Minna
Soittaisin ensin päiväkodin johtajalle ja sen jälkeen Ilta-Sanomiin jotta asiasta tulisi julkista keskustelua!
Mä EN IKINÄ ole tehnyt noin omalle lapselle enkä tee! enkä myöskään viraiden lapsille!! toihan on pahoinpitely ja heitteille jättö. Kyllä vähän eri konstit pitää ollaAlkuperäinen kirjoittaja Miettikääpä:Itse TEISTÄ aika moni syyllistyy samaan! Mutta jos tuon tekee kasvatusalan ammattilainen niin heti hirveä haloo. Ette tunne tapauksen yksityiskohtia. Ehkä hoitaja saanut vanhemmilta luvan laittaa lapsen kasvatuksellisista syistä ulos, jos ei suostu esim. pukemaan. Tuollaista voi käyttää todella uppiniskaisille vastaanhangoittelijoille, ei siiinä päänsilitykset auta.
Eipä tämäkään superkasvattaja osannut itse mitään neuvoa antaa, mutta on kyllä heti teilaamassa muiden kasvatusmetodit. Ihan loistava kommentti, siis kysäisepäs joltain muulta, niin tämä supermamma kasvattaja kertoo sinulle sitten, iten väärin tämäkin tapa on, ja pitäisi toimia jotenkin toisin.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Soita perheneuvolaan ja pyydä apua, jos kuusivuotiaasi ei pue itse. Ensi syksynä hänen pitäisi jo osata pukea ja riisua salamannopeasti koulussa...Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:Antaisitko vinkkejä Miten saan lapseni puettua (en vissiin ole normaalijärkinen)?? Kyseessä 6-vuotias.
Tuskin se pihalle sisävaatteissa tuuppaaminenkaan auttaa. Tai kovakouraisuus. Puhe ehkäpä?
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Öö, tekee, nimittäin minä! Meillä käy poika jäähyllä takapihalla jos ei mikään muu ole auttanut eikä kuuntele millään, 10-20 sekuntia pihalla seisominen tekee kummia, pahanteko loppuu siihen paikkaan. Poika näkee minut koko ajan, eikä tuossa ajassa takuulla ehdi kylmäkään tulla.Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:no ei kai kukaan nyt omalle lapselleen noin tee!!! jotain rajaa!Alkuperäinen kirjoittaja Miettikääpä:Itse TEISTÄ aika moni syyllistyy samaan! Mutta jos tuon tekee kasvatusalan ammattilainen niin heti hirveä haloo. Ette tunne tapauksen yksityiskohtia. Ehkä hoitaja saanut vanhemmilta luvan laittaa lapsen kasvatuksellisista syistä ulos, jos ei suostu esim. pukemaan. Tuollaista voi käyttää todella uppiniskaisille vastaanhangoittelijoille, ei siiinä päänsilitykset auta.
Lapsen tyrkkääminen pihalle ja lapsen kovakourainen kohtelu EI ole kasvatusmetodi.Alkuperäinen kirjoittaja Kas näin:Eipä tämäkään superkasvattaja osannut itse mitään neuvoa antaa, mutta on kyllä heti teilaamassa muiden kasvatusmetodit. Ihan loistava kommentti, siis kysäisepäs joltain muulta, niin tämä supermamma kasvattaja kertoo sinulle sitten, iten väärin tämäkin tapa on, ja pitäisi toimia jotenkin toisin.
Herrajumala! Tuli itku kun tuota katsoin.....Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1593879Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mistä video löytyy?Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:Helvetti sentään kun on just päikkäriaika ryhmiksessä. Muuten lähtisin samantien hakemaan esikoista pois. Tuli sen verran ahdistunut olo tästä ketjusta + siitä videosta mikä eilen oli täällä (italialaisesta päiväkodista).
Siis että tuomitsisin sinun ohjeesi siksi, että suhtaudut kriittisesti jonkun toisen kasvatusetodeihin? En kyllä ole niin pikkumainen, mutta taisit jo itsekin sen tajuta ja huomata, että kaikki lapset on kuin onkin erilaisia, ja mikä sopii yhdelle ei sovikaan toiselle. En ole myöskään koskaan nähnyt ihan täydellistä ihmistä tai täydellistä kasvattajaa, kaikilla omat puutteensa. Olen edelleen sitä mieltä, että todennäköisesti tuo tilanne on sellaisesta tapahtumasarjasta, mistä meillä ei ole hajuakaan, mutta en silti tuomitse tapaa, voisin sitä ääripäässä käyttää itsekin. Aina se puhe ei auta. Joskus tilanne pitää saada jatkumaan, ennenkuin lapsi rauhoittuu ja on valmis puhumaan ja kuuntelemaan.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Lapsen tyrkkääminen pihalle ja lapsen kovakourainen kohtelu EI ole kasvatusmetodi.Alkuperäinen kirjoittaja Kas näin:Eipä tämäkään superkasvattaja osannut itse mitään neuvoa antaa, mutta on kyllä heti teilaamassa muiden kasvatusmetodit. Ihan loistava kommentti, siis kysäisepäs joltain muulta, niin tämä supermamma kasvattaja kertoo sinulle sitten, iten väärin tämäkin tapa on, ja pitäisi toimia jotenkin toisin.
Jos ei pärjää lapsensa kanssa muuten, kuin kohtelemalla häntä kovakouraisesti ja kaltoin, niin tottakai pitää pyytää jostain apua, eikä jatkaa kaltoinkohtelua sillä verukkeella että ei muukaan auta.
Osaisin antaa neuvoja, mutta tiedän, että jokainen niistä tullaan torpedoimaan samantien, koska joidenkin ihmelapsien kohdalla ei mukamas toimi mikään konsti, paitsi se kovakouraisuus
Ei tarvitse olla superkasvattaja tai täydellinen äiti (palstan lempitermi) tietääkseen, mikä on oikein ja mikä on väärin: miten lasta saa kohdella ja miten ei.
Mun yks tuttava teki samoin, pisti kaksivuotiaan tyttönsä ulos vaipoissa, oisko ollut syksyä.Alkuperäinen kirjoittaja ....:itse todistin, kun hoitaja teki saman tempun kaksivuotiaalle, laittoi vaippasillaan oven ulkopuolella, ja pakkasta oli noin 15astetta. Olin sijaisena kyseisessä päiväkodissa, jossa muutenkin oli vmäisiä hoitajia, pomo samaa rintamaa.