Päiväkodista haki tänään eräs äiti humalassa lapsensa kotiin.

• Viestiketjun aloittaja JäiVaivaamaanJärjettömästi
  • Ensimmäinen viesti
JäiVaivaamaanJärjettömästi
Ihmettelen suuresti,että eikö mukaan kukaan tajunnut,että tämä äiti oli aivan tuiskeessa.Haistoin heti viinan hajun ja hän puhui ihan outojakin. Siinä oli päiväkodin aikuinenkin läsnä ja katsoin hieman,että noinko vaan annetaan lapsi humalaisen matkaan,vaikka olikin oma äitinsä.:eek:
Mä järkytyin niin,etten saanut sanaa suusta.Pitäisikö mun huomenna puhua jollekkin hoitajalle päiväkodissa vai olenko sekaantumatta asiaan?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
niin siis,
voihan olla että et tiedä jotain asianhaaraa..
niin,tätä asiaa mietinkin,että jos en tiedä jotain oleellista,joka ei kuulukkaan minulle.Koska tämä hoitaja oli luovuttamassa poikaa äidille,niin kai hänkin tajusi että tämä äiti oli humalassa.
Itseasiassa eilen katselin hieman samaa,että tämä äiti oli humalassa,mutta en ollut niin lähellä häntä eilen,että voisin olla varma,että oli jo eilen kännissä.Tänään kyllä oli.

WTF
No mikä on sellainen lieventävä asianhaara, jolloin lapsen voi luovuttaa päihtyneelle vanhemmalle??????????? Jos on alkkis ja dokailee joka päivä, niin silloinko se on sallittua antaa kersa mukaan, kun ei se äiti selvinpäinkään koskaan ole.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja odotan jo intona täällä sossussa:
Tarkoitatteko, että humalaiselta äidiltä pitäisi huostaanottaa lapset?
mä en ainakaan sitä tässä aloituksessa ajanut takaa. Ihan varmana tämäkin äiti saisi apua,kun asiaan puututtaisi eikä lasta tarvitsisi viedä mihinkään.

tilda
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis oletteko sitä mieltä,että tein väärin etten puuttunut asiaan jo päivällä ja nyt huomenna heti puhun asiasta??
Tositilanteessa suurin osa jättää toimimatta, koska epäröi. Mutat puhu huomenna asiasta. Ehkä päivähoidon työntekijä ei tosiaan huomannut äidin tilaa. tai jos äiti on jotenkin vammainen ja vaikuttaa siksi humalaiselta? Mutta tuskin se hajua olisi aiheuttanut.

winhis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja odotan jo intona täällä sossussa:
Tarkoitatteko, että humalaiselta äidiltä pitäisi huostaanottaa lapset?
mä en ainakaan sitä tässä aloituksessa ajanut takaa. Ihan varmana tämäkin äiti saisi apua,kun asiaan puututtaisi eikä lasta tarvitsisi viedä mihinkään.
No ei siihen puututa jos kukaan ei asiaan sano mitään! Yhtälailla kaikilla asian näkevillä on velvollisuus puuttua tilanteeseen!

Borkku
päihtymystilaa on ulkopuolisen erittäin vaikea kuitenkin todistaa. Mikäli äiti on tuoksunut alkoholille se ei kuitenkaan suoraan tarkoita hänen olevan humalassa sillä hetkellä ja sekavasti voi puhua myös jos on kova lääkitys.

Mutta puhu jos sua vaivaa asia, mutta muista että henkilökunnalla on sua kohtaan vaitiolovelvollisuus et sä et saa saada tietoja tästä äidistä, vaikka tietoa olisinki henkilökunnalla vaikka jostakin sairaudesta ym.

siis haloo
Siis millä oikeudella ne hoitajat sitten estäisivät äitiä lastaan viemästä? Ootteko sitä mieltä, että voitte kadullakin ottaa lapsen humalaiselta vanhemmalta itsellenne, jos satutte paikalle? Ei kai. eiköhän hoitohenkilökunta toiminut ihan oikein. Heillä ei ole mitään oikeutta viedä lasta äidiltään, vaikka se karmealta tuossa tilateessa ehkä näyttääkin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
päihtymystilaa on ulkopuolisen erittäin vaikea kuitenkin todistaa. Mikäli äiti on tuoksunut alkoholille se ei kuitenkaan suoraan tarkoita hänen olevan humalassa sillä hetkellä ja sekavasti voi puhua myös jos on kova lääkitys.

Mutta puhu jos sua vaivaa asia, mutta muista että henkilökunnalla on sua kohtaan vaitiolovelvollisuus et sä et saa saada tietoja tästä äidistä, vaikka tietoa olisinki henkilökunnalla vaikka jostakin sairaudesta ym.
Joo,asia vaivaa mua tosi paljon.Tiedän toki,etteivät hoitajat saa puhua mulle mitään tämän äidin asioista ja oikeastaan mua ei kiinnostakkaan.Toivoisin vaan että tämän lapsen äidillä olisi asiat hyvin ja siten myös lapsella.

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja siis haloo:
Siis millä oikeudella ne hoitajat sitten estäisivät äitiä lastaan viemästä? Ootteko sitä mieltä, että voitte kadullakin ottaa lapsen humalaiselta vanhemmalta itsellenne, jos satutte paikalle? Ei kai. eiköhän hoitohenkilökunta toiminut ihan oikein. Heillä ei ole mitään oikeutta viedä lasta äidiltään, vaikka se karmealta tuossa tilateessa ehkä näyttääkin.
Se on laki mikä sanoo ettei hoitohenkilökunta saa luovuttaa lasta humalaiselle tai yleensäkään päihteiden alaiselle tai henkilölle jonka tila ei ole sellainen että hän pysytyy lapsesta huolehtimaan. Sit tulee paikalle sos työntekijät jne.......

lh
Alkuperäinen kirjoittaja siis haloo:
Höpö höpö. Hoitaja toimii ammattitaidottomasti, jos luovuttaa humalaiselle hakijalle lapsen päivähoidota. Tuossa tilanteessa päivähoidon työntekijän pitää soittaa sosiaaliviranomaisille tai poliisille, jos humalainen käyttäytyy uhkaavasti. Lapsi viedään lastenkotiin/vastaanottokotiin ja äiti hakee tämän sieltä selvittyään humalastaan.

Yhteistyössä