, että lapsista löytyy valtavasti luovuutta ja mielikuvitusta, riippumatta siitä missä heitä hoidetaan.
 

Yhteistyössä