PÄIVÄHOITO KAIKILLE MAKSULLISEKSI!!!

  • Viestiketjun aloittaja Siinäpä näitte taas
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:51 vicy kirjoitti:
Mun mielestä tuo uudistun on ihan hanurista!!!! Mutta mielestäni subjektiivinen päivähoito oikeus pitäis poistaa kokonaan ja tilalle tulis sellainen että vanhempien pitäis esittää todistus siitä että eivät löhöä kotona kaikkia päiviä tai sitten todistus esim. masennuksesta, että sais hoitopaikan!

nimim. yhtä subjektiivisen päivähoito-oikeuden väärinkäyttäjää läheltä seuranneena (hänen poikansa on 7-17 tarhassa vaikka tämä mami on päivät kotona)
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
täällä taas koko foorumi täynnä täydellisiä äitejä kertomassa kavereistaan tai tutuistaan tai naapureistaan jotka tekevät sitä ja tätä ja voi kauuuuheeeeta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:47 miisku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:45 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:42 Phoenix kirjoitti:
En oo nuihin maksuluokkiin perehtyny, mut enpä kyllä minäkää ole kuullu että ihan ilmaiseksi sais lasta pitää hoidossa :eek: Toivottavasti tuo nyt ei kuitenkaan vie lasta pesuveden mukana. Mut ajatuksena ok.
No onhan se nykyään ilmaista mm. yksinhuoltajille (pienituloisille) sekä opiskelijoille, työttömille, siis heidän lapsilleen. Heillähän on nykyään oikeus virikepaikkaan, joka näin ollen on tällä hetkellä ilmainen noille em. kansanryhmille.

Nyt hallitus puhuu asiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
e ymmärrä minkään mksii työttömien lasten pitää saada ilmaiseksi olla virikehoidossa..kerhot on sitä varten..mutta just esim. yksinhuoltajat8pieinituloiset) tai sit opiskelijat..tyhjästä on paha nyhjästä hoitomaksua!
Jaahas. Mistäs päättelet että työttömällä on rahaa mutta yksinhuoltajatyöttömällä ei. Kyllä työtön tarvitsee aikaa hakea töitä.

Sinun kaka.rasi ei ole yhtään sen oikeutetumpi mihinkään ilmaisuuksiin olit sitten yksinhuoltaja opiskelija tai ei. Kaikilla lapsilla on samat oikeudet.
 
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:51 vicy kirjoitti:
Mun mielestä tuo uudistun on ihan hanurista!!!! Mutta mielestäni subjektiivinen päivähoito oikeus pitäis poistaa kokonaan ja tilalle tulis sellainen että vanhempien pitäis esittää todistus siitä että eivät löhöä kotona kaikkia päiviä tai sitten todistus esim. masennuksesta, että sais hoitopaikan!

nimim. yhtä subjektiivisen päivähoito-oikeuden väärinkäyttäjää läheltä seuranneena (hänen poikansa on 7-17 tarhassa vaikka tämä mami on päivät kotona)
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
täällä taas koko foorumi täynnä täydellisiä äitejä kertomassa kavereistaan tai tutuistaan tai naapureistaan jotka tekevät sitä ja tätä ja voi kauuuuheeeeta.
Niinpä. Tuollaiset toisten kyttääjät taitavat itse löhötä hyi olkoon! Ei edes hävetä osaa.
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 MaidA kirjoitti:
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
olkoon vaan, mutta ei kai sentään ilmaiseksi ole hoidossa, siitähän tässä on kyse.. maksaa kellä on vara kasvatuttaa lapsensa muualla kuin kotona. rahalla saa ja hevosella pääsee, niin se vain on, vaikka veisikin jonkun työllisten hoitopaikan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 MaidA kirjoitti:
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
En kyllä oikein ymmärrä, että olet yksin päivät kotona, ja lapsen olet tarhaan laittanut, ja silti teet toisen, vaikka et jaksa edes yhtä hoitaa?

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 MaidA kirjoitti:
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
Uskomatona. Kehtaat vielä myöntää. Joutuu ne muutkin ottamaan lapsena mukaan normaaliin elämään kuten lääkärissä käynteihin ym. Kannattaisi vähän miettiä ennenkuin niitä lapsia tekee tähän maailmaan. Kyllä on maailma nykyään mallillaan. Mitähän siitäkin tulisi jos vaikka suurperheelliset yhtäkkiä haluaisivat laatuaikaa (äidit siis) ja veisivät kaikki 10 tenavaa päivähoitoon vedoten subjektiiviseen oikeuteen, niin siinähän saisi perustaa aika monta uutta päiväkotia vain heidän tarpeisiinsa. Onneksi ovat sen verran viisaita ja jaksavia, etteivät sitä tee. Vaan tämä pullamössö sukupolvi sen tekee, joka ei osaa huolehtia edes itsestään saatika lapsistaan, niin johonkinhan ne on vietävä jaloista lapset, ettei äiti vaan väsy. \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:54 Harmaana kirjoitti:
Työttömänä äitinä (juu, haukkukaa pummiksi) pidän uudistusta hyvänä. Moni tuttavani vie lapsiaan virikkeiden toivossa päivähoitoon ja ainahan nekin paikat ovat joltain pois. Jos lapsen saa, pitää häneen sen verran uhrata että itse pitää huolen ensisijaisesti. Opiskeluja voi siirtää, koulun kanssa sumplia jonkun ratkaisun (älkääkä nyt väittäkö ettei pidä paikkaansa). Kaikista pienituloisimmat saavat varmaankin tuon päivähoitomaksun sossulta tms., koska se luetaan menoksi. Siksi en käsitä tätä vouhottamista; kaikki pitäisi olla ilmaista kaikille eikä mistään haluta maksaa?
kerros mulle miten mä sumplin jonkun ratkaisun opiskelijana. koulua 8h per päivä ja harjoittelujaksoja ajoittain?miksi myöskään siirtäisin opiskelujani?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 MaidA kirjoitti:
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
En kyllä oikein ymmärrä, että olet yksin päivät kotona, ja lapsen olet tarhaan laittanut, ja silti teet toisen, vaikka et jaksa edes yhtä hoitaa?
Kyse ei ole siitä ettenkö jaksaisi mutta mitäs teen jos täytyy päästä hammaslääkäriin? \|O Tai on muuta menoa? Ja kai kotiäidinkin tarvitsee saada omaa aikaa?!?! Ja en kasvatuta lastani muualla, se on alle 10 prosenttia ajasta muualla kuin minun luonani!
 
Jahas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:43 fjonga kirjoitti:
ihan per.seestä... muutenki pieni palkka ja siitä sitten vielä pitäis alkaa päikkärimaksuja maksaan :headwall:
taitas sitten olla toinen vaihtoehto se, että hoidat itse lapsesi? Ei ilmaiseksi tartte hoitoon lasta saada, kenenkään. Jos ei pysty ite hoitaan, eikä rahat riitä hoitomaksuihin, niin jättäkää ne lapset tekemäti. Ei yhteiskunnan tartte teitin lapsia/teitä elättää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:06 MaidA kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:03 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 MaidA kirjoitti:
meillä lapsi virikepaikalla kolmena päivänä viikossa kuusi tuntia päivässä. Mies töissä, minä päivät kotona. Pakko olla paikka jonne saan lapsen esim jos on lääkäri tai muita menoja. Ja että saan omaa aikaa, mies tekee pitkää päivää, Ei sukulaisia lähellä eikä ystäviä keltä pyytää apua kun vasta viime vuoden lopulla muutettiin tänne.

Ja lapsi pysyy hoidossa kun pikku kakkonen syntyy. Haluan saada rauhassa tutustua uuteen tulokkaaseen ja toisaalta iltaisin antaa esikoiselle ns. laatuaikaa kun mies voi olla vauvan kanssa.

Pitäkää vain minua laiskana p***ana, mutta tämä on paras ratkaisu minulle, lapselle, miehelle ja tulevalle vauvalle! :attn:
En kyllä oikein ymmärrä, että olet yksin päivät kotona, ja lapsen olet tarhaan laittanut, ja silti teet toisen, vaikka et jaksa edes yhtä hoitaa?
Kyse ei ole siitä ettenkö jaksaisi mutta mitäs teen jos täytyy päästä hammaslääkäriin? \|O Tai on muuta menoa? Ja kai kotiäidinkin tarvitsee saada omaa aikaa?!?! Ja en kasvatuta lastani muualla, se on alle 10 prosenttia ajasta muualla kuin minun luonani!
Minulla oli aina mukana jopa äitiysneuvolassa esikoinen kun toista odotin. Ja hammaslääkäriin voi mennä lapsen kanssa tai mies tulee töistä vahtimaan. En ole kyllä edes käynyt vuosiin, kun ei tosiaan ole vahtipaikkaa. Mutta en nyt kyllä sen takia hoitoon veisi. Kai nyt vaikka MLL:n hoitaja voi vahtia pari tuntia. Joka ainoa päiväkö siellä hammaslääkärissä käyt?

Omaa aikaa saa kun mies tulee töistä. Niin ne muut tekevät. Aivan uskomaton tyyppi olet.
 
aika mielenkiintoista et harmaat täällä taas haukkuu muita....

Minä olen kysynyt tarhan ja monen muun virallisen tahdon mielipidettä tässä asiassa, ja kaikkien mielestä tämä on hyvä ratkaisu kun meillä ei ole tukiverkkoa täällä. \|O :headwall: :headwall: :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:04 pangaia kirjoitti:
Olen luullut sen olevankin :eek:

Kelle se ei maksa?
Mun ymmärtääkseni ne ovat todella erikoistapauksia, jotka eivät joudu päivähoidosta mitään maksamaan. Molempien vanhempien tulot pitäisi olla kai lähinnä olemattomat.

Mä en kyllä ihan oikeasti tajua sitä, kuinka iso ongelma 0-maksuluokkaisten lapset päivähoidossa ovat.

Mitä tulee Piipin ehdotukseen, että maksut olisivat kaikille samat ja että kunnat harkinnanvaraisesti myöntäisivät lisätukia, sitä vastustan - ainakin meidän kotikaupungissa kaikki harkinnanvaraiset tuet harkitaan tosi omituisin perustein. Ja voisihan kunta päättää myös, että mitään harkinnanvaraista tukea ei myönnetä kenellekään. Mulle itselleni oli aikanaan iso juttu, kun opiskeluaikoina kesätöissä käydessäni jouduin maksamaan 2 lapsen hoidosta 380 euroa. Jos olisin sen saman 380 e/kk joutunut raapimaan kasaan myös talvikaudella 200 euron opintotuestani, olisi kyllä itku päässyt.

Ai niin, täytynee vielä selvyyden vuoksi lisätä, että ei meidän lapset ole mun opiskellessani talvisinkaan ilmaiseksi hoidossa olleet. Mutta silloin se hoitomaksu oli suunnilleen noista mukuloista tulevan lapsilisän suuruinen, joten sen pystyi maksamaan ihan lapsilisästä. Ei siis tosiaan ole mikään automaatti, että kaikkien opiskelijoiden lapset olisivat hoidossa ilmaiseksi vaan kyllä ne tulot vaikuttavat silloinkin.<br><br>
 
bubatsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:55 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:51 vicy kirjoitti:
Mun mielestä tuo uudistun on ihan hanurista!!!! Mutta mielestäni subjektiivinen päivähoito oikeus pitäis poistaa kokonaan ja tilalle tulis sellainen että vanhempien pitäis esittää todistus siitä että eivät löhöä kotona kaikkia päiviä tai sitten todistus esim. masennuksesta, että sais hoitopaikan!

nimim. yhtä subjektiivisen päivähoito-oikeuden väärinkäyttäjää läheltä seuranneena (hänen poikansa on 7-17 tarhassa vaikka tämä mami on päivät kotona)
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
täällä taas koko foorumi täynnä täydellisiä äitejä kertomassa kavereistaan tai tutuistaan tai naapureistaan jotka tekevät sitä ja tätä ja voi kauuuuheeeeta.
Niinpä. Tuollaiset toisten kyttääjät taitavat itse löhötä hyi olkoon! Ei edes hävetä osaa.

eikös 7-17 vuotiaat ole jo koulussa???
 
Nonni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:56 lumihiutale82 kirjoitti:
jos minä joutuisin maksamaan 190e:n opintotuesta vielä kahden lapsen hoitomaksuja niin opiskelut loppuisi siihen...
opiskel ensin ja tee lapset sitten! Jos jo kakara tehty, et lähde opiskelemaan, jollei ole varaa siihen! Itse valitset.
 
mulla ei ole muuta omaa aikaa kuin tälleen illalla kun kolme lasta nukkuu. äsken poljin kuntopyörää 45min ja tulin palstailemaan. hammaslääkärissä (kerran 4v aikana)olen käynyt niin että mieheni on ottanut tunnin töistä omille asioille aikaa ja katsonut lapset. lääkärissä käydään porukalla(ei ole autoa, mennään linkillä ja raahaan kolme kersaa läpi hangen). jälkitarkastuksessa neuvolan täti otti kaksi isompaa leikkimään siksi aikaa kun toosaa tutkittiin.. elämäni ei ole painajaista vaikka joudunkin kulkemaan lapsieni kanssa kaikkialla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 22:11 Nonni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:56 lumihiutale82 kirjoitti:
jos minä joutuisin maksamaan 190e:n opintotuesta vielä kahden lapsen hoitomaksuja niin opiskelut loppuisi siihen...
opiskel ensin ja tee lapset sitten! Jos jo kakara tehty, et lähde opiskelemaan, jollei ole varaa siihen! Itse valitset.
no huh huh :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä