[QUOTE="vieras";25066080]Mistä ne varahenkilöt 6 kpl otetaan? Meillä isovanhemmat samalla paikkakunnalla, mutta toinen heistä käy dialyysissä 3x viikossa. Suurin osa muista tuttavista paikkakunnalla on sellaisia että käyvät itsekin töissä,*ja vaikka ystäväni minulle hyvä ystävä onkin en tiedä miten työnantaja suhtautuisi jos lähtisi kesken päivän käyttämään mun poikaani terveyskeskuksessa?
Ymmärrän pk:n henkilökunnan närkästyksen että lapsi pitäisi olla etusijalla, mutta kun kaikista tilanteista ei aina pääse silloin kuin haluaa. Jos pystyisin työni lisäksi hoitamaan lapsen kotona niin varmasti niin tekisin, mutta koska lapsi hoidossa työni takia oletan että päiväkoti hoitaa oman osuutensa silloin kun lapsi on siellä.[/QUOTE]
Mä luulen, että päiväkodissa ollaan vähemmän närkästyneitä, jos soittaessaan tavoittavat edes jonkun. Saavat siis delegoitua viestin viemisen jollekin ja pääsevät itse jatkamaan omaan työhönsä kuuluvia tehtäviä. "Se joku" voi käydä keskeyttämässä palaverin, ilmoittaa asiasta leikkaussaliin tms. Tai jos "se joku" on omainen, omainen voi yrittää selvittää tilannetta. Mä sain aikoinaan palatessani vanhusten luota kierrokselta viestin kollegalta, että tyttäreni on ensiavussa. Joten tietenkin menin sen jälkeen heti ensiapuun. Kännyköiden pitäisi helpottaa ihmisten elämää, mutta aika ajoin ne tuntuvat vain hankaloittavan ihmisten elämää. Ap:n kertomat tilanteet kyettiin hoitamaan ennen kännyköitäkin ja varmasti kyettäisiin hoitamaan nytkin. Oleellista on, että päiväkoti saa lähetettyä viestin eteenpäin vanhemmille.